Pici Polo
Szöveges ítélet
Pici Polo Pici Polo...
Első autóm volt 2012-ben, egyetemi éveim alatt. A srácok a koliból segítettek megtalálni a kocsit, ami kiszolgál majd, és elfogadható áron szerezhető meg. Mindenképp szedánt akartam, és egy betűt nem konyítok a kocsikhoz, Totalcar-t vagy népítéletet is 5 évvel a vásárlás után kezdtem olvasni...
Srácok ajánlották a Polo Classicot, segítettek keresni egyet vidéken, el is mentünk érte a srácokkal. Körüljárásnál érződött, h azért lesz vele egy kis meló, de jól nézett ki, próbakörön is jól húzott, hát tenyérbe csaptunk az eladóval, kitöltöttük a papírokat, beültem, elfordítom a kulcsot...semmi...srácok röhögnek a kocsi előtt: "Mivan, nem tudod elindítani?" mondom nekik nem...beülnek, nekik se megy...na mondom jól kezdődik...eladó srác helyszínen szét is kapta, gyujtáskapcsoló tropa volt...gyors ekecs megoldással megszerelte, így 2 gyújtáskapcsoló került bele, egy a helyére, egy meg a kesztyűtartóba, mivel az immo miatt kellett a gyári kulcs...engedett ezért az árból, de kicsi félszel indultunk vissza akoliba...félúton lefulladtam, és a másik kocsi, amivel ezt megvenni mentünk is lerohadt...fenomenális...másnap rögtön szerelőnél is kezdtünk...azonnal meg is volt az első csere: önindító felújítás, gyújtáskapcsoló csere, gyújtó kábelek, rotor, fedél stb...így indult a kapcsolatunk.
Elkezdtem használni. Hamar megismerkedtem a Polo-ra jellemző felázás problémával: nagy sebességen belehajtasz egy tócsába, felcsapódik a víz a motortérbe, és megáll az autó 90-nél, és nem tudod újraindítani a motort...meg kell várni, hogy a víz a motortérben megszáradjon...ez kínzó probléma volt, sokáig hajtottam a megoldását. A csoportok alsó motortakaró lemezt javasoltak. Ezt raktam is rá, de a gyújtás elosztó és a kábelkötegek újraszigetelése oldotta meg nagyjából a problémát. Véglegesen sosem sikerült megoldani...
Az autót repedt szélvédővel vettem. Csere. A hátsó sárvédő ívek rohadtak...ezt az együtt töltött 6 év alatt megoldottam, mindkét oldal egy két év eltéréssel lakatolásra került.
Pár év után elkezdtek szólni a hidro tőkék is. Ezeket is cseréltettem.
Egyszer lepusztult a generátorom, azt is csere, kuplung is ment ki, azt is javították. Rengeteg dolog volt...valahogy mindig úgy éreztem, valaminek nincs jó hangja a kocsin, valami mindig hibádzott. Nem tudtam 2 olajcsere közt úgy menni vele, hogy ne éreztem volna szükségét valamilyen szerelésnek. Egy ma 20 éves kocsin ez persze benne van. Tudtam, hogy nem új kocsi lesz, de egyetemistaként örültem, hogy kereke van, és megy.
Kényelmesnek sem a legkényelmesebb, de én szerettem. Szerettem, minden hülye problémájával együtt. Rengeteg szép emlék köt hozzá, és megsirattam, amikor eladásra került. Eladni is csak hibával tudtam. Valamiért rosszul keverte a levegőt és az üzemanyagot, lefulladt, és utána nem lehetett elindítani megint vagy fél óráig. A párom megelégelte ezt, így váltottunk. A párom nem szerette. Egyfelől azért, mert nem volt tökéletesen üzembiztos, amiben valljuk meg, igaza volt, másfelől meg a párom csak automata váltós autót akart vezetni...a sima váltóval mindig is problémái voltak...
Így aztán távozott az életünkből Pici Polo. Sajnáltam, de ez az élet rendje. Nekem ez a kocsi marad fejben az első autóm, és bár a Prius jobb, kényelmesebb és üzembiztosabb, mindig szeretettel gondolok majd rá.
Hibalista
- Önindító felújítás, generátor felújítás, rugók gólyalábak cseréej, gyujtás rendszer széles körű javítása, lakatolás a sárvédő íveken, gyújtás kapcsoló, kuplung, kipufogó, és még megszámlálhatatlanul sok apróság...
Ide hordtam szervizbe
Sok helyen jártam maszek szerelőknél és szervizekbe, szerte az országban.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 24200 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 72000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Prius II |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.4/10) |
