megbizhato csaladi kombi
Szöveges ítélet
elöre jelzem, h a csomagtarto zarjan kivül nem volt vele semmi problema, mas rosszat nem tudok. 2200km mulva lesz az elsö szerviz, szal a szervizröl sem tudok semmit irni (közben változott a helyzet, lás lejjebb).
Jöjjön a kocsi: Mivel 4 szemelyre bövült a csalad, kellett egy nagyobb kombi (a sharan- forma nem jön be). az elözövel sem volt semmi gond, csak neha hianyzott a csomagtarto. Elsödleges szempont volt a megbizhatosag, aztan a csomagtarto, lehetöleg normalis fogyasztassal es 4x4, mivel eleg magasan lakunk. Több lehetöseg volt, audi a6 quattro, volvo xc70 esetleg v70 4x4, mercedes e-klasse 4matic ill. a vw passat variant 4motion. szamomra nem fontos, h csillag v 4 karika legyen a kormanyon, mas markak viszont a 4x4 hianya miatt nem jöhettek szoba (az opel insignia tul szük). ezert döntöttünk a passat mellett. nagyon huztunk az xc70 felé is, de annak is kisebb a csomagtartoja. a mercedes szerintem inkabb nagypapas auto es nem 30 ev alatti "fiataloknak" valo (habar az ugye 695liter, a passat meg 605liter, de ehhez hozzajön a potkerek helye, szal együtt sztem ez is van 700liter).
felszereltseget tekintve comfortline navigacios rendszerrel, parkolo pilotaval, vonohoroggal, sötetitett uv- fenyt elnyelo ablakokkal, bluetooth- telefonos- kihangositoval, hangvezerlessel, etc.igy kerül 38.975 euroba.
Kenyelem: az ülesek kicsit szükek, termeszetesen hely van benne akarmennyi, de neha ficankolni kell kicsit, h megtalaljam a megfelelö poziciot. az ülesszellöztetes hosszu utakon csodalatos dolog (soför es anyosüles). az ülesfütes is jol müködik, relativ gyorsan melegszik, egyes fokozaton jol tartja a meleget.
Fogyasztas: -10-15 fokos hidegekben es a jelenlegi kis tavokon hasznalva (10-15km) felment a fogyasztas 6.8-7literre. jo idöben, hosszu tavon nem autopalyan olyan 5 liter körüli, atlagban azt mondanam 5.5-6.2liter.
4motion: regota ismert, h a vw 4x4-e jol teszi a dolgat, de azert ekkora különbsegre nem szamitottam. amikor a zarcsere volt, elhoztam egy golf IV variantot a szervizböl. esös idö volt, 2x csusztam meg vele, raadasul a garazshoz egy földutas emelkedön kell felmenni, a golf nem vitt fel, a passattal 2esben siman. 2hete felmentünk a közeli hegyre 15centis hoban földuton problema mentesen- a legjobb döntes a 4motion volt.
az eddigi tapasztalatok alapjan azt mondom, jo döntes volt, bejön a forma, sztem elegans, nem feltünö, söt meg dinamikus is. lehet vele sietösen közlekedni, az utazotempo megis a 160 környeken van. a navi elvisz a-bol b-be, ha dugo van jelez elöre es uj utiranyt tervez, fenyautomatika, automatikus ablaktörlök, sötetedö visszapillantok, telefonkihangosito (benyomom a kulcsot es maris kapcsolatba lepett az iPhone-ommal), 2zonas klima, aprosagok, amelyek nagyban megkönnyitik es kenyelmesebbe teszik a vezetest.
Szerviz 30 ezernél: semmi probléma.
Szerviz 60 ezernel: a bal oldali ablaktörlön van egy 1 centis szakadás, nem kötelezö cserélni, minden más rendben volt (fékpofák is, amin nagyon csodálkoztam)
Az utolsó bejegyzés óta eltelt kis idö, volt is 1-2 probléma.
Szerviz 90 ezernél: semmi gond
Szerviz 115 ezernél (120 helyett): fékpofákat kellett cserélni ill. ismét elállítodott a kerékjárati ív, új nyári gumikra volt szükség (szerviz, gumik, csere, beállítás, 1.123€).
126.800km-nél cseréltük le (egy touaregre).
Hibalista
- kb. 24.000 km-nel meghibasodott a csomagtartoajto zarja, garanciara javitottak, d.e. bevittem, d.u. elhoztam - kb. 38.000km-nel, epp kerékcserén voltam, amikor emlitették, hogy enged a dizelfilter, azonnal vigyem vissza a kocsit a gyártóhoz. Csereltek vlmi vezérláncot is ill. dizelfiltert, garanciara. Ill. elállítódott a kerékjárati ív a jobb hátsón, új nyári gumik kellettek ill. be kellett állítani. - kb. 50.000km-nel jelzett a rendszer, h ellenörizzem a rendszámtáblát megvilágító lámpakat. A jobb oldali hátul teljesen korrdálódott. Bevittem a gyártóhoz, szét szedték a csomagtérajtót, kiderül rozsdásodik belülröl. Csomagtérajtó javítás garanciára! - 66.000 km-nél újabb rozsdásodás a csomagtérajtón, ismét javítás garanciára. - 96.000km-nel elment a klíma (épp svájcból tartottunk olaszországba egy alagútban, 41C° volt). A vw szerint nem volt hibajelentés a vezérlöegységben. Elvittem egy mühelybe, ahol értenek is hozzá, kiderült, hogy a kompresszoron lazult ki egy csavar. Vágtak rá másik menetet, 196€- ba került a javítás. - 116.000km-nél vlmi injektor ment tönkre, hidegen nem ment egy henger, az elsö 1.5- 2km-en traktoros kerregés jött a motortérböl. Ki kellett cserélni, 495€. - 126.800km-nél pedig eljött a csere ideje :-)
Ide hordtam szervizbe
Fischer Automobile Amberg
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
Kfz-Meisterbetrieb Horst Scherer, Amberg (ök értenek hozzá)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 126800 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | ceed sw | Következő autója? | Touareg |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
