Darázs a kesztyűtartóban
Szöveges ítélet
Első automata autóm, amit már az első tíz percben meg lehetett szokni. A DSG váltó valóban jól kapcsol, városi forgalomban remek, vagy kigyorsítva is, de nyugis felkapcsolgatós gurulást nem tesz lehetővé még kézi kapcsolgatással sem ami a motorhang miatt néha azért jó lenne. Az átvételnél kihangsúlyozták hogy milyen szuper hangszigetelés ment bele a motortérbe - na hát ez aminek nem elég nyomát találni a hörgő, duruzsuló utastérben..
Olaj - sok rosszat és kevés jót olvastam a VW TDI-k olajfogyasztásáról, az első 6000 km-ben még nem kívánt plusz olajat a járgány, az első 2500 km-ben főleg autópályán használva eleinte nem hajtva 130 fölött. Azóta bátrabban gyorsítgatva sem kezdett el olajat enni. Most nemrég nyári autópályás részek és 12000 km után kérte el a hozzá adott 1 L utántöltő olajat. Fogyasztása kifejezetten jó 130-140 közötti autópálya tempónál félig terhelten 6 alatt fogyasztott. A fékek jól adagolhatóak ezen a télen nem volt rá alkalom hogy a 195-ös téli gumik zavarba jöjjenek. 140 lovas motorral átlag autós igényeinek bőven megfelelően sprintel az autó és dinamikusan hajtva a motorhang a jobbik énjét hozza. Lassú haladásnál a váltó visszaváltásainál, gázelvételnél nagyokat hörög és alacsony fordulaton zavaróan kultúrálatlan a hangja. Az autó egyébként a motorhang alkalmatlankodásaitól eltekintve csendes, autópályán sem hangos az utastér még 130 felett sem.
Ami nem teljesen sikerült az autón az a lábtér szellőzése, ezen a télen ugyan nem voltak nagy hidegek, de még igy is megkérdeztem a szervízben hogy normális-e ennyire lecsökkent levegőáram ha nincs a legnagyobb fokozaton. Válasz volt a manuál szabályzós verdánál, hogy erőteljesen a meleg felé tartva jön csak elég meleg, mert túl sok külső hideg levegő a szükülő csövekben hamar átveszi az uralmat. A hátsó levegőfúvókák kisebb fokozaton a középső elsők elzárása nélkül csak díszítenek, nehezen lehet belőlük hőmésékletváltozást indítani.
A műszerfal világítását nem lehet eléggé minimumra venni, részben a kék háttérfény miatt eléggé zavaró este még minimumon is.
A csomagtér zárszerkezete kapott műanyagfedést, szükséges is mert átlag 17x cm termettel is könnyen lefejelhető. Az automata nyitás nem erős, csak résnyire nyitja meg a csomagtatófedelet, a munka dandárja ránk marad tele kézzel mint ha nem is lenne.
A csomagtér tágas, de a hátsó ülések fix ülőfelülete miatt nem bővíthető síkban, jobban zavar hogy nem tudok egy nagyobb csomagot elszállítni vele mint gondoltam.
Ezeket az apró tipusgyengeségeket leszámítva kényelmes, könnyen vezethető autó, Budapesti utakon sem zavaróan kemény felfüggesztésű. A motor a hangját leszámítva szuper, jól megy, jól fogyaszt.
Az első 6000 km-ben még nem győzött meg hogy legyen még egyszer ilyen autóm...de meggyőzött egy kultúrált hangú jó kis dízelről...
Hibalista
- Még semmi, zárbetét volt cserélve rajta mert egy esti vacsoránál feltörték a kocsit a Vigadó térnél, bár elvinni nem próbálták, csak a csomagtatróbol loptak ki egy táskát
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Volvo S60 | Következő autója? | BMW 320D |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |
