A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Volkswagen » Jetta (2005)

Jetta 1,6 FSI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Okoskerék NEM okos döntés...

Szöveges ítélet

Sziasztok!

A gyerek érkezése előtt szerettünk volna egy családi autót venni nagyából 1,5-2 millió között. Rengeteg autót megnéztük, de csak a rossz minőségű, drága autók voltak a piacon. Ekkor jött egy hirdetés amit az egyik ismerősünk rokona árult. Bár ne tettük volna, de elmentünk megnézni. A Jettán esztétikai hibákon kívül semmi rosszat nem találtam. Némi alkudozás után meg is egyeztünk az árában. A balelső ajtót, első-hátsó lökhárítót fújni kellett, de ezt lealkudtam az árából és kb 1 hét alatt meg is lett. Olajcsere után már vígan használtuk is a Jettát. A szerelőm szerint nem kellett benne vezérlést cserélni, mert láncos. Viszont azt mondta, hogy vagy 100.000 km vagy 11-12 éves korában azért érdemes lenne kicserélni mivel az alkatrész öregszik. Kb. két évet minden gond nélkül használtuk a Jettát (csak a kötelezőket cseréltük rajta). Aztán az egyik délután megszólalt először benne az ördög :). Zúgó hang a motor felől ami kb. 3-5 másodpercig tartott. Utána egy darabig nem hallottam. Majd ez egyre sűrűbben előjött. A szerelőm azt mondta ez a lánc hangja és cserélni kell. Munka díjjal együtt és persze olajcserével együtt. 170-180 ezer körült meg is lett javítva. Két hétig minden rendben is volt amikor újra hallottam a hangot. Hívtam a szerelőt aki mondta vigyem vissza. Azt mondta a vezérléssel minden rendben csak, hogy van egy alkatrész az okoskerék amit cserélni kéne. Ekkor mondta, hogy 210.000 az alkatrész ára plusz a szerelés ami egyben 250.000 Ft. Ez egy 10x10 cm-es alkatrész ami szerintem 5 ft-ot nem ér, de az FSI motorok már ezzel vannak szerelve. Elvittem másik szerelőhöz aki 450.000 Ft szerelési költséget mondott, mert ő vezérléssel együtt cseréli csak hiába előtte lett cserélve a vezérlés. Mivel időközben a kuplung is elkezdett rakoncátlankodni az eladása mellett döntöttem. Egy kereskedés vette meg minden hibája tudatában.

Az autót jó részt városban használtuk, de azt nagyon nem szereti. 8,5-10,5 literig eszik attól függ, hogy milyen a forgalom. Vezethetőségében semmi extra nincs, teszi a dolgát, bár a 116 lóerő nem egy erőgép. Ha nem lett volna ez az okoskerék mizéria akkor viszonylag alacsony lenne a fenntartási költsége bár mindig voltak kisebb bajai. Elromlott a bal első ajtó zár. Megjavíttattam utána pár száz kilométer múlva elromlott a bal oldali tükör index. Javítás után 2 nappal a job oldali is megadta magát. Pár hónap múlva a job oldali zár is bekrepált. Mivel nincs kulcsos zár a job oldalt és nem akart bezárni, ezért spaniferrel kellett belülről kikötnöm az ajtót. Pár hónap múlva a hosszborda feszítő adta meg magát, így cseréltük a hosszbordaszíjjat is. Nem sokkal ezután az egyik motortömítés szórta az olajat ami miatt ismét lehetet cserélni a hosszborda szíját, mert csupa olaj lett. A végén pedig a kuplung kezdte elhagyni magát. Mondjuk ez várható volt, mert a kocsi 105.000 kilométeréből kb. 80.000 a városban ment. Én csalódtam a Volkswagenben az biztos. Kényelemre sem a legjobb, kora ellenére még mindig aranyáron mérik hozzá az alkatrészeket. Senkinek nem ajánlom az FSI motort, mert egy betegágy. Minden egyes szerelő aki meghallotta, hogy FSI az már mondta is, hogy mekkora egy sz..!!!

Hibalista

- Bal és job ajtó zár. Bal és job tükör index. Okoskerék (csak a gyári alkatrész 210.000 Ft + szerelési költség). Olajteknő tömítés, olajszivattyú. Vezérlés csere (110.000 Ft, láncos). Hosszbordásszíj és feszítő. Tömítés.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 2005
Kényelem (4) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (5) Km vásárláskor 52000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 65000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Focus Következő autója? Ceed
Ennyire szerette (2) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (3.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Volkswagen Jetta 2005 (2005)

További ítéletek (90 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)