Céges igavonó
Szöveges ítélet
Céges autó, mikor hozzám került 4 évesen volt benne 210000 km. Én raktam bele még kb. 100000-et eddig. A nálam lévő három éve alatt cserélve lett a kettős tömegű lendkerék (360.000 Ft), a turbó (200.000 Ft), és egyéb kopó/fogyó cuccok a kötelezőkön felül: fékbetétek, féktárcsák, első lengéscsillapítók, izzítógyertyák, ablaktörlő mechanika motorral együtt, talán két H7-es izzó, 1 pár ablaktörlő lapát. Az autóról mindezek után is jó a véleményem (ugye nem nálam kezdte a földi pályafutását, ki tudja, az előző gazdája hogyan bánt vele/hogyan vezette). Én szeretem, jó nagy, lehet bele pakolni rendesen, ez családnál ugye elég fontos. Fogyasztás: mióta nálam van, minden tankolást vezetek Excel-ben, és ez alapján kerek 6 Liter az átlag. Tudni kell, hogy a jobb lábam elég nehéz :-) Most legutóbb egy német kanyar után, ahol magyar ás osztrák autópályán szigorú 140-es tempó, németbe ami belefér 180-ig: az átlag 6 Liter alatt (5,7 L/100 km)! Ez tény. És ebben volt egy órás dugóban álldogálás Bécsnél. Szóval a fogyasztásra egyáltalán nem lehet panasz. Bár nem versenyautó, de ha muszáj, akkor tudja szedni a kerekeit :-) elmegy 200-at is, de utazónak 150-160 pont jó neki. Itt még van tartalék is. Ilyenkor már kicsit hangos (amit betudok annak, hogy tulképp egy fapad modell, nincs olyan csillapítás benne, mint egy 20 millás Audi-ban). Egy bajom lenne vele, ha nem céges autó lenne: a szervizköltség. Na az nem aprópénz. Bár ugye ebben már van kilométer rendesen, de hát akkor is... Egy kötelező alsó hangon 70-80 ezer, és ugyanazt kapja, mint 26 ezerért egy Suzuki. Egyébként szeretem!
Update 332.000 km:
Hátsó lengéscsillapaítók is cserélve lettek.
300.000 környékén majdnem megint turbót kellett cserélni, de kiderült, hogy egy vezeték volt megtörve a motortérben, és ez okozta a gondot. Lehet, hogy az első cserénél is ez lehetett a ludas?
315.000 körül - nyáron, mikor máskor - bedöglött a klíma kompresszor (meg is volt kopva, ráadásul a csatlakozója elrohadt, és ez még az a típus, amibe be van öntve a stekker). Csere, kb. 100.000 HUF (gyári ment bele, nem felújított).
Költözés miatt mostanában napi kb. 100 km ingázás a korábbi városi 10 km helyett. A fogyasztás így most olyan 5.5 körül van. Megjegyzem, másnál ez kb. 5 liter lehet. Az én lábam nehéz.
Legvégül pár napja majdnem elhagytam az egyik külső tükörből az üveget. Elengedte a gyári ragasztás. Nem nagy ügy, de kellemetlen tud lenni.
Ha a 4 együtt töltött évet nézem, még mindig azt kell mondjam, hogy szeretem. Nem luxus, nem csili-vili, de egy nagyon is vállalható darab. A motorja meg egy csoda. A kasztni viszont - Volkswagen, elvileg minőség - az botrányos. A csomagtartó a rendszámvilágításnál konkrétan el van rohadva. Az ajtóknál a B oszlop részén a matt fekete réteg foltokban válik le. Ha ezek nem lennének, akkor nem lehetne belekötni.
Hibalista
- Kettős tömegű lendkerék, turbófeltöltő, ablaktörlő mechanika, és a kopó/fogyó többi cucc.
Ide hordtam szervizbe
Helyi nem márkaszerviz. Nincs velük probléma.
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 210000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 120000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Octavia |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |
