Zsebrakéta 1600 ccm-ben
Szöveges ítélet
Nem is tudom hol kezdjem? A lényeg, hogy ezelőtt hat évig nyúztam egy 1.3 GLX-et (lásd: száguldó koporsó a népítéletben) és megfogadtam már pár éve, hogy megvárom az új Swiftet. Illetve egy komolyabb példányát. Májusra ígérték és októberben már gyártották is. :) Megérte várni!! Tudom még kevés van benne, úgyhogy inkább azért írok, hogy ha esetleg valaki gondolkozik egy ilyenben akkor egy kicsit segítsem a döntésében. Paraméterek: 1070 Kg, 1586 cccm VVT 16V, 148 Nm, 125 Le, 200-as tempó, 8,9-es gyorsulás és full-full extra.
Negatívumok: 17-es papucsok! Nem a magyar utakra van kitalálva de jó úton fantasztikus! A japán változattól eltérően sajnos az európaira sem küszöbök, sem egyedi lámpák előre nem kerültek. Könyöklőt is kérnem kellett! A gyári légterelőt megvettem 12.000 Ft-ért és beázott az autó a gőzborotválásnál. Jut eszembe nem kell valakinek 3-ajtós swiftre két oldalsó légterelő 10.000 Ft-ért? :)) Kicsit magas az üléspozíció és a gyári 6 hangszórós MP3-as audiórendszer gyenge. Csak az SX4 16-os acélfelnije megy fel rá 195/50/R16-os gumikkal télre, ami egy jobb szettben minimum 150.000 Ft-ot jelent pluszban. Én Bridgestone Blizzak LM-25-öt pattintottam fel rá, aminek darabja 35.000 Ft volt. Csak 98-as ill. 100-as benzinnel hajlandó elindulni. Előre-felfelé nehéz a kilátás. Pótkerék helyett defektjavítókészlet, viszont emiatt plusz 15 liter szabad a csomagtérben, nem osztott a hátsó ülés. Kicsit hangos a motor.
Pozitívumok: minden más! Vezetési élmény, felszereltség, külalak és városban is könnyű kezelni. A nagy felnikre szerencsére kiváló gumik kerültek: 195/45/R17-es Good Year Eagle F1-esek. Ez talán az egyik legjobb a piacon.
Monroe lengéscsillapítók, 4 tárcsafékes belső hűtésű fékrendszer, jó gumik, szervó, ABS, ESP, kanyastabi elöl-hátul, fekete-piros kagylóülések, MP3, aludekorok(váltó-kormány-kézifék-pedálok, stb.), 8 légzsák, rövidített váltó és váltóút + nagyobb kuplungtárcsa, digit. klíma, ülésfűtés, elektromos + sötétített ablakok, centrál zár, el.-fűth.-külső tükrök, egyedi hátsó lámpák, dupla kipufogó, egyedi külső, spoilerek, nagyobb hűtő, stb. Amúgy meg vagyok elégedve eddigi munkájával teljes mértékben, tényleg sportos, főleg kanyarokban. Megfordulnak utána az utcán, már bejáratósan alázom a népet sprintben és napról napra jobban szeretem!! Még írok róla később mindenképpen, de addig is nehogy valaki átüljön egy német sz*rkupacba! :)
Szóval...
Most van a kicsikében kerek 11000 km. Három hónap alatt kapott hideget-meleget és mondhatom, hogy állta a sarat. Még mindíg meg vagyok elégedve vele. Gyalázza a sorstársakat szárazon-vízen-jégen, ahogy kell. Előjött egy hang az utastérben, amit még nem tudtam megfejteni, hogy honnan jön, de azon kívül semmi baja nincs. Jól bírja a kátyúkat, belementem egy-két igen komoly Demszky-lyukba, azt hittem a vesém leszakad, de bírta a futómű mindet szerencsére. Egyetlen egy negatívumot véltem felfedezni ez idő alatt, azt, hogy egyre jobban zavar a nehéz kilátás. Se előre, se hátra nem látok normálisan. Túl vagyok egy kisebb szervízen, megállapították, hogy semmi baja. Tehát még mindíg úgy gondolom, hogy megérte a vétel. Remélem a többi Sport tulaj is így gondolkodik!
Hibalista
- 2006 októbere óta még semmi! :)
Ide hordtam szervizbe
Budapest. Suzuki Tafák (Keresztúri út).
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | Ezen még nem gondolkoztam. :) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
