Univerzális vitamingolyó :D
Szöveges ítélet
Az autót 2005 nyarán vásároltuk újonnan. Családi autó, amit én is szoktam használni, legtöbbet faterom jár vele. Nagyon meg van vele elégedve, eddig csak használt autói voltak, amivel szinte minddel voltak, kisebb-nagyobb problémák. Mikor arról volt szó, hogy autót vásárolunk elsősorban is az ár-érték arány döntött, fontos volt a megbízhatóság is ( ugyebár a Suzukik legendásan megbízhatóak), és a biztonság sem volt utolsó. Pont kapóra jött az új Swift, ami már az EuroNcap teszten 4 csillagot ért el. Családi autónak ugyan eléggé szűk, a csomagtartója is irtó kicsi, de fondorlatosan lehet bele pakolni.
92 lóerő lehetővé teszi, hogy városon kívül is dinamikusan autózzon az ember, 60-65-nél sík úton már használni lehet az 5. sebességi fokozatot (bár innen nem-nagyon gyorsul), normális (100-120km/h) tempónál kb. 5 litert eszik a kicsike. Az előzésekhez érdemes egyet vagy kettőt visszakapcsolni.
Ami nem tetszik benne az az, hogy nagyon érzékeny a gázpedál, és oda kell figyelni az elindulásokra, különben könnyen lefulladhat az ember. A motor igazán olyan 3000-es fordulattól van elemében, innentől sportosan húz ( itt jegyezném meg, hogy nekem egy 1.8-as 90 lóerős II-es Golfom van, ami jobban megy mint a Swift, és alacsony fordulaton is jobban húz, ez egyrészt betudható annak, hogy 150 kilóval könnyeb, másrészt meg lehet, hogy mégsem olyan frankó az alacsony lökettérfogat, a nagy teljesítménnyel??!!). Autópályán simán lehet vele tartani a 130-as tempót, és ekkor a hangja sem zavaró. Eddig 160-nal mentem vele egy előzésnél, még ezt is bírja, de nem akarom széthajtani. Gyanítom, hogy olyan 180 körül lehet a végsebessége.
A váltója rövid utakon jár, könnyen kapcsolható, suzukis betegség, hogy nem mindig veszi be a hátramenetet, erre megoldás, hogy ismét kuplungolunk, és ekkor rakjuk be R-be, általában másodjára már sikerülni szokott ( ez legyen a legnagyobb baja).
A futóműve is jó, nem kell attól félni, hogy ha sietősen beveszünk egy kanyart kisodródunk...Gyári gumik vannak rajta, amik megmondom őszintén, hogy sz.tem keskenyek és nem mindig fognak tökéletesen, jó lenne rá valamilyen szélesebb (ennek ellenére hosszabb utakat is bevállalunk vele).
Négy embernek kényelmes, mi öten vagyunk így már egy picikét más a helyzet.
A beltérben véleményem szerint egyszerű, de jó minőségű anyagok vannak felhasználva, és még semmi nem zörög benne, több, mint 40 ezer kilométer után.
A kötelező szervíz 15 ekm, vagy egy év, 3 éves lesz az autó, és még csak olajat kellett benne cserélni, egy szervíz kb.20-25 ezer ft hozzá.
Összességében: sikerült vennünk igen kedvező áron, egy megbízható, olcsón fenntartható kisautót, amibenn az eddigi tapasztalatok szerint csak olajat, és a kopó alkatrészeket kell cserélni. Én ajánlom mindenkinek, ez az autó ideális városba , könnyű vele parkolni, viszont kellően erős ahhoz, hogy városon kívül, vagy autópályán is használjuk. Fiataloknak és időseknek egyaránt jó, kiváló tuningalap. Hálás kisautó!! Suzuki 4ever
Hibalista
- Semmi baja, megy mint a Doxa óra.
Ide hordtam szervizbe
Vitai Eger Suzuki
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Ascona 1.6 | Következő autója? | amíg gurul ez lesz :-) |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
