Tökéletes társ
Szöveges ítélet
Jól néz ki, keveset fogyaszt és nagyon jól megy, két embernek böven elég a 3 ajtós, a GC/AC felszereltség is okés, ennyit ennyiért és ennyi lóerövel máshol NEM kapsz!!! Teljesen értékarányos, tervezhetö költségekkel bíró befektetés volt!
2006. 07. 10. Így 18 ezer kilométer után - tisztességes bejáratást követöen - továbbra sem okozott csalodást semmilyen téren, a fogyasztás autopályán, 130-140 körül, nyári időszakban végig klimázva 6,5-6,7l körül stabilizálodott.
A futómü az alap gumikkal is igazi kanyarvadász, stabil, jol tolerálja a durva "provokáciokat" is.
Negativum: a fényezés minősége: a téli "megpróbáltatások" nem tesznek jot neki (aprobb sodarab-bemarodások, lepattanások), de nyilván ezért az árért ez a maximálisan elvárható minöség.
Hiányolhato még az osztott háttámla- és ülölapdöntés lehetősége a hátulso sorban - de ez csak a GC-re érvényes!
Az nem igaz, hogy a csomagtérbe csak 3 Tesco-szatyor, vagy csak 2 karton ásványvíz fér, más semmi, egész jól ki lehet használni (pl. 1 nagy telipakolt túra+egy kisebb hátizsák a 6 karton ásványvíz+a hétvégi bevásárlás mellé), csak ügyesen kell pakolni és elrendezni a dolgokat (aki mást írt, az vagy nem látott még Swift-csomagteret, vagy nem tud pakolni).
Közeleg a 60 ezredik km, az autó hibátlan, belül nem zörög semmi a gány utak ellenére sem, a hidegben gyorsan melegszik, a téli autópályás (130-140 km/h) fogyi 7 l/100km körül áll meg, ez még elviselhető.
Update 65000 km: fogyi 6,2-7,0l/100 km csak pályán és városban közlekedve, klímázva, a fogyasztásra nem különösebben figyelve. Az alább részletezett fék-mizérián kívül csak tankolni kell még mindig.
Last update 76000 km: téli gumikkal autópályán, tartós 130-140 közötti (óra szerinti) tempóban 7-7,4 l/100 km közötti fogyasztást produkál. A sok rossz minőségű út ellenére sincsenek belső zörgések, a futómű is rendben.
A fenti pozitív tulajdonságok ellenére úgy határoztunk, hogy átadja helyét egy új gépnek, amit alapos nézelődés után egy Hyundai szalonban találtunk meg: i30. De ez majd egy másik történet lesz. A lényeg, hogy a kis SWIFT-tel valaki nagyon jól fog járni és az elkövetkező jónéhány évben készséges és hű társa lesz az új tulajdonosnak, ha a megfelelő gondoskodást megkapja. Én pedig remélhetőleg a következő járgányban is annyi örömömet lelem, mint ebben a Szépségben!
Hibalista
- Jobb oldali C oszlop környékén nyikorgott valami kezdettöl fogva, a szervízben egy nap alatt orvosolták teljesen ingyen, de a zaj konkrét forrására nem derült fény! Ez kb. 2000 km-nél volt, azóta csendben van!
-
- 2006. 07. 10. Túl a "kuplung-ellenőrzés" miatti visszahíváson (az enyémmel nem volt baj előtte és azóta sem!), valamint a 15 ezres kötelező szervízlátogatáson még mindig hibátlanul teljesít a gép.
-
- 2007. 01. 24. Megtörtént a 30 ezer km-es szervízlátogatás, továbbra sincs SEMMILYEN meghibásodás.
-
- 2008. január: újabb visszahívás, a kézifék ellenőrzése miatt, persze ezzel sem volt gáz... 45 ezres szervíz (ahol az első fékbetéteket cseréltettem) óta az első fékbetétek változó intenzitással nyikorognak, csak városi tempónál és soha nem fékezéskor! A szervízben kicsit megcsiszolták a pofákat, ez pár ezer km-ig jó, most kezdi újra!
-
- 60 ezres szervíz megvolt (18 k), az elülső fék egyre jobban nyikorgott. Szervíz: kicseréljük gyári új fékbetétre! Ám legyen, nem tudom, mit vártak, mikor ugyanolyan, mint ami benne van. Így is lett, szervíz: rossz a vezetéstechnika, kevesebb fékezés, több motorfék (köszi, Bp.-en!)! Mi lenne, ha kicserélnénk valami más típusra a fékbetétet+egy pár új tárcsa? Szervíz: OK, de náluk csak a gyári cucc van. Nem baj: beruházás új betétgarnitúrára (textar:12 k, a gyári 5k, ez is árulkodó)+ 2 új féktárcsára, tekintettel a vállakra, szervízben csere, azóta eltelt 3000 km, a fék teljesen hangtalan! konklúzió: nem kéne mindenen spórolnia a T. Suzuki gyárnak!
-
- 75 ezres szervíz: csak olaj+szűrők cseréje (16 k), az autó hibamentes.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki SÓS - Bag, Hatvan
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Suzuki Vitai - Gyöngyös, korrekt, hozzáértő csapat, jó áron, gyorsan, alaposan dolgoznak, az apróbb részletekre is figyelnek.
Suzuki Mátra - néven ugyanez a véleményem a csapatról, a fenti fék problémához is korrektül álltak, a hiba az anyagban volt,amihez "kötve vannnak"...
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 76000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | CRX 1.6 | Következő autója? | i30 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
