Ez már nem a mi autónk, hanem az én autóm!
Szöveges ítélet
Az elző kocsim Swift sedan 1.6-os automata volt. Azzal a kocsival sem volt műszaki problémám, de a pesti utakon a futómű nagyon rázós volt. Ez a kocsi ahhoz képest luxus autó. Kényelmes, jó a futóműve, hihetetlen csendes, és még az automata váltóval is nagyon jól gyorsul.
Utóirat 1:
Túl sokat nem ment az előző írásom óta, de változatlanul hibátlan. Az írásom oka az, ahogy mindennemű hozzászólást olvasva lefikázzák a Suzukit, azt a gyárat, amely munkájával nem ezt érdemelné.Ne felejtsük el, hogy a 90-es években a rendszerváltáskor még nem volt annyi csaló, és tolvaj, más szóval újgazdag (tisztelet a rendkivül kevés kivételnek), mint ma. A régi Swiftet, ragyogó üzletpolitikával az itteni életszinvonalra tervezték. Egy olcsó és stapabíró (a tömeg által elérhető) autót akartak, azt teljes mértékben meg is tették. A ragyogó üzletpolitikájuk váltzatlan. Ahogy nő nálunk az életszinvonal, úgy változtaják a kocsik kivitelét is. Már nem csak az olcsóság a fő cél. Lásd az új Swiftet, vagy az Sx4-et. Megjegyzésül csak annyit, hogy diplomával dolgoztam le 40 évet a nyugdíjamig, nem is akármilyen munkakörben, s e mellett még ma is dolgozom, vezető állásban, de BMW-t, vagy Mercédest nem engedhetnék meg magamnak. S EZ A TÖBBSÉG JELENLEG AZ ORSZÁGBAN.
Utóirat 2:
A fogyasztásról nem írtam, mert eszembe sem jutott annak idején. Az utóbbi időben többször olvastam olyan írásokat, hogy 10-12 literes fogyasztást írnak, az 1.3-as motorhoz. Mostani kiegészítésem ezek miatt írom, mivel a 10 liter feletti fogyasztást képtelenségnek tartom, normális vezetés, valamint karbantartás mellett. A kocsim 1.5-ös, s Budapesten cammogva, télen, bekapcsolt klíma mellett sem volt még 9 litert meghaladó fogyasztásom, pedig köztudott, hogy az automata váltós kocsik kb. 0.5 literrel többet fogyasztanak. Jelenlegi kocsim előtti Suzukim fogyasztása szintés tökéletes volt az 1.6-os motorral. Ezek mellett a feleségemnek is, valamint a bátyámnak is Suzukija van, (azok 1.3-asok) alacsony fogyasztással, s hiba mentesen. Nem hiszem el, hogy akkora szerencsénk volt, hogy pont ez a négy kocsi volt csak a tökéletes.
Azt feltételezem mindenki tudja, hogy a fogyasztást üzemmeleg motornál illik mérni és nézni. Amennyiben valaki egyhuzamban pár kilóméteres távolságokra jár, az ne számítson normális fogyasztásra. Üzemmelegnek általában 15-20 kilóméter megtétele után tartják a motort.
Egy hozzászólásban olvastam, hogy "ha magyar a Suzuki felejtsd el, Japánból jöhet." Szeretném felhívni a figyelmét arra az apróságra, hogy még a patent bolhák is eredeti japánok, itt csak a karosszéria készül, valamint az összeszerelés folyik, ugyanolyan szalagon és követelmények mellett, mint Japánban. Különben a többi Japán tipust, is valahol Európában gyártják, s nem Japánból hozzák.
Az én kocsim már átlépte a 40 ezret, s változatlanul hibamentes.
Utóirat 3: még 500 kilóméter és vihetem a hároméves szervízre. Változatlanul semmi hibája nem volt a kocsimnak, semmi sem zörög, most szervíz előtt is ugyanolyan az olajszint, mint az olajcserekor volt, tehát semmi olajat nem eszik. Meg is ajándékozom az itthon kapható egyik legjobb minőségű olajjal, (MOTUL 300V POWER RACING 5W-30) megérdemli.
Változatlanul állítom,hogy egy normális átlagembernek minden igényét kielégíti. Az pedig egyátalán nem zavar, hogy sok ilyen kocsit látok. Már sokan rájöttek, hogy kategóriájában az egyik legjobb autó.
Utóirat 4:
Jelenleg már 55000 kilóméter van a kocsiban, és még semmi hibája nem volt. Olvasom a véleményeket és nem tudom megérteni az olyan kiritikákat, hogy nem lehet sehol sem kilátni, stb. Akkor miért vette meg? Azokkal sem tudok azonosulni, akik 10 milliós kocsi tulajdonságait keresik az autóban. Változatlanul állítom, hogy a maga kategóriájában az egyik legjobb autó.
Utóirat 5:
A "népautót a népnek" írójának, s a hozzá hasonlóknak írom a következőt: Először is, nem a legolcsóbb kiviteltől kell elvárni a luxus követelmények teljesítését. Másodszor, nem kell elszúrni a bejáratást, s akkor nem lesz egy 1,3-as motornak 9 liter feletti fogyasztása. Az enyém 1,5-ös és mégis 7,5 litert
fogyaszt.
Harmadszor: ezekben a kocsikban a motorok, és főbb darabok, mind komplett összeszerelten, Japánból érkeznek, tehát nincs értelme az eredeti Japán szóhasználatnak.
Úgy általánosságban, a sok nagyképűnek, akik lenézik a Suzukit. Én az autót közlekedésre használom, (nem farok hosszabításra) s mivel a mai napig még egyáltalán semmi hibája nem volt tökéletesen megfelel a célnak. Azoknak, akik azt mondják, hogy azért tetszik, mert még nem ült a Suzuki tulajdonos igazi autóban írom, hogy volt nekem Ford Sierra Ghia 2.0-ás kocsim is és az után is jó kocsinak tartom a jelenlegi Suzukimat.
Utóirat: 6:
Elértem a 60000 kilómétert, s eddig még egy izzót sem kellett cserélni. A szervízben eddig csak az olajszűrőért levegő és pollenszűrőért fizettem. A csomagtér burkolat miatt visszahívták, (a cseh állítólag nem jó és kicserélték eredeti japánra) ezzel egyidőben, mint törzsvevőjüknek (ott vettem a kocsit és mindig is oda vittem szervizelni) a már lejárt gyári garanciát meghosszabbították két éves, teljeskörű, kilóméter koltázozástól független garanciával.
Változatlanul a kategóriájában tökéletes, nem zörög semmi, az illesztései tökéletesek. Akik szidják, és ócsárolják szerintem még nem is ültek ebben a Swiftben, nemhogy a tulajdonuk lenne.
Hibalista
- A két év alatt nem volt hibája.
Ide hordtam szervizbe
Kötelező szervíz: Óbuda
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 39000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift 1,6 automata | Következő autója? | Biztos, hogy Suzuki |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
