Elegáns méregzsák
Szöveges ítélet
Az első új autónk. 2007 február közepén nézegettük az autószalonokat . A Renaultnál nem tekintettek vevőnek. Használt Thaliára akartak rábeszélni, amikor új autó után érdeklődünk. Azt is aranyáron. /Chevrolet.../ Opelnél a törlesztő részletek a csillagokat súrolták. Aztán jött a Suzuki. A kocsi ára nem volt kevés, de a törlesztés, a casco, a kötelező alig több, mint a 10 éves autónkra fizetett díjak.
A régi Swifthez hasonlítva, a belseje megújult. Az ajtóról nekem hiányzik a kárpit. A műszerfal átlátható, érthető. Pillanatnyi fogyasztásmérőt az elején nem árt nézni, segíthet. Később nem kell. Nagyon hasznos az A, B napi km számláló. A tető mutatós, de az elején zavaró, hogy nem látok ki rendesen. Az ülések jók, bár a Swift Sedanban jobban tartottak a kanyarban! A rádió a hat hangszóróval jó. Ülés elől kényelmes / hosszabb úton is/. Hátul még nem panaszkodtak komolyabban. Futómű jól beállított. Kanyarba, körforgalomba élvezet belezúgni. A fékek harapnak, az ABS teszi a dolgát. A motor alul "elvan", 3000 ford. felett felébred és kéjesen borzong aki hallgatja a hangját. A kuplung az elején szokatlan. Néhányszor sikerült is lefullasztani. A motornak nincs hangja. Vigyázni kell nehogy ráindítson az ember. A váltó karakteres, ezt nehéz melléváltani.
Ezek pedig nem hibák!:
Kicsi a csomagtartó: ezt tudtam az első percben. Megoldás: tetőbox.
Nehezen csukódik a csomagtérajtó: lehet rajta állítani. /Jelzi, hogy jól zárnak az ajtók.ablakok./
Nyikorog a fék: azbesztmentes fékbetétekre jellemző.
Ütközéskor nagyon törik. A karosszéria igen, de a belső tér rendszerint épen marad. Amíg törik, addig sem én török.Az utazóknak használni kell az övet, sokat segít egy ütközésnél .
Zörgéseket hallani: valóban ,nálam is zörgött. Már kezdtem utálni amikor a kesztyűtartóból előkerült egy ceruzaelem, ami minden kis döccenésre hangot adott rosszallásának.
Fogyasztás: az elején sok volt: városban 8-9l, kint 5,5-6l/100km. Idén nyáron öt személlyel, + tetőbox, klímával, folyamatos 130km/h autópályán, 730km egy fenékkel / nem kényelmetlen/ , egy órás pihenővel 5,8l/100km. Városban 7-8l mikor milyen cipő van rajtam.
Kicsi az autó, de: van tekintélye. Főleg, ha lealázom a suttyót a Puntojával /tetszés szerint lehet Fabia, stb./ a lámpánál.
Hibalista
- Nem Riga moped.
Ide hordtam szervizbe
Tormási Autóház Kecskemét
Rendkívül korrektek.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 14500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Swift Sedan 1,3 GLX | Következő autója? | SWIFT III |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
