Bumpika
Szöveges ítélet
Bumpika
1.3 GLX AC
Mondják hogy fontos az első benyomás! Az előző autóm egy öreg Presztízs márka volt (Lancia Dedra 1.8 ie ítélet: Hisztis dögös olasz), tudtam hogy majd ha beülök az új Swiftbe ki kell zárni a Lanciát a gondolataimból mert az főleg a belső tér kialakítása, felhasznált anyagok tekintetében egy más világ.
Nos a beülés egy kereskedésben történt és ami rögtön lejött az a kellemes csalódás! Édesapámnak van egy négyéves Swiftje (igaz a legkisebb 1.0 GL) többször vezettem is, mondták írták hogy ez a Suzuki már nem az a Suzuki, stb. de az ember mégiscsak próbálja társítani valamihez a gondolatait. Meglepő volt a tágasság érzet és ahogy az utastérben körbejárattam a szememet a második gondolat pedig az volt hogy egyben van az egész, érződött belőle a gondolat a koncepció. Ízléses egyszerű letisztult forma összepasszoló színek. Ja! A „kopogós műanyag”! :) ez hasonlít az „embertelen panellakáshoz” ! Mindkettőből lehet szépet jót meg lehet az ellenkezőjét is, figyelembe véve, hogy a Swift egy B kategóriás autó szerintem sikerült a kopogós műanyagból egy szép és praktikus belteret összehozni.
Az elsődleges ok amiért egy Suzuki szalonban kötöttem ki (túl a behatárolható anyagiakon, ami természetesen előrevetít egy elérhető magasságot) az a Suzukik megbízhatóságáról hallott rengeteg jó vélemény. Azért körülnézetem a piacon (egyedül a koreai autók nem érdekeltek) és akkor amikor én rendeltem a Suzukit ilyen teljesítményű (92LE) illetve felszereltségű autót a Suzuki áráért nem tudtam volna venni! Ami érdekes, hogy igazából nem is akartam valahogy mindig ezt dobta a gép! :)
Lassan összeszokunk kiismerjük egymást, eleinte furcsa volt a kuplung-gáz összhatás, volt hogy vénségemre le is fulladtam :), erre többen is panaszkodtak, szokni kell. A megfelelő üléspozíciót nehezen találtam meg, de hála az állítható magasságú ülésnek illetve kormánynak most már talán jól ülök! :) Majd mindennap használom a menetteljesítményéről eddig csak jót mondhatok. Zokszó nélkül viseli az öreguras tempót ötödikben is bátran ellehet vele tötyörögni a városban ilyenkor a motornak semmi hangja (az amúgy is csendes motort baromira élvezem :) ), de ha menni kell kérem akkor sem hagy cserben háromezer felett valahol van egy határ amikor bemérgesedik a hangja is kezd diszkréten előtolakodni, és az autó hirtelen meglódul. Magas fordulatszám tartományban sem üvölt a motor inkább olyan érzésem van, hogy jól érzi ott magát nem veszi zokon a pörgetést. Amúgy sokan mondják hogy kis motor és pörgetni kell mint állat, érdekes ez sem egészen így van 140-nél négy személlyel klímával 3900-at pörög.
Futómű sportosnak hat vagyis szerintem egy kicsit kemény.
Az elektromos szervó nagyon finom nagyon precíz ez fogott meg a legjobban az első métereken.
Fék jól adagolható, volt alkalmam megtudni, hogy mi az a fékaszisztens.
Klímát megérzi, ez az első klímás autóm tehát erről nincs összehasonlítási alapom, de mondják, hogy minden autónál így van.
Kívülről furcsán hatnak a nagy tükrök, de nagyon praktikusak jó nagy teret befognak.
Sokan szidják a hifit, nekem speciel ilyen jól szóló hifi még nem volt autóban, a sok sznobbal ellentétben én amolyan öreg rokker vónék és inkább a produkció érdekel! Bár az egész rendszer meglehetősen egyszerű de például a rádió érzékenysége bekapcsolt állomáskövető funkcióval szerintem nagyon jónak mondható a CD még egyetlen írott lemezemet sem finnyogta meg.
A rövid együttlétünk alatt minden tekintetben megvagyok elégedve az autóval.
A fórumokon olvasható típushibák (kotyogó féknyereg, nyikorgó kuplung, nehezen kapcsolható hátramenet) nálam nem jelentkeztek, lehet hogy a gyár vagy a szervizek átadás előtt már orvosolták ezeket a hibákat, úgy tudom kuplung miatt volt visszahívás is.
Egy bajom volt vele, rossz úton, fekvőrendőrön „nyiszorgott” az eleje. Szakadó esőben bevittem a szervizbe, ott esze ágába sem volt nyiszorogni, mester megkente a szilenteket, hogy hátha azok, aztán kiderítettem, hogy nem hanem a spirálrugók az alsó tányérokban, fújtam oda kenőanyagot azóta csöndbe vannak.
Ami nem tetszik:
-műszerfal világítás fényereje, bár állítható, de a legsötétebb és legvilágosabb között nagyon kicsi a különbség, én sötétebbre állítanám ha lehetne
-pillanatnyi fogymérő, marhaság! Rájöttek mert most már van átlag mérés is.
-tompított lámpának nincs visszajelzése
-zavaró a mindenért pittyegés be nem kapcsolt biztonsági öv 95 másodperces időtartama
2007-06-14
10 000Km!
Igazából semmi újat nem tudok írni, továbbra is elégedett vagyok az autóval.
Volt egy garis kuplung felsőmunkahenger csere, nyiszorgott. Bevittem a szervízbe (Dunaújváros Suzuki Allegro), szakibá beült nyomott kettőt és azt mondta hogy csere, pár nap múlva hívtak, hogy megjött az alkatrész vihetem az autót.
Fogyasztás 6,2 - 8,5 nagyon lábfüggő. Sokan írnak 5l körüli fogyasztásokat, hát nemtom hogyan csinálják, nekem nem sikerül.
Viszlát! Ha addíg nem jön közbe valami említésreméltó dolog 20 000-nél találkozunk!
Hibalista
- Kuplung felsőmunkahenger
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Barta Sárbogárd
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Suzuki Allegro Dunaújváros
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Dedra 1.8 ie | Következő autója? | Nemtom |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
