17 év rabszolgaság szó nélkül!
Szöveges ítélet
Belőlem nem jó kiindulni, mint autótulajdonos, bár lehet, hogy le lehet vonni a következtetéseket a márkával kapcsolatban. Az autó újan lett vásárolva. Csendes volt és jó illatú. Jól ment, fogyasztása a csajomnál 5-6 liter között volt nálam inkább a 8 felé tendált. Leginkább mindenhol nyélgázon járok vele. Autópályán, ha lefele megyünk tud menni 200-zal, ha simán akkor a 180 még megy 17 év kivégzés után is. Voltunk vele sok helyen de külföldön talán 2x volt Németországban. Többnyire Budapest és vonzáskörzete vagy a Balaton térsége az a távolság, amit még szívesen megtesz vele az ember.
Egy igénytelen jószág én mondom. Még az elején a csajom próbált ilyen szervízeket erőltetni, hogy pecsét legyen a könyvben, de mindig az lett a vége, hogy semmi hiba nem volt sosem. Nem állt meg, nem volt hangos, nem kérdezett csak ment és persze megy a mai napig is. Pár érdekességet azért megemlítek:
1, a gyári akksi 9 évig bírta.
2, gyári kuplung 220.000km-t bírta de nem esett be vagy nem adta fel csak már visított szegény és nem gyorsult.
3, klíma azóta is hűt, soha nem kellett újratölteni, hideg mint a jég, persze csak lejtőnek használtuk, mert elvette a paripákat.
4, ABS téma minket is megtalát, ami ezeknél valamiért szokás, de nem volt tétel a csere.
5, Olajat én nem szoktam benne cserélni, mikor elvittem műszakira a szervizem mellé, kérdezte a szerelőm, hogy mikor volt benne cserélve, mire mondtam neki, hogy ő tudja mert ő szokta. Azt mondta, hogy utoljára 5 éve voltam nála olajcserén. Szóval ilyen léptékekben kell gondolkodni, ha az igénytelenségről beszél az ember. Esküszöm vizet is tehetnék a motorba. Egyszerűen soha nem volt semmi baja a fent említett dolgokon kívűl.
Nem vagyok jó tulaj és tudom, hogy ezt nem így kell, de legyen ez elrettentő példa arra, hogy hogyan nem szabad, na meg legyen ez egy bizonyíték, hogy ezek a gépek valamit tudnak. A kocsi a mai napig megy, használatban van. Indul télen nyáron. Azt hiszem 2 éve volt utoljára olajcserén, mert féket kellett cserélni és a szerelő mondta, hogy megcsinálta azt is. Minden szervizköltséget összeadva a 17 év alatt nem költöttem el 1 millió forintot az autóra ami évi kb. 60.000,- Ft kiadást jelent. Lehet, hogy én vagyok a hülye, meg beszűkült a látásmódom, de esküszöm nem vonzanak a több százezres szervizdíjak, fékek, olajak stb. történetek. Tök jó ez a kis gép. A teljes igazsághoz hozzá tartozik az is, hogy most nézek egy másik autót, amire majd vigyázni fogok, meg nagyobb, de az is Japán lesz valami Toyota leginkább.
Összegezve: Akinek olyan autó kell, ami működik az vegyen Swiftet! Aki rajoskodni akar meg költeni és nincs jobb dolga, mint szervizbe járni annak a teljes paletta ott van.
Hibalista
- 1, Gyújtáskapcsolóban egy rugó kiugrott, ami miatt nem lehetett leállítani. A szerelőm 20mp alatt visszaakasztotta. - 2, vezető oldali ülésfűtés gomb nem akad be. Kitámasztottam egy fogpiszkálóval, most jó! - 3, már kattog a hátsó gátló baloldalon, de felhangosítom a zenét és nem zavaró!
Ide hordtam szervizbe
Rózsadomb, Nagy Balázs!
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 17 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 297000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Corolla |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |
