0-53.E km, igaz történet
Szöveges ítélet
Először csak az akciós THM miatt mentem be a kereskedésbe. Egy megbízható kisautó kellett, kis fenntartási költségekkel. A Ignis felé orientálódtam, nem akarok alázni senkit, teszteltem, és féltem benne. Billeg, hangos, szörnyű anyagok, és KICSI. Az új Swiftbe átulve ég és föld különbséget éreztem.
A műanyagok természetesen kemények, ez ebben a kategóriában normális. A kialakítás igényes és tetszetős. Az utastér főleg elöl nagy, és meglepően magas. Magam mögé beülve a térdem nem ért a támlához(178 cm magas vok.)Ha az ember kipögeti, 3500-nál odaránt, és megy mint állat.A tesztkör, és két nap gondolkozás után visszamentem a kereskedőhöz, és leraktam az előleget 3 ajtós, GS felszereltségű, rézvörös Swiftre. A hitelintézés 5 napig tartott.
Ebből a színből akkor (2006 október) még nem volt sok, és ugye 3 ajtó, alufelni... az átlagemberek megnézték, a virslinyakú fuxosok rámhúzták a kormányt.
December közepén leszorítottak az útról, a kocsit szépen megdobta a magyar utak szégyene, az 51-es főút egyik szakaszának padkája. 2 jobboldali téligumi+j.első lemezfelni kuka. Furcsa módon a futómű megúszta. Sokat járok a kocsival lakott ter.en kívül. Az első kb. 4.000 km alatt a jármű motorjának járása folyamatosan finomodott, és egyre kevesebbet evett. Leszögezem, nem hazudok! : a kocsiban jelenleg 53.000 km van, O km-esen vettem. Ha nem én használom a kocsit, nem hiszem el, hogy az átlagmérő szerint 6 l/ 100 km -t eszik. Télen ez felment 6,2-re, de tavasszal folyatosan csökkent. Most nyáron sokat megy a légkondi, télen pedig az ülésfűtés. Hozzáteszem, a kocsit nem versenyzésre használom, 70 km/h-nál ötödikbe teszem. Tényleg kímélem, ez az első normális autóm a Trabi és a Lada Samara után. Meghát én tankolom... Ha odalépek neki, és kihúzatom, láthatóan lemegy vagy két kis csík a benzinből, tehát elő a tojásokkal a pedál alá!
A 3 ajtó előnye a kényelmes beszállás, ami hátulra sem vészes. Csak az anyósülés csúsztatható, a visszacsúszás után a támlát újra be kell állítani. Ja, majd elfelejtettem, a kocsi hivatalosan négy személyes. A vezetőülés alsó rugói, és a kesztyűtartó ritkán nyikorognak, de azt utánacsavarozva megszűnik. Amúgy nagyon csendes. A csomagtartó szűkös, azonban a hátsó ülések felhajtogatásával teljesen sík és viszonylag nagy, jól pakolható teret kapunk. A kocsimat 2007-ben megtörték, ha nem márkaszervíz javítja, lőttek a 12 év rozsdamentes garanciának. Bal oldali ajtó, bal első kerék feletti sárvédő burkolat+belső dob CSERÉJE mindennel együtt 259.000 Forintjába került az okozó biztosítójának.
A javítás 6 napja idejére díjmentesen cserekocsit kaptam. A Suzukimat külső-belső takarítás után vettem át tisztán, de inkább hozzá se nyúltak volna. A kocsi motorháztetejét enyhén összekarcolták, azt sima polírfolyadékkal eltüntettem. Nem tudom mit csináltak,de a váltó melletti szürke fényezett műanyagot megkarcolták, az új ajtó keretére a fekete fóliát hólyagoson rakták fel. Először persze átvetetik az emberrel papíron az autót, majd csak aztán hozzák azt elő. Fenti kontárságokat ott a helyszínen közöltem, ők mondták, hogy vigyem vissza a kocsit a köv. hét elején, hagyjam ott és kezdenek vele valamit.
Nem szerettem volna úgy járni, mint az egyszeri a kihűlt levesével az étteremben: kicserélik neki melegre, de előtte beleköpnek. Mondanom sem kell, lemondtam erről a lehetőségről. Ha nem muszály, többet nem bízom szerelőkre az autómat. Eddig a kötelező olaj és szűrőcseréken kívül egyedül a belső tér világítást kellett kicserélni, 160 Ft. Októberben lemegy a 3 év garancia, többet márkaszervízbe nem viszem. Abban bíztam, hogy a váltó idővel finomodik, de nem így lett. Sokszor szorul, és a hátramenetet mondjuk 5 -ből egyszer nem veszi be elsőre. A fékek néha nyikorognak, és fékezés után lassan haladva még egy darabig ugyanazt a hangot adják ki. Egyenlőre ennyi
Hibalista
- 15.000 km szervíz: 22.500 Ft., 30 E km. 18.000, 45E km 23000 Ft közepes minőségű olajjal, szervízkártya kedvezménnyel.Eddig egyedül a belsőtér izzót kellett kicserélni /160 Ft/.
Ide hordtam szervizbe
Suzuki Varró 2 Bp, Nagykőrösi út
Értékelése: 5
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 53000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Samara | Következő autója? | Seat Altea |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
