A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Subaru » Outback (2015)

Outback 2.5 Sport 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Elegáns mindenes

Szöveges ítélet

Alapvetően a megbízhatóság és a környezettudatosság állt az egyik legfontosabb célkitűzésként az autót illetően magunk előtt, amikor eldöntöttük, hogy a nagy távú utazóautónkat, az akkor 4 éves dízel Ford Galaxynkat lecseréljük egy modernebb, Euro 6Dtemp szabványt is teljesítő - többé nem dízel - modellre. Ezt az autónkat alapvetően teljes Európa bejárására használjuk, ezért szükség volt a sok helyre, de már nem ragaszkodtam a Galaxy bődületesen nagy belső légteréhez, ami alapvetően a magasságában jelent nagy különbséget. Meglepő, de az új Outback nagyon jól palástolja a méreteit, ugyanis a magasságán kívül minden irányban nagyobb a Galaxynál. Ebből adódóan a belső valóban tágas, minden ülésen jól el lehet férni, a csomagtartó pedig nagyon jó méretű. Bár ott a Ford nagy előnyben van, hiszen az OBK hátsó futóműve komolyabb, több helyet is igényel a raktér szélességének rovására. Ami a Subaru irányába vitt, hogy a Galaxy mellett mindennapi autóként használtam és használok is egy előző generációs (BR) Outbacket és minden szempontból imádom. Természetesen szintén benzines és CVT-s, ami ezekben egy kitűnő kombináció. A PowerShifthez képest sokkal okosabb és kényelmesebb váltó, ráadásul vontatásra sokkal strapabíróbb is a duplakuplungosnál. Ez tapasztalat, mivel évi átlag 120-140 ezer km-t vezetek, nálam aránylag hamar kiderül, ha valami nem bírja a "strapát". Szerencsére ez a futásteljesítmény eloszlik 4 autó között. Természetesen nagyon figyelek az autóim karbantartására, mindig márkaszervizbe viszem őket, az előírt időközöknél sűrűbben. Meg is hálálták, soha egyik Fordom sem hagyott ott sehol. A régebbi Outbackem BiFuel, így a fogyasztását pontosan nehéz meghatározni, ráadásul sokat vontatok is vele, de átlagban 10 liter körülre saccolom. Ehhez képest az újjal minimális fogyasztáscsökkenés volt az elvárásom, de nagyon meglepett, hogy vezetési stílus változtatása nélkül 2,5-3 literrel kevesebbel is beéri az elődmodellnél. Ami viszont még jobban meglepett, hogy a legutóbbi angliai utamon pontosan ugyanúgy mentem, mint a Galaxyval és a teljes úton 45 literrel kevesebb üzemanyaggal beérte a dízelhez képest. Nem a fogyasztásáért vettem, de ez kifejezetten pozitív meglepetés volt.
Kényelemben az alacsonyabb üléspozíció (nem az aszfalttól mérve, hanem a padlólemeztől) negatív hatását érzem a Galaxyhoz képest, viszont a forgalomban mégis sok autó felett van a szemem, mivel jobb a hasmagassága. Az ülések jók, hosszú úton is egész kényelmesek. Ex-Citroën XM V6 24V tulajként próbálok óvatosan fogalmazni, de már a Galaxy ülései is egész jók voltak hosszú távon. Itt kell megjegyezzem, hogy a másik esélyesek (Kodiaq és új Rav 4) erőteljesen elvéreztek nálam.
Az összkerékhajtása az egyik legjobb, az elődmodell komoly terepen is megállja a helyét, pedig egyáltalán nem terepjáró.
A LED-es világítása kifejezetten jó, még a Galaxy kitűnő xenonja után is.
Egyelőre ennyiben hagynám az autó dicséretét, mert a kézenfekvő dolgok már a többi modellben sem térnek el különösebben.
Amit negatívumként vélek, az a csomagtérajtó nyílásának magassága. 180 centis vagyok, de legfelső állásában mindig beverem a fejem, pedig a régi ajtaja alá simán beférek. Nem feltétlenül negatívum, de a Galaxy után hiányzik a tanksapkamentes betöltőnyílás, amely a félretankolásban is segítene. Bár innentől kezdve csak benzineseim vannak, úgyhogy csökkent az esélye a hibázásnak. A Harman Kardon hangrendszerben kicsit csalódtam, főleg a mély tartományban többre számítottam. Ebben nálam a Galaxy Premium hangrendszere verhetetlen, bár azt aláírom, hogy az Outback a magasabb tartományokat és csendesen hallgatva sokkal szebben szólaltatja meg. Az elődhöz képest ezen a téren viszont sokat javult az új modell.
Szerintem az Outback Magyarországon sokaknak valamiért kiesik a látóteréből, pedig összességében egy kitűnő autó - viszont ennek megfelelően aránylag drága is. Talán ez az egyik visszatartó erő, mert az árán már Audit, BMW-t, vagy Mercit lehet venni (igaz, sokkal gyengébben felszerelve), ami viszont a magyaroknak egy sokkal jobban hangzó név, ezért sokan mániákusan csak azokat választják. Ennek viszont kifejezetten örülök, ugyanis így van egy sokkal egyedibb és ritkább autóm, kevésbé megunható számomra a formája. Arról nem is beszélve, hogy a szívó 2,5-ös motorja teljesen a korunk "kisturbósításával" ellentétes irányba megy. Még nem tudom, de sejtem, hogy mondjuk 5 év és 250 ezer kilométer után kevesebb baja lehet, mint mondjuk egy 1,5-ös TSI Kodiaqnak, hogy a méretkategóriában maradjak. Ezt csak azért merem kijelenteni, mert az előddel is lassan itt tartok és csak megy és megy és megy...

Hibalista

- 10000 km alatt természetesen még semmi.

Ide hordtam szervizbe

Emil Frey Magyarország, Budapest

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2019
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Galaxy, de párhuzamosan mellette: Subaru OBK, Fiesta ST és C5 Következő autója? Outback Hybrid, vagy ha lesz majd elektromos
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Subaru Outback 2015

További ítéletek (2 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)