A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia/octavia Tour (1996-2010)

Octavia/octavia Tour 1.4 16v Classic 

Az ítélet értékelése
1,9(10 db)

Szevasz Golf, én is tudok annyit!

Szöveges ítélet

Amit a mai napig nem szerettem meg, az a hangja,főleg reggel, hidegen kopogós, dízeles orgánuma van. Sajnos a VW mérnökök imázs okok miatt elrontatták a csehekkel a hangzás világát a kocsinak, ezért a jellegzetes hang. Van egy rossz tulajdonsága: nem szereti a lassú haladást, gyakran meg kell hajtani, 120 felett kezdi magát jól érezni, csak az a baj, hogy ritkán megyek vele igazán hosszú útra. Mint minden 16 szelepes autó ez is érzékeny az olajfogyasztásra, több szelep, nagyobb teljesítmény,több olajigény. Nem szereti a rossz benzint, rögtön jelzi, csörög, többet fogyaszt. Nagyon jó a váltó áttételezése, az első két fokozat rövid, a hármastól felfelé már hosszabbak, így hamar eléri az utazósebbeségét és kevest fogyaszt. Sokan csak legyintenek, hogy az 1.4-es motor túl kicsi az autóba, de nem tudják, hogy a köbcenti és a lóerő önmagában nem az egyedüli meghatározó, mert a váltón és a nyomatékon dől el a kérdés. ( Csak megjegyzem, hogy a 75 lóerő a próbapadon 83 lóerő, tehát nincs mit adni rá, ez inkább reklámnak való, az embereket ezzel is lehet kábítani. A régi 1.6-os, 8 szelepes is 75 lovas volt, majd 100 lett, de a rossz váltóáttételezés miatt többet fogyaszt, és nem igazán megy jobban. Ezért került a kocsiba az 1.4-es, 16 szelepes motor, hasonló teljesítmény kevesebb fogyasztással.)
2003-ban vettem új kocsiként,használtan még nem volt nagy kínálat belőle, amelyek voltak,azok is céges,1.6-os autók. Emlékszem, azt mondta az egyik kereskedő, felír egy listára, ha lesz kocsi, majd szól. Mondtam neki: Én csak egy mezei használt Octaviát szeretnék venni, miért kell ehhez felíratkozni? Mert nem volt, akkor még nem fedezték fel az emberek. Akkor egy Felicíám volt. Már azt is nagyon szerettem, mert egy nagyon jó minőségű és megbízható autó volt az is. Mai napig sajnálom, hogy eladtam... Az Octaviát
még nem sokan ismerték abban az időben, csak a Suzukit és az Opel Astrát vásárolták az emberek. Egy sznob azt veszi, amit mondanak neki, és nem azt, amit jónak tart. Ez a Skoda is annyiba került, mint az előbb említett típusok, de nem volt divat akkor Skodát venni. A szomszédom csak csóválta a fejét, fogalma sem volt, hogy milyen kocsit vettem! Hát igen, talán utána kellene olvasni a szaklapokban, és nem a hülye sznobokra hallgatni, akik megvezetik és elhitetik a HÁMES emberekkel, hogy szerintük nekik mi a jó! ( Hiszékeny Átvert Magyar Emberek Sokasága )
Ültem az egyik barátom 1.6-os IV-es Golfjában, menetteljesítménye, fordulatszáma 150-ig ugyanaz volt,mint a Skodának, a végén talán több lett volna a végsebessége, de nem tudtuk megnézni, mert véget ért az út... Költői kérdés: Hol lehet 180- 200 körül száguldozni biztonságosan, legálisan ma Magyarországon?
Összegzésként: a Skoda a német technológiával és minőségbiztosítással ugyanolyan minőségű autókat gyárt, mint a többi márka, sőt talán még jobbakat is, megfizethető áron! Talán nem véletlen, hogy nyugaton több százezer darabot értékesítettek eddig a Skodákból.
Még egy megjegyzés: A napokban jelent meg az igazi, jó értelemben vett vetélytársa az Octaviának, a Kia Ceed. Mosolyogva nézem az autós műsorokat, nem igazán merik bevallani nekünk a fiúk, hogy Mazda 2 ide, Mondeó oda, azért szívük szerint a Kovács Miklós tervezte Kia-t választanák, mert egyszerűen jó, és többet nyújt, mint a többi márka, piaci áron. Akárcsak anno az Octavia.

Hibalista

- Hibás utánfutó világítás miatt irányjelző biztosíték csere. Ezt leszámítva semmi...
- Nagyon nehéz kicserélni a pollenszűrőjét, a szélvédő alatti műanyag borítás nehezíti a cserét.

Ide hordtam szervizbe

Ez egy Octavia, nem kell szerelőhöz hordani! Tőlem megkap mindent, amit kell.( olajcsere szűrőkkel )
Korábban vittem szervizbe, de leszoktam róla. Nyugati áron dolgoznak, vagy talán én keresek keveset?!
Egyszer vittem helyi szerelőhöz is, a kötelező olajcserét végezte el, de azt én is meg tudom csinálni. A szervízkönyvről csak annyit: én is tudom vezetni, nem vagyok HÁMES !

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2003
Kényelem (10) Használati időtartam 4 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 50000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Felícia Következő autója? Skoda Fabia, második autóként
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia/Octavia Tour 1996 (2003 - 2003)

További ítéletek (403 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)