Szerethető nagyvas
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem? Mielőtt megvettem volt már jópár autóm, mindegyiket másért szerettem. Ijesztgettek az 1.4-es motorral, lehordták sokan a fórumon, ugyanakkor sokan istenítették. Van a családban egy 1.6-os kombi, szerintem ez jobban megy.
Nem akarom agyon dícsérni, mert nem lenne fair, szóval kezdjük a negatívumokkal: öreguras, cruisingolós kocsi, kis teljesítménnyel, elég f*s fékkel, nem túl kényelmes üléssel, gyerekcsináló apukás dizájnnal, abszolút nyárspolgári.
Ennyi a mínusz. Az összes többi plusz.
Szóval, eljön az a pillanat a családfő életében, amikor a benzin árak, meg a sok százezer kilóméter szaladgálás után, valami nyogodt, megbízható cuccra vágysz. Ez az. Halk, buta bálna, unott pofával elhalad mindenki mellett, nem érdekli semmi, csak teszi a dolgát. A váltója élvezet, a fenntartásáról annyit, hogy olcsóbb a kötelezője, mint a volt Thaliámnak, fogyasztása nálam városban 6.8, országút klímával 6,4 (100-140-es tempó))Kell ennél több? 1 literrel eszik többet, mint a dízelek, ebbe fillérekért veszel alkatrészt, nem romlik el ( az előző tulaj vezette a szervizkönyvet, tényleg minimális volt a 8 év alatt a javítani való. Kopó alkatrészek, meg gyújtótrafó, ami VW betegség). Az 1.4-es motort érzéssel és értelmesen kell vezetni. Városban hamar eléri az ötvenet, mert a az 1-2 fokozatok rövidek, viszont minél előbb felkapcsolsz, annál gazdaságosabb. A nyomaték? 127 Nm. 2 gyerek, asszony, kutya, teljes harcindísz a telekre, és ötösből nem kapcsolsz vissza az M0-n. 1300-as fordulattól húz, nem fullad. Nem tudsz vele sorokat beelőzni a 4-es úton, mert LENDÜLET autó. Ez durván azt jelenti, hogy a taxisok, meg én is úgy vezetjük, mint régen a Trabit négyesben - szabadonfutóval. Olyan, mint az orosz hátrahúzós matchbox, elindítod, aztán viszi a súlya. Ha leveszed a lábad a gázról, és persze már van kellő lendület a computere 0-t mutat, amivel azért rendesen lehet spórolni. Én olyan embereknek ajánlanám, akik nem száguldozni szeretnének, hanem stresszmentesen utazni olcsón.
Hibalista
- Hátsó ajtó emelő teleszkóp, motortartó gumibak, gyújtótrafó
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervízbe soha!Magán szerelő mester.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 130000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Thalia 1.4 RT | Következő autója? | 1.4 TSI |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
