A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Octavia/octavia Tour (1996-2010)

Octavia/octavia Tour 1.6 Lx i kombi 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Nagyon szerethető málhásparipa

Szöveges ítélet

Ezt a szöveget több alkalommal kiegészítettem:

Azt autót nagyon szeretem, dinamikus, tágas, kényelmes, persze minden viszonyítás kérdése, nem egy jól motorizált A6-os, de a hézköznapi használatban bőven elég a 101 Le és a 148 Nm... Nagyon jól vezethető alsó fordulatszámtartományban 1500-as fordulaton, már 120 Nm felett van, hamar kapcsolgatok felfele. Jobb ez a motor nyomaték szempontjából, mint a 1.9sdi!
Őszintén megvallva kicsit hiányzik, belőle az extra... "kis pénz kis foci" de mindent összevetve remek verda ez. 9 évesen sem zörög, csak a futómű hallat magáról a nagyon rossz utakon. A 6,5-7 literes benzin illetve a 8-8,5 literes gáz fogyasztás sem túlzás, de azért nem kell kitaposni a lelkét... akkor evett 8-9 litert, amikor 130-140 es tempóval autópályán, tetőboxal 5 személlyel, és tele csomagtartóval mentünk... érdekes, hogy hasonló terhelésnél a gázfogyasztás is megáll 9 liter alatt. Frankfurt-Pécs oda-vissza 9,5 literes átlag, de 160-140 végig. A mecseki kanyarok nem voltak túl élvezetesek amíg a 175-ös virslik voltak a felnire húzva.. de gyárilag ezzel jött ki, és legolcsóbban is ez volt kapható...Téligumi szettel váltva 77E km-ig bírta a nyári szett Barum Brillantis, ugyanolyan került fel ezután is... Olcsó patkó volt, egy igazi málhás öszvérre de 130000km-nél kapott egy garnitúra 16"-os Rider felnit 205/55-ös gumival -ezeknél a kopás kb 1mm/10000km... A futómű, kompromisszum tárgya, ez nem is csoda, bólint az autó, de nem esik le az útról, 180-as tempónál sem jön zavarba, de itt már azért nem kell ugrálni, mert nem sportkocsi. Kiszámítható a viselkedése, és semmi rosszat nem tudok rá mondani. A motor és a váltó, semmi gondot nem okoz, semmi gond a fokozatokkal, enyhe akadás után pontosan kapcsolhatóak, bár az egyest visszavéltáskor nem nagyon szereti, de nincs is rá nagyon szükség(vezettem egy Bora-t no ahhoz képest sokkal jobb a váltója...Annak a féke is szörnyű, nagyon bekapós volt), jók az áttételek bár egy 6. fokozatot szerintem elviselne. Ha húzatja az ember, 3800 as fordulat után ismét erőre kap a motor... ez talán a változó szívócső miatt lehet :)
Sajnos a kényelem dolgába beleszólt a csapnivaló hangszóró szett, ami benne volt gyárilag. Ma már egy Herz elsőszett és egy kisovál Alpine van a gyári helyen hátul, illetve egy kis subláda, meg egy erősítő.
Ami erre az autóra rá lett költve: sötétítés(30000 huf -2000.03), JVC mp3-as fejegység, a hangrendszer (kb 70000 huf), üléshuzat, egy szett gumi(50000 huf-2004.08), majd a teljes kerékgarnitúra csere(2007.03), az első három szervíz díja, ezek után a legtöbb dolog saját munka, minden cserélve időben (ennek az összetett költségét sajnos már nem tudom). Beszereztem egy "bicska"kulcs szettet is (10000 huf-2006-11). Landi renzo hengerenkénti LPG rendszer (270000 huf 2006.09). Egy új levegőcső -típushiba az összes ilyen motoron (seat-audi) (12000 huf -2006.11)Kapott egy első fékszettet 128000-nél (23000 huf -2007.03) A vízpumpa, termosztáttal, fagyállóval (15000 huf-2007.11) A féltengelycsukló (7000 huf -2008.01) Lambda-Szonda (18000 huf-2008.09) És a féltengelycsukló mégegyszer, A külsőt is tönkretette a túl olcsón vásárolt kínai utángyártott belső, ezért ( 24000huf a kettő 2008.11)
Esetek 99%-ban kézzel mosva, szép állapotban van a mai napig. Tartós eszköz sűrű használatra tervezve, és még az ajtózsanérban is ott van az audi jel... Színtiszta német technológia, és még az ára sem volt vészes...
Ami hiányzik az az elektromos ablak, meg a légkondi, de ezt már megszoktam... szerintem ez még 8-10 évig autó lesz, és nem vagyok milliomos, hogy nagyon tervezgessek...
Piszok jó verda ez, tényleg nagyon szeretem. Az összegeket azért írtam ide, hogy mindenki el tudja dönteni, az alakatrészköltség illetve annak szükségessége arányában, mennyire is reális az ár/értékaránya ennek a kocsinak... a kilométereket a hibalistában jelentettem meg...

Hibalista

- Nos a legelső nap szétesett a féltengely... Senki ne vonjon le ebből komoly következtetést, mert újonnan motorcserélt af-es motorszámú autót vettünk mintegy fél millióval olcsóbban. ezekután 3-4 napos korában kilazult a vezérműtengelyben a csavar. Az indoklás sejthető... ami tényleg a Skoda hibája lehetett, az a tápszivattyú elektromos vezetéke volt, de ez mind a garancia idejében. Kellemetlenséget okozott, de pénzt nem kellett áldozni. ezenkívül: 60000-nél féktárcsa szabályozás, és fékbetét csere. Kb 100000-nél az önindítót szétszedtem, kitakarítottam újra zsíroztam, mert néha megragadt, 117000-nél új akumlátor 128000-nél első fékszett és stabilizátor szilent csere. 150000-nél széttörött a vízpumpa lapátja (hát igen, így jár aki 90000-nél spórol a vízpumpán, ezt megelőzhettem volna) 155000- a hajdan szétesett féltengelycsukló elkezdett kattogni... szétszedve kiderült, hogy a benne lévő tömítőgyűrű félre lett gyűrve, a zsír kiszáradt, a csukló tönkrement, ez a csukó kétszer lett cserélve, másodszorra 181000-nél már a minőségre is ügyeltem. A lambdaszonda az 175000 -nél lett kicserélve

Ide hordtam szervizbe

Az értékelés lényegében nem a mai állapotokat türözi!
Zalai autóház kft Pécs (1999-2001)- a szerelők jöttek mentek, az akiben bíztam, a hidrotőke zaját nem akarta felfedezni, nem is csináltak vele semmit, azóta is működik, csak néha kicsit megzördül... egy szervíz (fékjavítás) árkalkuláció kissé magasra sikerült, azóta jómagam szervizelem.
Kiegészítés 2008.02.10-én : a féltengelycsuklót rosszul rakták össze 8 évvel ezelőtt... vannak hibák, amik csak később derülnek ki... erre éretelemszerűen nem várhat az ember semmilyen garanciát, de ami náluk 44000ft-s alkatrész, az 12000-ért is megvan máshonnan...

Értékelése: 4

Másik szerelő értékelése

A vezérműszíjat 90000 km-nél Kásádi Béla volt kollégám cserélte mindenkinek csak ajánlani tudom, aranykezű ember, mindent megcsinál.

Én magam minden 15000-es szervízt megcsinálok, a legutolsó a 180000-es volt...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1999
Kényelem (7) Használati időtartam 9 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 190000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Suzuki Következő autója? ezt a körülmények szülik meg, egyenlőre eszem ágábansincs megválni tőle
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Octavia/Octavia Tour 1996 (2003 - 2003)

További ítéletek (403 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)