Az elnyűhetetlen cseh remek
Szöveges ítélet
Sziasztok!
Az autó igazság szerint még soha nem hagyott cserben, annak ellenére h sok dolgot cseréltem benne ill. már öregecske is, most lesz 14 nem akarok megválni tőle (terv még 60e km)
148e km volt az óraállás amikor vettem (1. tulaj az OTP volt), most 270e :-) majdnem 4 éve van nálam az autó ez alatt szinte minden útviszonynak sokszor kitettem (város, autópálya, földút, hó, jég stb)
Hibalista hosszú, de inkább úgy fogalmaznék a nagy km-ből adódó "kopás"
Amikor elhoztam másnap a hazaúton elromlott a km óra :-). Akkor ez nem volt ennyire vicces, de szerencsére csak kontakthibás volt.
A következő probléma a műanyag szívócsonk a légszűrő után. Ez elrepedt, könnyen lehet orvosolni (falsot szívott, illetve megnőtt a fogyasztás)
Az évek és km-erek alatt előfordult hibák, cseréket a listábn felsoroltam.
15e Km-en keresztül volt benne egy etanol átalakító is és etanollal használtam. De ez nem jött be, uh kiszereltem
Ekkor volt cserés az AC pumpa is. Volt egy balesetem is vele, ekkor a hűtő, klíma, motorháztető, lökháritó+lámpák cseréje következett :-)
Most van folyamatban már másodszor a 90e-es nagyszervíz (vezérlés csere, vízpumpa+generátor szíj+ feszítők is cserések).
Ezt az időközben megnövekedett olajfogyasztás miatt szelepszár-szimering cserével egészítettük ki, remélhetőleg csökkenti az olajfogyást.
Erő még mindig van benne! A fogyasztás sem rossz, 7l körül alakul (autópálya közút), nem nagyon nyomom neki, 120-130 ameddig tolom, igaz a városi használatot nem szereti, akkor ez 8,5re is felkúszhat
Olajcsere, légszűrő csere mindig időben volt végrehajtva (12-15e km között!!) normális olajjal (10w40 Castrol, Aral, Elf ilyesmi)
Alkatrész mindenhol van hozzá, internetről a legegyszerűbb rendelni, utángyártott alkatrész hegyek sok márka.
Amivel most időközben meg kell majd küzdeni az a sárvédők korróziója, a téli só megteszi a hatását
Hibalista
- km óra kontakthiba, műanyag szívócsonk a légszűrő után, fordulatszám jeladó, lambda szonda (ez 3szor volt cserés) vízhőfok jeladó (2x), termosztát, főtengely holtpont jeladó, gyújtótrafó+kábelek+gyertyák (2x), aksi, antenna vezeték, rádió, ajtónyitó bovden, elektromos ablak csúszka, féklámpa kapcsoló,visszapillantó +elektronika állító (eltört). Lengéscsillapítók, fékbetétek (2x)+tárcsák, stabilizátorok, szelepfedél tömítés, bal első ülés javítás (kiszakadt :-), légtömeg mérő, olajszintmérő (eltört a cső), szélvédőnél beázott a kocsi (nem megfelelően volt kicserélve, ragasztva) uh ezt még egyszer berakattam, AC Pumpa (etanol üzem miatt) -
Ide hordtam szervizbe
Millió helyen jártam vele, maszek sufnitól a márkaszervizig (esetleg ex VW-s v škodás, az a legjobb)de a márkaszervizeket kerülni kell, mert nagyon lehúzzák az embert. (egy alapjárat beállításon voltam 10e Ft, 5 perc), de alapvetően mindenki ért hozzá.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 148000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 125000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Octavia Tour |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |
