Skotkodács, Te csodás! :-)
Szöveges ítélet
Nem szeretek az interneten írogatni, de kis híján elérte az 50 ezret a Skotkodács és gondoltam megérdemli az őszinte dícséretet, mivel 0Ft-ot költöttünk rá!
Sajnos az autó jogilag nem az enyém, családi tulajdon. Mindíg vérzik a szívem mikor vezetem, hogy igen, a miénk, de mégsem az enyém! A véleményem megalapozásához elöljáróban annyit el kell árulnom, hogy a nekünk mindíg 1.4-es benzines családi autónk volt. Édesapám úgy gondolja ez a leg jobb ár/érték/fogyasztás/egyéb költség arányban. Zsinórban több Opel Astránk volt. Mind szedán, mind szalon új. 3 F Astra és és egy G. Az F astrákra egy rossz szót nem tudok szólni. Azért is volt belőle több egymás után, mert annyira jó volt. Aztán jött a hideg zuhany, a G Astra. Nem ecsetelem, sok baja volt, olyanok, amikre más is panaszkodik. Aztán mikor lejárt az ideje Édesapám minden áron H Astrát akart. Én olvastam róla és nem győzőtt meg, így elkezdtem rágni a fülét, hogy ne Opel legyen! "Akkor mi? Erre van pénzünk! Ilyen lesz, nincs vita! Pont!" Aztán az orra alá dugtam egy prospektust a Fabia-ról. Láttam, hogy tetszik neki és mivel az egy arasznyival olcsóbb is volt, végül rá is beszéltem!
A G Astrából átülni egy ugyan abba a kategóriába tartozó Fabia-ba, olyan volt, mintha Dacia-ból ültünk volna BMW-be. Minőségre ég és föld a különbség a két autó között! Nem az Opelt karom lehúzni, csak szeretném kiemelni, hogy a Skoda minősége, ahhoz képest, hogy nem egy luxus gép, egyszerűen kiváló. Nulla zörej, feszes futómű... A váltó külön mondatot érdemel! Az egy műszer! A finommechanikai csoda! A kuplug detto! Oltári precíz. Egy szóval a kis Fáni családtag lett nálunk, mindannyian imádjuk!
Persze elfogult nem vagyok, van hátránya is. Sajnos ez az 1.4-es benzines motor (a mienk konkrétan 80 ló) ehhez a kombi kasztnihoz elég harmatos! Érdekes módon a maga 80 lóerejével erősebbnek érezzük a 90 lovas Astra-nál, de azért előzgetni ezzel sem muszály.. A lomhasághoz és a kis motorhoz hozzá tartozik a kicsit nagyobb fogyasztás. Időnként ugyan le lehet csalni 6-6.5 -re, de pöccintésre ugrik ez az érték. Tehát átlagban a 7 liter a reális. Meg kell még említenem (ha már az Astrákkal dobálóztam), hogy ennek az autónak az utastere érezhetően kisebb az Astrákénál. Kesekenyebb az autó és a hátsó lábtér is jóval kisebb, de még pont kényelmes. Viszont milyen szép! :-)
Összefoglalásul bárkinek bátran ajánlom, aki nem akar száguldozni, csak élvezettel eljutni A-ból B-be! Részemről ha veszek autót (mivel a kategóriát a pénztárcám szabja meg), csakis Fabia-t veszek, de nem ezzel a motorral!
Hibalista
- 1 db izzót kellett cserélni
Ide hordtam szervizbe
Ismerőshöz hordjuk
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Astra G | Következő autója? | Fabia |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
