A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Skoda » Fabia (2007-2014)

Fabia 1,4 16V Ambiente 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Családi mindenes - Fabia fóbiák nélkül

Szöveges ítélet

Visszagondolva máig felejthetetlen élmény amint a 2007-ban a nyári hőségben araszolunk a Margit-hídon a dugóban letekert ablakkal és feltekert fűtéssel , hogy kordában tartsuk a vízhőfokmutatót korosodó Peuget 306-osunkban. Ezelőtt nem sokkal kellett szakit találni aki hajlandó volt csapot esztergálni motorháztető zsanérhoz az elnyíródott helyett. Nagyjából itt fogalmazódott meg bennünk, hogy ideje elgondolkodnunk az autócserén. A végső lökést a nőgyógyász adta meg 2008-ban azzal, hogy közölte a jóhírt, bővülni fog a család.

Az autókeresésben 3 peremfeltételt határoztunk meg, nem kell új autó, nem kell Skoda Fabia és legyen kombi...

Ebből a kombiságot sikerült betartanunk, de 12 év és 160,000km távlatából visszatekintve is úgy tűnik jó döntés volt.

Az első lépésként részt vehettünk egy csapatépítésen Ausztriában ahol a barátaink egy viszonylag új Skoda Fabia 1 kombival vittek minket körbe. Be kellett valljuk nem is tűnt olyan szörnyűnek.
Ekkoriban jelent meg a szalonokban a Fabia 2 ami nekem sokkal kevésbé volt emészhető mint a korábbi generáció. Arra számítottunk, hogy kifutó modellként majd jó áron sikerül Fabia 1 kombit találni a készleten lévők között. Nem így lett. Bár volt olyan 0km-es autó készleten ami tetszett volna, de meglepetésünkre annak az árából nem akartak engedni ellentétben a csúnya Fabia2-vel ami bevezetési kedveménnyel jobban felszerelve is olcsóbbra jött ki.
Sikerült próbaútra mennünk egy 1.2 HTP modellel ami után tisztán tudtam ha Skodát is veszünk az tuti 1.4-es lesz mert a kisebb motorral nagyon harmatos volt még üresen is.

Végül osztottunk szoroztunk és döntöttünk, legyen középfelszereltségű ( Ambiente) 1.4 -es benzines. Rengeteg apró ötlet van benne ami élhetővé teszi.(parkolójegy tartó a szélvédő mögött, könyöklőben tartó, dupla kesztyűtartó, csomagtartóban lehajtható kampók)
Valamelyik autósújságban olvastam egy tippet hogyan sikerült a listaárhoz képest jelentős árengedményt elérniük azzal, hogy adott konfiguráció után érdeklődve körbekérdeztek az országban több kereskedésben is. Ezt tettem én is és csodák csodája egy olcsó modellnél is a legolcsóbb és legdrágább ajánlat között volt ~700,000 HUF.
Bónuszként a legolcsóbb ajánlatot adó Best Autó Fonyód még adott gyári tetőcsomagtartót is.

2008 október
Átvettük az új autót. A tél közeledtével megtanultuk a nagyobb-drágább Octavia-hoz a 196/65 R15-ös gumi sokkal olcsóbb mint a kis Fabia gyári 195/55 R15 méretű gumija...
Ekkor kezdtem el gumiteszteket is olvasni. Ezalpján lett az autón Goodyear UG7.

2009 Február
Éles bevetésen gyerekhordozó. Befér. A Babakocsi is.

2009 május
Még messze a WAze/Here/Googlemaps app időszaka, szakadó esőben próbálok időben odaérni Budán a vízumügyintézős időpontra a pakisztáni követségre. Persze a GPS nem talál jelet és keringek körbe-körbe. Kollégám hív, a konzul zabos, így nem lesz vízum, irgumburgum. Dombra fel, dombról le, azta ez az az utca itt jobbra. Nagy fék, kormány jobbra, út csúszik majdnem sikerül bevenni a kanyart...
A bal kerékkel átbakkanok az út menti köveken , furcsa hang, de legalább megjöttem.
Vízum pipa. Nézzük milyen árat fizetünk érte. Bal első kerék kifli. Nincs is nagyobb öröm, mint ing-nyakkendő-zakóban nekiállni kereket cserélni. Esőben. Legalább kollégám tartotta az esernyőt. A szervízben mondják, hogy szerencsém volt, kerék kuka, de csak a futóművet kell beállítani. Illetve a klímahűtő tartó egyik konzol letört. Ami nem befolyásolja a működést de mivel van Casco teljesen vissza tudnák állítani a gyári állapotot. Ám legyen. Méghogy itthon szörnyű a közlekedési morál...Javaslom nézzék meg hogyan vezetnek Karachiban... Ugye-Ugye.

2010 Június
Misi barátommal elkezdtünk hétvégenként bringázni. Kölcsönkaptam Édesapámtól a még a Lada kombira vett olasz bringaszállítót. A télen építettem új bringát (Magellan Polaris) mert az olyan smafu,hogy boltba vegyek, így több idő megy el rá de legalább a végére drágább is lesz. Meg ennek olyan szép vastag az alu váza de mégis milyen könnyű. Szóval szombat tekerés után bringa megy föl a tetőre lassan gurolok a lámpához. Lámpa zöldre vált, gyorsítok balról mintha a bringám előzne. ÁÁÁÁH,az nem lehet. Basszus de mégiscsak.
A 90-es években ugye a bringáknak még vékony profilú váza volt, amihez jó volt a régi tartó. Ez a szép új váz meg, mint kiderült ki tudott belőle fordulni. Még szerencse, hogy a kocsit nem karcolta össze a leeső bringa. Hazafelé mégegyszer leakart esni, mert a kertvárosban nem nyírják fákat, és szépen bele tud akadni a tetőn lévő bringa. Ágyő, olasz tartó! Inkább vettem vonóhorogra szerelhetőt, így legalább a tükörből látom, mi a helyzet.
Viszont itt meg jön a dilemma. Átszerelni a rendszámot, vagy takarjuk el a bringával vagy gyártassunk REPLICA rendszámot??? Itt még bőven a szürke rendszám előtti időkben vagyunk.

2011 május
Bekerül a 2. gyerekülés...

2011 Június
Épp kanyarodok be a márkaszervízhez Gödöllőre olajcserére, amikor felvillan a féktárcsa piktogramm a műszerfalon, amiről nem is tudtam, hogy létezik. A szervíz mondta, semmi gond cserélni kell a fékbetétet ,(a gyári ATE gyártmányú) de dobtam egy hátast az áraktól. Mondtam, hogy kérnék gondolkodási időt mert ez most egy kicsit hirtelen jött. Ekkor találtam rá Lacira a lelkiismeretes szerelőre aki a VW Gödöllőnél dolgozott főállásban és az összes VWAG autós kolléga hozzá hordta az autókat javítani. Felhívtam tud-e segíteni. Tudott. Az is kiderült,hogy a végét járja a gyári akksi.

2011 Július
Útba ejtettem a Lesti Akkut Dunakeszin, ők is rámértek és tényleg elég ramaty a gyári Varta. Veszek bele új Banner akkut.

2011 December
A garázslejáróban tócsa van a kocsi alatt.Hmmm. Bár nem értek az autókhoz, de úgy véltem ez nem jó jel. Telefon Lacinak, mondja, hogy ha édeskés a szaga az hűtővíz lesz és lehet a vízpumpa ereszt, viszont ez komplett vezérlés cserét jelent.
Szupcsi, másra nem vágytunk így karácsony előtt. Bár még jóval arrébb van a vezérléscsere tervezett időpontja de így hozhatjuk előre. Telefon a márkaszervízbe mennyi lenne náluk a csere, nagyon segítőkészek hamarosan tudnának fogadni, mindössze 240,000 HUF az ajánlat mert ugye ez elég munkaidőigényes feladat. Alternatívaként telefon Lacinak, Continental szíjjal görgőkkel 90,000 HUF-ból kijönne. Akkor ágyő szervízkönyv, ennyit nekem nem ér.

2012 április, egy pénteki nap
Egész héten sok volt a munka ergo későn jártam haza, a család kérte pénteken érjek haza időben. Fontos a családi béke, délután 4-kor ülök is be az autóba és indítok. Köszörül, nem indul. Vakarom a fejem, amúgy Legyen Ön is Milliomos módjára telefonos segítséget kérek. Biztos valamelyik biztosíték. Nem nyert. Telefon haza bocsi mégiscsak kések. A nem induló autó Veresegyházon a család meg Újpesten, még intézhettem fuvart is.
Szerencsémre sógorom autós körökben mozog (szerintem minden ralist ismer az elmúlt 20 évből) így tudott segíteni ki hajlandó ránézni az autóra hétfőn. Már csak el kellett vontatnunk a kocsit szombat délután a gyár udvarról Csömörre, Varga Pistihez. Ekkor értettem meg mit érezhetnek a Trabi-Kis Polski- Cinquecento tulajok mert bár nem volt nagy forgalom de sok autósnak szúrta a szemét miért megyünk ilyen lassan. :-( 3 elszakadó vontatókötél árán el is jutottunk a szervízhez. Először megbolonduló indításgátlóra gyanakodtak de mint kiderült a tűzfalon átvezetett kábelköteg dörzsölődött ki alig 4 év használat alatt. Húztak be új kábelt, körbebandázsolták a kábelkorbácsot , azóta is jó.

2012 június
Úton esküvőre Zalába az M7-esen,család ünneplőben, hátul alszanak a gyerekek. Kicsit késésben vagyunk ezért kimozgatjuk a kocsit a komfortzónájából (ami 110-120km/h) mind a 86Le-t kiaknázva hasítunk akár 140-el. Jobb sávban poroszkál egy szakadt moldáv vagy román Astra 1.6 kombi unatkozó vendégmunkásokkal. Nehogy idő előtt elaludjanak azzal szórakoznak, hogy ha az ember megelőzi őket akkor visszaváltanak és visszaelőzik majd újra lelassítanak. Nincs szó semmi bűntetőfékezésről de ettől még nagyon zavaró szokás. Itt bizony éreztem, hogy jól jönne még pár paripa a ménesbe.

2013 október
3. gyerekülés..Ez már igazi mélyvíz. 1 hordozó + 2 gyerekülés, babakocsi + motor + futóbicikli. Még be lehet paszírozni de már érezzük, hogy kelleni fog egy nagyobb autó.

2014 Március
Úgy tűnik kifizetődik a sok munka, átvehetem a céges autót (Zafira Tourer) , innentől a Skoda 2. autóként funkcionál és nagyrészt álldogál a garázsban.

2014 Augusztus.
Nemcsak a kocsi lett a kicsi, a lakás is. Költözünk az agglomerációba.

2014 Szeptember
A Skoda újra napi használatban van. Napi ovisjáratba lett befogva egyúttal feleségem tökéletesíti rajta vezetési tudását.

2015 április.
Parkolási pityputty, jobb hátsó ajtót fényeztetni kell.

2016 április
Csereérett lett a gyári Bridgestone gumi.
Dilemma. Nem megyünk sokat, azt is városba. Kell-e a prémium gumi?
Gödöllői barátom gumisa esküszik a Hankook-ra. Mi legyen? Fulda vagy Hankook? Hmmm. Hankook az made in Hungary, meg a gumis is ajánlja. Legyen ez.

2016 október-
Telefon , most mi legyen? Esik az eső és nem megy az ablaktörlő...
Hááát, a szervízre tippelnék. Laci nem ér rá, a Megyeri Úton találunk szervízet ahol másnap délutánra ki is cserélik.

2016 November
Nehezen indul a kocsi. Ez akksicsere lesz. Banner után megy bele új Varta.

2017 Július.
Telefon.
Hahó, menetközben kiesett a bal oldali oldalablak.
Dedenenemá. Az meg hogy?
Jellemző.Nők. Majd hazamegyek megnézem.
Basszus .Tényleg. Bár nem magából az ajtóból esett ki, de nem lehetett fel- vagy lehúzni mert elfordult a keretben kb 30 fokkal. Még ilyet. Telefon Varga Pistinek. Vihetjük. Szétszedték, valahogy az üveg kimozdult a helyéről második nekifutásra visszatudták tenni.
Azóta is jó.

2017 Október.
Munka után garázsba leáll, csomagtartóból kipakol.
Áááhhhhh.
Valamit bent-, lenthagytunk légyszi-légyszi menj le érte.
Persze kedvesem. Hmmm. Nem nyílik a csomagtartó. Na ez meg mi?
Ugye napi ovis járat van, kocsi nem nagyon eshet ki de így meg körülményes babakocsit ki-berakni. Telefon Megyeri útra. Vihetjük , megnézik, de valszeg a zárat kell cserélni.
Azóta is gondolkodom rajta hogyan másztak be és szedték le a csomagtartó burkolatot zárt ajtó mellett. Gyanítom a legcingárabb szerelőt küldték be...

2018 október.
Este az asztalnál. Na kinek, hogy telt a napja?
Képzled Apa, ma járó motorral sikerült bezárni az autót.
Tesmonni aszt meghogy?
Mostanában az van, hogy ha erősebben csukjuk be az első ajtók valamelyikét az autó lezár akár jár a motor akár nem. De szerencse, hogy még a ház előtt álltunk így a pótkulccsal ki tudtuk nyitni . Ez bizony tényled szerencse.
Van autóhoz nálam jobban értő kolléga aki mondja, hogy ezt csinlta az ő Octavia-ja is, csak le kell szednem az ajtóburkolatot, a zárat kiszerelni és forrasszam át a csatlakozásokat.
Mi sem egyszerűbb.... Szerencsére Laci ajánlott egy villamossági szerelőt Gödöllőn aki látott már ilyet 60 perc alatt mindkettőt átforrasztja . Ez meg is oldja a problémát. Pótkulcs mehet vissza a kulcs szekrénybe.

2019 március
Telefon.
Figyi, hallgasd ezt a hangot, ilyet még nem csinált de villog a műszerfal és sípol a kocsi. ŐŐŐŐŐŐ. Jujj de jó. Este megnézem. Let me take a look. Igen alacsony a hűtőfolyadék szint még jó, hogy sípol. Utánatölt.Néz.Nem folyik. Most jó lesz. Másnap megint sípol. Telefon Lacinak. Ez nem olyan amit Ő könnyen tudna orvosolni de van Kistarcsán egy Skoda bontó + szervíz hívjuk fel őket. Várnak. Mehetünk. Készülünk a legrosszabbra ez biztos fájni fog anyagilag.
Kezeit csókolom ákombákomot kell cserélni. Hűha. Ez drágának hangzik. Munkadíjjal 19.000 HUF. Azóta se folyik.

2019 április
Egyre inkább téma, hogy Deja Vu-nk van az az érzés kerülget mint anno a Peugeot-nál. Lehet kellene venni egy újabb autót.
Elviszem a kocsit egy körre. Jé de furán áll a kormány. Úgyis aktuális a gumicsere megnézetem.
Gumis üzeni: ezt az első gumit nem tenné fel,mert jól láttam tényleg csálé a futómű és rendellenesen koptatta az első gumikat.
Irgumburgum.
Azt a Hankook-ot már pont nem gyártják így vagy más gumi lesz elöl és hátul vagy veszünk 4 újat. Lehet én vagyok esőember de nekem megnyugtatóbb ha egyforma gumik vannak a kocsin mégha csak 86 Le cibálja is a kasztnit.
Mivel nem megyünk sokat, azt is városban és feleségem nem feszegeti az autó harátait inkább az olcsóbb új gumikra szavazunk. 4db Barum Bravuris 5 HM + futómű beállítva.

2019 Augusztus
Mejött a határozat, igénybevehetjük a nagycsaládos autóvásárlási támogatást. Megrendeljük az új 7 személyes autót. Csak mintegy 6-8 hónap és át is vehtejük.

2019 November
Telefon.
Figyi kijöttünk sétálni a reptérre a gyerekekkel és nem indul a kocsi. Hazavontatjuk, csak 1km.
Most már olyan minta E-Fabia-nk lenne és a telefonhoz hasonlóan minden este tehetem töltőre. Ez nem jó ómen.
Még egy idényt már nem mennek el az UG7-es Goodyear téli gumik. Nézünk újat. Hmm. . Mennyire hülye méret a 195/55 R15. A télire a 185/60 R15 sokkal olcsóbb. Így belefér a keretbe a Goodyear UG9.

2020 Január
Család áll be az udvarra , integetek. Segítek becuccolni. Nini. Miért áll ilyen furcsán a középő szellőzőrostély? Semmi gond megigazítom. A kezembe maradt. Ez meg hogy?

2020 március
Megjött az utód ami már 7 személyes. Ez bizony 8 hónap lett. Fabia innentől 3. autó.
Bár nyílvánvalóan nincs szükségünk ennyi autóra.

2020 Június
Márciustól karantén mi meg Home Office-ban. Nem megyünk nagyon sehova de végül rászánom magam, újabb akksi csere.

2020 Július
A netet bújom. Kvázi hobbiautó lett a Skoda, próbálom visszaállítani a gyári állapotot ami még akkor volt mielőtt a gyerekek napi szinten matattak benne. Lecserélem a kopott váltógombot és szakadt váltószoknyát. Veszek új könyöklőfedelet, Mosonmagyaróvárról megjön a bontott szellőzőrostély, kicserélem így rögtön más.

2020 Augusztus
Téma, hogy meg kellene végre hirdetni, mert leginkább csak áll a garázsban.
A kocsit néha megsétáltatom, mert ne az állástól legyen baja. Kint marad egy napig a ház előtt a napon. Nosza, álljunk le vele a garázsba. Nem indul. Fejvakarás. De jó. Ez a kocsi biztos megérezte, miről beszéltünk és mutatni akarja,hogy ragaszkodik hozzánk. Újabb telefon a Skoda Patikának. Mondták vigyük, megnézik, bár ez nem túl sok támpont, hogy napsütésben nem indul. 2 nap múlva hívnak. Most már indul, valami szenzort volt elkoszolódva. Megjavították a kalaptartót és a pótolták a csomagtartó lehúzó fütyikét ami évek óta hevert a csomagtartóban letörve. Tudnám miért nem jutott eszembe pótolni korábban.
Közben tesómáknál letérdelnek az autók, Skoda a megmentő, 2 hétig ott szolgál.
Jófejségből elviszik Autokozmetikába, és kiglancolva jön vissza.
Szép tiszta kívül -belül, mindene működik.
Na most kellene eladni.
Még húzzuk-halasztjuk.

2020 Szeptember
A kocsi közeledik a 12. évéhez de egyre jobb állapotba kerül. Friss műszaki. 159,000km

2020 december
Juhhu, alig másfél hónap hirdetés után sikerült eladni.

Hibalista

- Kopó-fogyó alkatrészeken felül: - 3 x Szélvédőcsere kőfelverődés miatt - Vízpumpa (idő előtt) - ablaktörlőmotor - csomagtérzár - Keretből kieső vezetőoldali oldalablak - Ákombákom a motortérben amitől fogyott a hűtővíz - Kábelkorbács kidörzsölődés amitől nem indult az autó..

Ide hordtam szervizbe

Skoda Patika, KistarcsaSzakértelem, jó alkatrészeellátottság, olcsó.

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Varga Autó CsömörNagyon segítőkészek és felkészültek.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2008
Kényelem (7) Használati időtartam 12 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (8) Vezetett km 159000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? 306 Következő autója? Zafira Tourer
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Skoda Fabia 2007 (2007)

További ítéletek (94 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)