Az enyémben nincs cunami :)
Szöveges ítélet
Hol is kezdjem? Hosszas válogatás után döntöttem mellette. Előtte egy Picassot hajtottam, most is egyterűt akartam, ahol hátul kényelmesen elfér a család és nekem se rossz elöl. Dízelesre nem volt keret. Végül a Scenic dizájnja, kellemes felszereltsége, kényelme fogott meg. Valami authentic-nek, vagy minek hívták ezt a felszereltségi szintet, manuális klíma, esőérzékelős törlő, két (nem nyitható) tetőablak, sok légzsák, meg ilyesmik.
A külcsíny:
Mindenki látott már Scénicet, szerintem szép, más szerint ronda, elölről dögös, hátulról kevésbé, a kacsasegg még így finomítva se túl vonzó és ráadásul kisebbnek mutatja az autót, mint amilyen valójában (a csomagtartóból szerintem frankón le is szed pár litert). A színe szép bordó, a fényezés nagyon szép, de egy év után már akadnak karcok (nekibaszarintott ajtó a parkolóban, kőfelverődés). Nekem furcsának tűnt, hogy az első lökhárító, meg a kerekek feletti "lemezek" műanyagból vannak, állítólag a biztonság miatt van így.
Belbecs:
Szerintem nagyon izléses a belseje. Mindent nagyon kellees tapintású műanyag, illete kárpit borít. Jópofa, hogy a gyári szőnyegek tépőzárral tapadnak a padlóhoz, nem megy alájuk a kosz. Jó a műszerek kiképzése és elhelyezése is, minden kézre esik. Különösen kedvelem a bajuszkapcsolókat. A gyári hifi is jó, egész jól szól, tudja, amit tudnia kell. Az esőérzékelő ablaktörlő egy ökörség. Be kell kapcsolni indulás után ahhoz, hogy esőérzékeljen. Az automatán fel-le kapcsolódó világítás viszont jó, az automata kézifék meg egyenesen király, ha nem akarunk kézifékes fordulót csinálni (én nem akarok). És a kulcsos-gombos indítás is klassz, ha netán lefullad az ember, csak odabö és már megy is.
Elöl igen kényelmes. Az ülés szuper, jól tart, mindenfele állítható, hat-hét óra folyamatos utazás után is jajjszó nélkül mászik ki belőle az ember (amikor fabiával jártam, két óránkét ki kellett szállnom sétálni egy kicsit, mert szét akart szakadni a hátam). Jók a kapcsolók, mindent könnyen el lehet érni, talán csak a fényszóró magasság-állítóját nehéz eltalálni a sötétben, de azért ritkán nyúlkál az ember. A digitális műszerfal jó, egyetlen hibája, hogy az asszony látja hátulról is, hogy mennyivel megyünk :)
A hátsó sor már nem ilyen fényes. A székek ott is jók, a lábtér is oké, de ha be kell ülnöm középre, akkor bizony kifejelem a plafont (illetve a tetőablak rolóját), pedig nem vagyok egy óriás (185 cm). És hát ha két hasonszőrű közé kényszerülnék oda, akkor bizony összetapadó vállakkal énelkelhetnénk vidám bajor nótákat.
Hátul nem mennek le teljesen az ablakok, ez nekem csak jó, legalább nem nyúlkálnak kifelé a kölykök. Ja és zseniális a hátsó ajtókon a felhúzható árnyékoló, nincs több nyivákolás, hogy "szemembe süt a naaaap".
Tárolóhelyek, csomagtartó, pakolhatóság:
A csomagtartó lehetne nagyobb. Eddig még minden befért, még a nagy babakocsi+sok bőrönd kombináció is, de gyakran kell logisztikázni. Persze ha a család nincs a fedélzeten, akkor minden befér, az ülésekkel zseniálisan lehet origamizni, két kattintásra előre lehet dönteni, kiszedni, idetenni, odatenni és becsületükre legyen mondva, akkor se zörögnek, ha előrehajtva utaznak.
A tárolórekeszek zseniálisak, négy padlórekesz, aztán nagy kedvencem, a kardánbox helyén lévő, tologatható, kivilágított doboz, amibe elképesztő mennyiségű szirszart bele lehet pakolni. Bírom a hűtött kesztyűtartót is, jó nagy és praktikus.
Motor, futómű, miegyéb:
Ez a motor nem ebbe a kocsiba való. Nagyon szép, kulturált és csöndes a járása, de szörnyen nyomatékszegény, ha meg pörgeti az ember, akkor hörög, zabál és úgy sem megy. Félreértés ne essék, legális autópályatempóval hajókázva nincs vele semmi gond, csak ne akarjon többet az ember. A lámpától való kilövéseket el lehet felejteni. 130 felett a hangja is megjön (itt már 4000 fölött pörög!), 150-nél pedig megható kórust bömböl a gumikkal és a menetszéllel. Mentem vele már 190-et is (lejtőn, hátszéllel), de az már nem volt jó, himbálódzott az egész, aztán egy A6-os kivillogott a belső sávból, hogy tudjam, hol a helyem :). A futómű a "nem rossz-nem rossz" kategória, egész jól enyhíti a pesti viszonyokat is, de van egy olyan érzésem, hogy hamarosan ezt-azt cserélni kell majd, mert ha sok súly van a kocsiban, akkor időnként (nagy bukkanókon) már leüt az alja.
Mi van még? A szellőztető kikapcsolt klímával elég büdős, bár egy szűrőmosás talán megoldja majd a gondot. A minap kirántottam a hátsó tetőablak rolóját a sínből és valószínűleg bénán tettem vissza, mert azóta időnként zörög. Más zörgés egyébként nincs a kocsiban.
Más nem jut eszembe, ha mégis, majd pótolom.
UI: Miután a Picassoról megírtam a verdiktet, valószínűleg megsértődhetett, mert rá két hétre rommá tört alattam. Remélem a Röné nem ilyen érzékeny :)
Hibalista
- Egyelőre semmi. Kötelező szervizen volt 20 000-nél, olajcsere, egyebek. Volt egy koccanásom, az első lökhárítót, lámpabúrákat cserélni kellett, kb 200 e. Ft (átszámítva), a biztosító fizette.
Ide hordtam szervizbe
Külföldön szervizeltetem.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Xsara Picasso 2.0 HDI | Következő autója? | Multipla |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
