A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Scenic Ii. (2003-2008)

Scenic Ii. 1.6i 16V Monaco Automata 

Az ítélet értékelése
5,0(2 db)

A gyönyörű, gyors, kényelmes fotel

Szöveges ítélet


Renault-ot hajtok 1997 óta, amikor is a Megane Classic nagyon megtetszett, kipróbáltam és bejött.

http://totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=45400

A következö autóm is ugyanaz a Megane I Classic lett

http://totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=45402 ,

amit aztán Scénicre cseréltem - a Megane II nem szép, söt, belölröl határozottan csúnya, de a Scénic...!!! Szalonban jártam, beleültem, beleszerettem. Egyszerüen kellett, na!



Tapasztaltok 1 hónap és 1 600 km után:

1. automata ablaktörlö: ha türelmesen kivárom, hogy tegye a dolgát, hát teszi is alaposan, pontosan

2. 205-ös kerekek: olyan pocsolyákon, vízátfolyásokon száguldoztam keresztül, hogy na, és nem futott fel! Bár lelassította, de meg nem dobta, el nem térítette. Nem semmi!

3. párátlanító: hát, erre már szavak sincsenek! Páránál megnyomom a gombot, mire minden meleg levegöt légkondival az elsö és oldalsó szélvédöre irányít, bekapcsolja a hátsó szélvédöfütést és visszapillantó-fütést. 5-10 mp alatt mindent leszed és késöbb nem jön vissza a pára!!!

4. automata váltó: picit fura, ahogy viselkedik; egyszer nem értem, másszor kitalálja gondolataimat. Van, hogy sokáig pörög 70-nél 3-ban, és nem akar felkapcsolni.

Nem értem még, hogy pl. szekvenciális 4-ben miért is akar sokszor visszakapcsolni nagyobb gyorsulásnál. Minap is sikerült 6000 felé pörgetnem velencei felhajtónál történö besorolási/ritmusfelvételi szándék során. Eszméletlen, hogy lazán visszakapcsol akár 2-be is 70-nél, illetve 130-nál még mindig 3., de bírja.

Hosszú egyenes üres úton teszteltem a gyorsulását is. Azért szedi a lábát, na! Megindul, huzat, kapcsol, megy rendesen! Csak sajnos mérni felejtettem el, hogy mennyire igaz a gyári adat.

Teszteltem a kickdown-t is: kis filó után olyan, mint akit seggbe rúgtak! Komolyan, turbós érzéseim voltak! De sajna nem túl rugalmas adott fokozaton belül.

Egyébként felhöszakadásban 48-nál már 4-be kapcsol, hogy ne pörögjön ki a kerék, gyors és pontos visszaváltásokat produkál a motorfék kihasználásáért. Manuális váltóval sem csinálnám másképpen, szinte kitalálja, hogy mit szeretnék. Ezt persze utólag - de még vezetés közben - elemeztem, mert nem tünt fel a munkája, csak hogy szépen és egyenletesen, dinamikusan megyek el a többi autó között.

Már csak a havas utakra, a síeléskori elakadásra leszek kíváncsi. Bár ez inkább a megfelelö téli gumi kérdése. Elvileg szekvenciálisan 2-ben nagyon nagy müvészet kipörgetni.

5. üléspozíció: úgy összességében, döbbenetesen segíti a tájékozódást, a helyzetfelismerést, az út átlátását. Olyan dinamikával tudok megfelelö sávokban haladni, mint még egyik autómmal sem. Ezt már azóta figyelem, amióta megvan, és nem véletlen a dolog, biza, sokat segít a közlekedési szitukban.

6. pakolás: mindent el tudok pakolni, egyenlöre úgy érzem, nincs az az ép ésszel elvárható mennyiség, amit nem tudna elvinni, vagy ne tudnék elrejteni

7. design: nagyon szép müszerfal, belsö tér és harmónia. Szívfájdítóan gyönyörü.

8. kasztni: elölröl nagynak, oldalról kisebbnek tünik, hátulról meg abszolút nem hat nagynak. De belülröl hatalmas! És tényleg így van, ha összenézzük más 1terüekkel, kintröl kisebbnek tünik, bentröl meg nagyobb. És még nem is a Grand Scénicröl beszélek. Szóval ez tipikusan az az autó, ahol a belbecs hatalmas. Élmény vezetni!

negatívum:

1. csak levegöbefújásnál erösen párásodik a szélvédö, légkondi meg már hideget fúj, fázom, hiába van 24-en a klíma
2. nem érzem sem az elejét, sem a hátulját. Érdekesen béna vagyok parkolás, centizés közben :(
3. lehúzott ablaknál dübörgés hallatszik



4,5 hónap, 4 800 km:

Bajom van az automata légkondival. 23,5 fokon áll, és már rég van is annyi bent, de még mindig 3-4-es fokozaton fújja be a hüvös levegöt. Nem értem, miért nem megy vissza a ventillátorfokozat ilyenkor? Nem lenne jobb, ha melegebb levegöt gyengébben fújná be? Így nagyon hangos. Ebben az esetben tényleg jobb a manuális, hiszen ezt manuálisként használom így. Ha 23,5-nél leveszem a ventillátort, egyböl hidegebb levegöt kezd befújni, állíthatom át a höfokot is. Azt meg sokkal könnyebb tekerögombbal, mint pötyöggetve. Csak azért, mert szép, nem éri meg az árát.

Kezd bosszantani egy csomó minden, ami a Megane I-ben tökéletes volt, és ahhoz képest ez visszalépés:

- fenti légkondis kaka
- hóláncot nem tudom hova tenni, sehova sem fér be, és az 5 literes ablakmosó-folyadékot sem tudom hova tenni egy ekkora batárban (megszokott gumiheveder oldalt nincs)
- zötyörgö ülések és övcsatok
- belsö visszapillantó nem fedi le a hátsó ablakot - vagy az alja, vagy a teteje nem érzékelhetö, és ez nagyon zavaró
- hátsó ablak nagyon könnyen koszolódik vagy vizesedik, még sárvédö gumival is



7 hónap, 7 800 km:

Újabb tapasztalatok nem nagyon vannak, kivéve az automata váltó téli fokozata (?!), amit a szekvenciális üzemmód 2. fokozatában lehet aktiválni (?). Erröl nincs leírás, csak az, hogy nagy hóban, csúszós úton ezt használjuk. Nos, síeléskor 30%-os hegymenetben mintha ezt a fokozatot is több felé osztaná az automata váltó számítógépe - 2-ben olyan érzéseim vannak, hogy visszakapcsol-felkapcsol, holott egyértelmüen 2-ben van. És nem csúszik meg! Fantasztikus!
Téli fogyasztás stabilan 9,9 liter 95-ös, 95% városi használatnál.



1 év, 11 700 km:

Nyárra a fogyasztás 9,2 liter, légkondival, 75% Budapest, 15% autópálya, 10% föút. Semmi új nincs a nap alatt, hacsak az nem, hogy - ha lehet fokozni - egyre jobban megszeretem. Konkurenciát nézve egyikre sem cserélném.

Automata váltó fantasztikus, megéri a többletfogyasztást és a picit nagyobb lomhaságot. Bár a cca 9,5 liter és 13,4 mp az 1500 kilós 1.6-os automata egyterütöl sztem szuper. De hogy nem kell kuplungolni...csoda! Ráadásul hosszú utakon is döbbenetesen kényelmes. Üdén, frissen szálltam ki belöle minden út után.

Nagy melegben és hosszú használat során légkondinál a belvárosban dugulva kerregést hallottam, ami idegesített. Nem ventillátor, mert mikor az AC-t kinyomtam, a kerregés abbamaradt. Aztán egyszer csak "füst" szállt ki a középsö hütörostélyból. Egy éves szerviznél kiderült, hogy a kerregést a hütöventillátor müanyag burkolata produkálta, mikor az bekapcsolt (ezt megerösítették), a "füst" pedig egyszerü pára :)

Nyugtával dícsérem a napot: a Garancia+ szolgáltatást megkötöttem, így 4 éves koráig vagy 80 000 km-ig garanciális az autó. Az ördög nem alszik, de így én viszont nyugodtan hajtom álomra a fejem :)



1 év 2 hónap, 13 300 km:

Átlagfogyasztás 9,2 l/km-en áll. Azóta csak megerősödött bennem a tudat: imádom az autómat! Szép tisztán órákig tudom nézegetni, ha van időm, mert pl. várakozni kell, végigüldögélem az összes ülést, és nem tudok betellni vele, annyira gyönyörü.
:)


1 év 9 hónap, 18 000 km:

Automata váltó: egyre jobban és rutinosabban párosítom az automatát a szekvenciálissal. Tötyörgéskor, városi csordogáláskor el nem tudom képzelni, hogy bírtam anno a kuplungon rángatódzó bal lábamat uralni. Bár nem nagyon szívlelem az Egyesül Államok dekadenciáját, de az automata váltó ügyében nagyon igazuk van. Na.
Szóval normál esetben az automata teszi a dolgát, azonban nagyon szépen, olajozottan tudom immár a szekvenciális verzió motorféklehetőségeit kihasználni, a fékbetétekkel spórolandó. Felkapcsoláskor is szoktam használni, de csak rövid ideig - röhej, de az automata vezérlője két-három kapcsolást követően veszi a lapot, és tovább engedi húzatni az autót, mint előtte. Vagy adott esetben hamarabb kapcsolgat fel - ahogy szeretem. Aztán meg ha változott menet közben a mentalitásom :), egyszer beavatkozom, és a vezérlés "Uram, igen, uram!" felkiáltással úgy csinálja tovább, ahogy azt tanítottam neki.

Átlagfogyasztás sajna felkúszott 9,5 literre, de szerintem ez smafu az automatához. Nomeg azért szedi is a lábát alattam. Sajna az automata zabálja a nyomatékot, vagy talán jobb áttételezés kellene (?), de gyorsaságot kívánó esetben sűrűbben kapcsolgat vissza és tovább húzat, mint ahogy azt én tenném – persze, ha nem használom a szekvenciális részt. Node mindezekhez meg az 1 370 kilóhoz és 90%-os budapesti 5-10 kilóméteres tötyörgéshez korrekt ez a fogyasztás.

Ki kellene próbálni valahogy a konkurens verziókat. Vezettem ugyanis egy Xsara Picassot. Hát… Pedig az volt az etalon a Scénic előtt, sőt, kis híján ilyet vettem – csak a kifutó modellség szólt ellene. De most már egy picit sem bánom, hogy a Scénic mellett döntöttem. Node azért még hátra van nemegy kategóriatárs…

:)

Hibalista

- - bal hátsó izzó kiégett
-
- - apró nüanszok: zörgés valahol jobb elöl; nyiszorog a bőr ha műanyaggal érintkezik; picit kerregö ventillátormotor
-
- - nem hiba: nagy melegben és hosszú használat során légkondinál kerregés (nem ventillátor, mert mikor az AC-t kinyomtam, abbamaradt) és "füst" a szellözörostélyból - a kerregés a hütöventillátor müanyag burkolata volt (megerösítették), a "füst" pedig egyszerü pára
-
- - mondták: a kipufogó alatti alu védölemez akár a menetszéltöl is ráhajolhat a kipufogóra, ami szép kerregést okozhat - vissza kell hajlítani
-
- - visszahívás 1: a bal hátsó oldalsó ülések biztonsági öveit kellett megerösíteni, mert extrém esetben eltörhetnek. cca. fél óra munka volt
- - visszahívás 2: mind a négy ajtóban cserélték az ablakemelő azon müanyag részét, mely magát az üveget tartja a csúszkán. Elvileg ez az, ami eltörhet. Egy kicsit az ajtókárpit-leszedetel zavart csak, mert brutálisan kell letépni őket, és nagyon tartok tőle, hogy mostantól nyiszorogni vagy zörögni fog valamelyik, vagy mind a négy.... Egy óra tíz percen belül megvolt a szerelés, bár két órát jósoltak. mondjuk a két óra úgy kb kijött, hogy lemosták az autót, ami ráfért :)

Ide hordtam szervizbe

Baumgartner Köbánya;
bár váltózárral kicsit bénák voltak (kétszer kellett visszamenni), de ingyenes volt az egy éves átvizsgálás, amit a jelzett "problémák" (lásd légkondis nyügöm) megvizsgálásával, a kötelezöen végrehajtandó beavatkozások elvégzésével (visszahívás 1: hátsó övcsatok megerösítése) és motordiagnosztikával fél óra alatt megejtettek. Minden esetben 7-re egyeztettünk, 7-kor vitték be az autót. Legutolsó vélemény: gyorsak, pontosak, korrektek.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 18000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Mégane Classic 1.4i 16V Alizé Plus Következő autója? Renault - talán Espace, de minimum az aktuális Scénic (sajna Avantime már nem kapható újonnan)!
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Scenic 2003 (2003)

További ítéletek (145 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)