Utáltam, már szeretem
Szöveges ítélet
Az autót céges kocsiként szinte napra pontosan 1 éve kaptam meg, akkor 150 km volt benne, most 47300. Így azt gondolom volt időm megismerni az autót minden körülmények között. Az elődje egy 125 lovas Astra J CDTI kombi volt, közepes felszereltséggel, így utána a full-fapados (ok, fapad+tolatóradar) 95 lovas Mégane erős visszalépés volt. DE! Az elmúlt 1 évben a kis gép nagyon megszerettette magát, mert nem egy extra jó autó, de amit tud azt jól tudja. Nézzük a részleteket:
Motor: Az alap 1,5 dCi motor 95 lóereje a normál hétköznapi közlekedésre elegendő, de országúti előzésekhez, autópályázáshoz elég kevés, szeretném bele a 110 lovas verziót. Amúgy egész kis pörgős, vidám motorka, ha kiismeri az ember egész dinamikusan lehet haladni vele, ehhez 2000-3500 ford/perc között kell tartani a fordulatot, szerencsére a 6 fokozatú váltó kiosztása, kapcsolhatósága segít ebben. És ami a legfontosabb, hogy piszok keveset fogyaszt. Alapból elég tempósan közlekedem, sok előzéssel, dinamikus gyorsításokkal, így vegyesben 5,2 liter az átlagom, de ha a sebességhatárokat betartom és figyelek a fogyasztásra, a vegyes 4 liter körül alakul. Szóval ez a kis motor a maga nemében piszok jó, ezt el kell ismernem annak ellenére, hogy nagyon nem vagyok francia autó párti.
Futómű: Ebben a részben jelentős előnye van a fapados verziónak a jobban felszerelt példányokhoz képest, ugyanis 15 collos acél felniken, meglehetősen ballonos gumikon fut a kocsi. Ez a vidéki vacak utakon óriási előny, a legrosszabb utakon is elég kényelmesen gördül, kiszámíthatóan, kezesen viselkedik. Amire figyelni kell, hogy a gyári Continental EcoContact 2E gumik vizes körülmények között botrányosan szarok. Tolja az orrát, körforgalomban, induláskor, kanyarban a kipörgésgátló dolgozik serényen, fékezni hirtelen jobb ha nem kell... Ennek ellenére elég semlegesen és biztonságosan lehet közlekedni az autóval, a futómű hangolása tökéletes a magyar utakhoz, és az ESP is finoman, jó időzítéssel avatkozik be, ha kicsit sok a lendület. Összességében ezzel a résszel nagyon elégedett vagyok.
Utastér: Méretben a kategória egyik legjobbja. Nagy hátsó láb- és fejtér, hatalmas csomagtér. Viszont kényelemben az első ülések el vannak maradva, 200 km után már muszáj kiszállni, mozogni, mert fáj a világ. A műszerfal elsőre (és sokadikra is) elég puritán, olcsó anyagok, darabos, elnagyolt műszerek, mutatók, kijelzők és gombok (magasabb felszereltségnél is). Viszont cserébe télen kesztyűben is tudok mindent kezelni, nem nyomok egyszerre 2-3 gombot. Amúgy elég praktikus kis autó, néhány idegesítő részlettel. Ami a kezdetek óta zavar, hogy cicereg valami a bal oldali B oszlop burkolatában, illetve a jobb hátsó ajtóban. Ezek forrását a mai napig nem tudtam betájolni.
Karosszéria: Az autó formája egész elfogadható, bár nem túl férfias. Az övvonal elég erősen emelkedik, így hátul már csak lőrések vannak az oldalablak helyett, de elöl még oké a helyzet. Ami zavaróbb, hogy a tetőoszlopok elöl is egész sokat eltakarnak, de hátra esélytelen a normál kilátás, érdemes a parkradart megrendelni a kocsihoz. Az ablaktörlő-mosó berendezés tervezőjét viszont elküldeném a bányába robotolni napi 20 órába, mert elég bénára sikerült (a szervízben mondták, hogy ez a Mégane gyári beállítás-hibája): Ablakot szeretnék mosni, húzom a kart, egy kört megy a lapát, majd amikor visszaér alapállásba, akkor elkezdi spriccelni is a vizet. Ez csak azért rossz, mert 1, maszatol amíg nem jön a víz, és nem látok, 2, a szétkent kosz karcolja az ablakot és rongálja a lapátot. És csak egy sor átírása lenne az elektronika programozásában...
Felszereltség/tippek a vásárláshoz:
-110 lovas dCi motort kell bele venni.
-Tolatóradart érdemes bele rendelni
-Az alap hifit el kell felejteni, mert 4 db hangszóró és botrányosan fos hangzás társul hozzá (feleségem 2003-as alap Focusában a gyári alap-hifi sokkal szebben szól) Oké, a kihangosítója és az USB-ről zenélő része szuper jó a hifinek.
-A nagy felnit, sportos futóművet nem érdemes ehhez megvenni, agyon veri a komfortot, ami az egyik legjobb kompromisszum jelenleg a kategóriában a magyar úthálózatra.
Összességében egy nagyon szerethető tágas családi kocsi, ami szerintem abszolút megéri a pénzét. Egy magyar családnak a magyar utakra bőven elegendő és megfelelő autó.
Hibalista
- Két db első tompított izzó égett ki, ezeket otthon 1 db 10-es villáskulcs és 2 perc ráfordítással lehet cserélni (oké, a lámpát ki kell bontani hozzá, de minimális műszaki érzékkel azonnal megvan a megoldás :D ).
Ide hordtam szervizbe
Renault Császár Veszprém - Korrektek, de pár órát csúsztak a szervizeléssel, így csak 9 pontosak.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Astra J SportsTourer 1,7 CDTi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
