A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2008)

Mégane Grandtour 1.5 dCi 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Utáltam, már szeretem

Szöveges ítélet

Az autót céges kocsiként szinte napra pontosan 1 éve kaptam meg, akkor 150 km volt benne, most 47300. Így azt gondolom volt időm megismerni az autót minden körülmények között. Az elődje egy 125 lovas Astra J CDTI kombi volt, közepes felszereltséggel, így utána a full-fapados (ok, fapad+tolatóradar) 95 lovas Mégane erős visszalépés volt. DE! Az elmúlt 1 évben a kis gép nagyon megszerettette magát, mert nem egy extra jó autó, de amit tud azt jól tudja. Nézzük a részleteket:

Motor: Az alap 1,5 dCi motor 95 lóereje a normál hétköznapi közlekedésre elegendő, de országúti előzésekhez, autópályázáshoz elég kevés, szeretném bele a 110 lovas verziót. Amúgy egész kis pörgős, vidám motorka, ha kiismeri az ember egész dinamikusan lehet haladni vele, ehhez 2000-3500 ford/perc között kell tartani a fordulatot, szerencsére a 6 fokozatú váltó kiosztása, kapcsolhatósága segít ebben. És ami a legfontosabb, hogy piszok keveset fogyaszt. Alapból elég tempósan közlekedem, sok előzéssel, dinamikus gyorsításokkal, így vegyesben 5,2 liter az átlagom, de ha a sebességhatárokat betartom és figyelek a fogyasztásra, a vegyes 4 liter körül alakul. Szóval ez a kis motor a maga nemében piszok jó, ezt el kell ismernem annak ellenére, hogy nagyon nem vagyok francia autó párti.

Futómű: Ebben a részben jelentős előnye van a fapados verziónak a jobban felszerelt példányokhoz képest, ugyanis 15 collos acél felniken, meglehetősen ballonos gumikon fut a kocsi. Ez a vidéki vacak utakon óriási előny, a legrosszabb utakon is elég kényelmesen gördül, kiszámíthatóan, kezesen viselkedik. Amire figyelni kell, hogy a gyári Continental EcoContact 2E gumik vizes körülmények között botrányosan szarok. Tolja az orrát, körforgalomban, induláskor, kanyarban a kipörgésgátló dolgozik serényen, fékezni hirtelen jobb ha nem kell... Ennek ellenére elég semlegesen és biztonságosan lehet közlekedni az autóval, a futómű hangolása tökéletes a magyar utakhoz, és az ESP is finoman, jó időzítéssel avatkozik be, ha kicsit sok a lendület. Összességében ezzel a résszel nagyon elégedett vagyok.

Utastér: Méretben a kategória egyik legjobbja. Nagy hátsó láb- és fejtér, hatalmas csomagtér. Viszont kényelemben az első ülések el vannak maradva, 200 km után már muszáj kiszállni, mozogni, mert fáj a világ. A műszerfal elsőre (és sokadikra is) elég puritán, olcsó anyagok, darabos, elnagyolt műszerek, mutatók, kijelzők és gombok (magasabb felszereltségnél is). Viszont cserébe télen kesztyűben is tudok mindent kezelni, nem nyomok egyszerre 2-3 gombot. Amúgy elég praktikus kis autó, néhány idegesítő részlettel. Ami a kezdetek óta zavar, hogy cicereg valami a bal oldali B oszlop burkolatában, illetve a jobb hátsó ajtóban. Ezek forrását a mai napig nem tudtam betájolni.

Karosszéria: Az autó formája egész elfogadható, bár nem túl férfias. Az övvonal elég erősen emelkedik, így hátul már csak lőrések vannak az oldalablak helyett, de elöl még oké a helyzet. Ami zavaróbb, hogy a tetőoszlopok elöl is egész sokat eltakarnak, de hátra esélytelen a normál kilátás, érdemes a parkradart megrendelni a kocsihoz. Az ablaktörlő-mosó berendezés tervezőjét viszont elküldeném a bányába robotolni napi 20 órába, mert elég bénára sikerült (a szervízben mondták, hogy ez a Mégane gyári beállítás-hibája): Ablakot szeretnék mosni, húzom a kart, egy kört megy a lapát, majd amikor visszaér alapállásba, akkor elkezdi spriccelni is a vizet. Ez csak azért rossz, mert 1, maszatol amíg nem jön a víz, és nem látok, 2, a szétkent kosz karcolja az ablakot és rongálja a lapátot. És csak egy sor átírása lenne az elektronika programozásában...

Felszereltség/tippek a vásárláshoz:
-110 lovas dCi motort kell bele venni.
-Tolatóradart érdemes bele rendelni
-Az alap hifit el kell felejteni, mert 4 db hangszóró és botrányosan fos hangzás társul hozzá (feleségem 2003-as alap Focusában a gyári alap-hifi sokkal szebben szól) Oké, a kihangosítója és az USB-ről zenélő része szuper jó a hifinek.
-A nagy felnit, sportos futóművet nem érdemes ehhez megvenni, agyon veri a komfortot, ami az egyik legjobb kompromisszum jelenleg a kategóriában a magyar úthálózatra.

Összességében egy nagyon szerethető tágas családi kocsi, ami szerintem abszolút megéri a pénzét. Egy magyar családnak a magyar utakra bőven elegendő és megfelelő autó.

Hibalista

- Két db első tompított izzó égett ki, ezeket otthon 1 db 10-es villáskulcs és 2 perc ráfordítással lehet cserélni (oké, a lámpát ki kell bontani hozzá, de minimális műszaki érzékkel azonnal megvan a megoldás :D ).

Ide hordtam szervizbe

Renault Császár Veszprém - Korrektek, de pár órát csúsztak a szervizeléssel, így csak 9 pontosak.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 47000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Astra J SportsTourer 1,7 CDTi Következő autója?
Ennyire szerette (7) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2008 (2009)

További ítéletek (39 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)