Tágas, Dinamikus, Takarékos
Szöveges ítélet
Hamar beleszaladt a 35e km, ami határozott kényelemben és nyugalomban telt, leginkább autópályán országúton. A beépített navi hasznos, nem felejti az ember a lakásban, és nem törik fel az autót érte.
A motor a méretéhez képest igen erős, dízel létére pörgős közvetlenül reagál a gázadásra és erőteljes gyorsításkor roppant csúnya hangja van, amit csak a turbó fütyölése feledtet kissé. Az ereje ellenére lehet hogy az 1,9 dCi jobb/gazdaságosabb választás autópályára, illetve az új 1,6 dCi-re is kíváncsi lennék. Persze a költségeknek után a kellene számolni.
A váltó kellemes pontos, de még látok perspektívákat a fejlesztők előtt (6 sebességes manuális). A közérzet és a minőségérzet rendben, de vannak bosszantó dolgok, úgymint ablaktörlés (az automata néha nagyon ügyes, gyorsan tanul, de van olyan fajta eső amikor reménytelen), esetleges zörgések. A hibák szerintem erősen a hanyag összeszerelésre utalnak.
A csomagtér nagyon rendben van, a pakolhatósága praktikussága okés. A kormány eléggé túlszervózott, több közvetlenség jó lenne és ez elmondható a futóműről is, ami elsőre kicsit imbolygósnak tűnik, de ha kell összeszedi magát és a bódét. Összességében egy remek utazóautó.
45e km-nél minden rendben. A fogyasztás mintha kicsit csökkent volna, leszámítva persze a gázolajcsorgatós időszakot. Kicsit több mint egy év után az ablaktörlők gumijai kezdenek elfáradni.
100e km-nél még mindig újszerű. Az ablaktőrlő lapátok végül kb 2,5 évet birtak. Gyári szettel pótoltam, drágállottam, de lehet hogy hosszútávon megéri..? Majd meglátjuk.
150e km-nél még tart a frizura. Semmi sem kopott vagy lötyögős, bár ez az autópályás használat eredménye is. A hat éves akkumulátor volt már nagyon gyengécske ez időnként "Check Vehicle" hibaüzenetet eredményezett. A DPF szenzort sikerült kitépni, illetve szaporodnak a karcok, de ez nem az autó hibája. A gumikéderek kezdenek lassan vetemedni, különösen a csomagtérajtónál.
250e km. Még mindig minden működik. Lesz majd a klímával gond mert szörcsög. Féktárcsa fékbetét csere esedékes és ez egy nagyobb tétel lehet az integrált csapágyak miatt. Na de 250000 kilométert bírtak a tárcsák és a betétek !
Öregszik de nem csúnyán. Elégedett vagyok. Ekkora futásteljesítmény után azt hiszem leírható, hogy jó választás volt. Az ablaktörlő alatti vízelvezetőkre ügyelni kell. Nagyon gyorsan eltömődhetnek és akkor a víz az utastérbe jut. Szerintem bosszantó tervezési hiba, trehányság. Kár érte.
A kilincseken látszik kicsit a használat, könnyen lejön az ezüst festék a műanyagról, kilincsek alatt apró karcok vannak.
A kipufogócső körül futó hővédő burkolat hozzáérhet a csőhöz, ha pl a növényzet ráhúzza. Ilyenkor utána hangosan zöröghet, de könnyen orvosolható.
A vegyes fogyasztás 5 liter körül alakul autópályán 120km/h-val utazva, és a sebességhatárokat betartva. 130km/h-nál ez inkább 5.6 liter.
Ajánlom a gyári üléshuzatokat, keserves feltenni, de nem líg-lóg és jól véd.
Hibalista
- Karosszéria illesztési hibák - garanciális - Csomagtérajtó Zörgés - Magától megszűnt - Hátsó ablakmosó lassú reakcióideje visszafolyásgátló szeleppel orvosolva - Pár száz forint anyag + pár ezer forint munkadíj - Főtengely szimmering csere - garanciális - Halk de kitartó zörgés a bal hátsó ajtóból - meglátjuk garanciális-e. - 1. frissítés: Gázolajfolyás gyártási hiba (vagy főtengely szimmering csere közben történt valami?) miatt egy csőnél. A gázolaj a kuplungtárcsát is tönkretette. Ennek cseréje közben derült ki hogy a 2 tömegű lendkerék sincsen rendben. A felsoroltak garanciálisan cserélve lettek. - 2. frissítés: Rendszámtábla világitás beázott (8€), ajtók felőli zörgések (a kilincs alatti szenzorok kilazultak) csomagtérajtón lévő lámpatestek kilazultak - garanciális javitás, Futómű felől van egy kis nyöszörgés, de nem látszik semmi, a szerviz szerint ki kell várni. Kavicsot kapott a ködlámpa ez 200€ volt munkadíjjal. A szélvédő kavicsot kapott erre egy 800 Eurós ajánlatot kaptam. (Németország) - 3. Frissítés. Akkumulátorcsere hat évesen - 4. Frissítés.: Ajtó határolók kattognak, apránként cserélve. Rendszámtábla világítás csere megint. Hamarosan féktárcsa fékbetét csere esedékes, ez állítólag egy nagyobb összeg lesz, mert a fétárcsák a csapágyakkal egybe vannak építve.
Ide hordtam szervizbe
Iniciál Mosonmagyaróvár/Győr
Értékelése: 7
Másik szerelő értékelése
Car Union Döhren/Barsinghausen
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 10 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 250000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | ZOE |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
