Aki nem szereti a francia autókat, úgysem fogja megérteni...
Szöveges ítélet
- céges autó
- kitűnő ár/érték arány
- közel fullra szerelve bruttó 5 milla volt ( ez volt a max keret, így keményen alkudtam )
- Privileg felszereltség + pár extra, tehát : 3d hifi, usb, bluetooth kihangosító, bézs félbőr, ülésfűtés, tolatóradar, eső/fény érzékelő, kulcs nélküli nyitás/indítás, elektrokróm tükör, tempomat, stb..stb..
- elég az 1.5dci ( 110le + 6-os váltó ). a motorhoz mérten igen korrekt gyorsulás, 200 felett a vége, de értelmetlen kínozni. ( 180 felett örökkévalóság a "gyorsulás" ). Viszont a 130-140-et tempomattal csodásan tartja, igazán baráti fogyasztás mellett.
- jó hangszigetelés ( kb 150-ig )
- kategóriában igényes belső anyagok, nem zizegnek ( egyenlőre )
- nagyon kényelmes, jól beállítható ülés ( nekem )
- elegáns megjelenés( gyémánt fekete metál kívül, bézs belül )
- hibátlan méretű külső tükrök, alig van holttér
- jobb első ülés síkba lehajtható előre, nagy tárgyak is vihetők ( kb 2,5 méterig )
- fogyasztás erősen lábfüggő : 4,2-6,5 liter ( előbbi tartós 90 előzésekkel, kigyorsításokkal, utóbbi pálya 140-160-al és városi padlógáz lámpától lámpáig ) 5,7-5,8 alatt röhögve elketyeg ( ez a nyári átlagom ), ha nyugodt vagyok, de dinamikus. 6 liter vagy afelett inkább télen jellemző átlag.
- Aki fogyasztási bajnokot akar játszani: akár kiröhögnek akár nem, lehet vele 2,8-3,2 literes átlaggal is autózni ( 90 autópálya + tempomat + klíma, teljesen sík terep ), de irreleváns, mert ez nem életszerű használat...
update:
- Megfutottam vele a 80.000 km-t ( 2.5 évesen ).
- Eddig volt 3 db izzó csere ( 2 első nappali menetfény, illetve 1db hátsó rendszámtábla izzó ), teszi a dolgát, minden hibátlanul működik.
- A világos bézs félbőr belső még mindig könnyen koszolódik, ezért rendszeres kozmetikát kíván.
- klíma gyorsan hűt ( 2 oldali digitális )
- télen az elektromos előfűtés + ülésfűtés kombinációja alig 1 km után már kellemes hőérzetet ad akár -20 fok körül is. Dízelnél egyébként ezek nélkül szívás a téli indulás reggel, mert 20 perc nyugis városi autózás után sem éri el az üzemi hőfokot a motor.
- A fényezés elég érzékeny a gépi mosóra, ezért az felejtős.
- Kormány bőrözése elkezdett megkopni, állítólag a 3-as megane-nál ez népbetegség ( a 2-es megane-om bőr kormánya ilyenkor még vadonat újnak nézett ki ), de nem érdekel, 10-12e ft-ért újrahúzzák majd ha nagyon zavar... Egyébként meg ki is cserélik újra mert ha jól tudom van rá visszahívás, ha jelzed.
- A gyári ablaktörlő lapátokat 70e(!) km-nél, kb 2 évesen cseréltem szintén gyárira ( régebbi renault-kon durván 20-30e km-t bírtak nálam max ), de ez még csak éppen elkezdett csíkozni...
Hibalista
- 2db nappali menetfény izzó kiégett, 1db hátsó rendszámtábla világítás izzó kiégett.
Ide hordtam szervizbe
Renault Miskolc
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2011 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Megane II Grandtour 1.5dci 105le | Következő autója? | meglátjuk |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
