Nem olyan szar
Szöveges ítélet
Sok tesztet és ítéletet elolvastam. Az új Mégane-ok kapnak hideget is, meleget is. Én egyenlőre jól megvagyok benne, égbekiáltó negatív tapasztalatot kétéves újautótól nem is viselnék jól. Továbbmegyek, napról-napra egyre inkább érzem úgy, hogy megérte az árát. ??? Ja, ráérnék háromévesen megvenni ... féláron. Vagy harmadáron.
Kívül-belül:
Alsó közepes helykínálat, ami ma már minden embernek és kiscsaládnak elég kell legyen. Elöl sportülések, az RS szériaülései. Kormány rendben. Váltókar és kézifékkar jó helyen. Váltó hosszú úton jár de nagyon(!) pontos. Hagyományos, analóg sebességmérő. Fordulatszámmérő béna, a dizájn oltárán vérzett el. Fémpedál, küszöbdísz, hímzések, varrások, bla-bla. Hátul jó, isofixes, szuper kilátás üvegtetővel. A csomagtartó nagy. Jár még felni jelzett gumicsíkkal körben, difffúzooor, harapós kötény. És állítom, hogy inkább vagány mint ízléstelen. A kipufogó nem látszik. Á! A diffúzor alá dolgozik! Hát persze! Ezt nem kellett volna.
Legbelül:
Vidáman induló, a fokozatokat lelkesen leforgató, megszokás előtt és után is jó motor. Soft turbo, viszonylag sok nyomatékkal. A dízel alternatíva lehet, de konkurencia nem. Épeszű keretek között mindig elegendő teljesítmény. Előzések igény szerint 3., 4., 5. fokozatban kivitelezhetőek fölényesen. (Nem tuningolnám.) A váltó áttételei rövidek, beleértve a hatodikat is. A kormányzás puha, nem túl érzékeny, ez igényelte nálam a legtöbb megszokást. Talán kanyarból nagy gáznál jobb, mert akkor a küzdelem miatt jobban figyel az ember. A futómű, nos, van. Hátul csatolt lengőkar. Fék nem extra, a nagy dízelekből átemelt darab. (Fékkel együtt tuningolnám?) Jó tapadási viszonyoknál, közúton agilis, kezdeményező autó. Kanyarban csak hétköznapi sebességeket enged. Agresszív kigyorsításnál és általában rossz tapadási viszonyok esetén komoly hajtási gondok, ez nem vitás. A gyári xenon nagyon jó. A fogyasztáson nem érdemes merengeni, egy kétliteres turbós benzines bármennyit eléget. Napi használatban, abszolút vegyes nagy átlagban 9.1 L/100km., átlagon felüli átlagsebességekkel.
Kritikák:
Az esőszenzoros ablaktörlő teljességgel megbízhatatlan, használhatatlan csődtömeg. Időintervallumos üzemmód nincs. Hátul csak az van, viszont gyakorlatilag egyfolytában töröl. A hátsó ablaktörlőt bekapcsolva lehet felejteni az autó bezárását követően is. Minden ablakmosás alapos, bőséges fényszórómosást indít. Az ablakemelőkapcsolók felfelé csak minden harmadik próbálkozásra működnek. Bekapcsolt kipörgésgátlóval hóban nem indul el emelkedőn, a hóláncot a táblánál meg is kéri. Kikapcsolva átlagos képességeket mutat.
Csodák nincsenek. Olcsón is lehet jó új autót kapni, de versenyautót már nem. Egy ötlet: az RS motorja egy kombival, a futómű és a fékek olcsó megerősítése a motor hozzábutításával ezt adja. Az autó felszereltsége három-négy tétellel teljessé és egyben "egyedivé" tehető. Igazi Best Buy-nak éreztem és most is annak tartom. Ez nagy bók egy franciának. Ez az autó nem a gazdaságosságról szól hanem arról, hogy jó motort és váltót dirigálsz, kihasználod a fordulatszámot miközben egy remek ülésbe cuppanva egy dögös kormánnyal birkózol. A korlátai nyilvánvalóak, de összességében méltatlan lenne néhány kapcsolási butaság miatt leszólni ezt a puttonyost amely mindig tettre kész. És minden lámpát elér. És mindig besorol.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
undefined
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
undefined
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2010 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |
