Nem csak családnak
Szöveges ítélet
Renault Megane 1.5DCI 106Le 240Nm!!
Vegyük sorban.Családi autó,ez erre az autóra nem igaz.Fiatal vagyok és szeretem az autót.Van benne olyan is ami nem tetszik,néha szeretnék egy 4 literes benzinest hátsókerékkel :)de nem cserélném el semmire.
A motor 1,5 DCI 106 lóval 240 Nm-el.Ezáltal nem driftautó,versenyautó,de ha kell megy ez is.A váltó 6 sebességes nagyon jól kapcsolható,a fogyasztás szépen kordában tartható vele,50-es tempóval 4.-ben olyan 3litert sem eszik.Ha kell pedig ugrik..... 2.ba 80-at is kiránthatsz belőle,persze ez egészségtelen.Gyári adatok szerint valahol 190körül mozog a kocsi max. hát ezt cáfolom,valami elírás van,neten is sok videó alátámasztja itt-ott a 220 sem tulzás.Újkora környékén az autó tulaja +4fő alatt 210 megvolt és nem forgott le!A motor étvágya egyenlő a nullával!Változóan használjuk hosszabb,rövidebb távokon,jó illetve rossz úton,így átlag 5-5,5 litert mondanék,de körülmény függő nagyon.Ha jó az út mész 100-110 körül 4-et is kiátlagol,ha pedig hajtod 6,de még az sem csúnya,sőt fölé nyomni pedig szinte lehetetlen,ha mégis akkor EGR tisztitás meg szakember!
Külső: Hivatalosan metál bazaltszürke,én fiúsan úgymondom fekete. Az autó formája nekem bejön,eléggé nagyméretű mégsem kombi.Gyönyörűek az első projektoros lámpák,melyek magassága állítható.A hátsó lámpák éjjel a legszebbek 3.-pótféklámpával.A kerékjárajoknál a kasztni szélesítés.Láttam olyan változatokat pl. amin van hátsó légterelő azzal meg pláne szép na és a dizájnos alukerék is sokat dobna,de nincs bajom a dísztárcsával sem,főleg hogy nem az a lerepülgetős elhagyós gagyi fajta,pedig felénk aztán szép az út.
Belső: Belül hatalmas,kényelmesen ellehet férni mindenhol.Olyan személyautó pedig nincs amiben hátul 3embernek is kényelmes,mondjuk úgy,hogy elég.A csomagtartó hatalmas 520 liter,az ülések lehajtásával növelhető a mérete,bár negatívum hogy a csomagtartó nyílása szűk,így nagyobb dolgok még ha el is férnének sajna nemlehet beletenni,ezesetben ajánlom a kombi változatot.
A beltér hangszigetelése megfelelő,nagyobb tempónál is minimális a szélzaj,és a motorhang is.A futómű által keltett hanghatások körülmény függőek jóúton az autót vezetve szinte hangtalan.
Kényelem: Lágyan rugózik,nem üt a futómú,kanyarban kicsit az ülések oldaltartása lehetne jobb is de amugy kényelmes.
Állítható gerinctámasz és magasság.Van könyöklő ami nagyon praktikus,alatta kis tárolóval ami nemis olyan kicsi,hűtött kesztyűtartó,az ajtó kartámaszában tároló,a padlón és az első ülések alatt és a kalaptartóban is.Hátsó ablakokon sötétítő roló ez is ügyes húzás.
Ebben is megvan a vezető felől már megszokott 4 ablakkezelés,plussz a zár.
Az automata klíma jéghideg,a fütés hideg télen is hamar megjön.
A sebesség függő szervó ha jóltudom széria,nagyon jól kalibrálva állóban egy ujjal eltekerhető.
Biztonságról minden utasnál légzsák gondoskodik,vezető melett kikapcsolható, tipus függően van oldal és függöny is,isofix rendszer,előfeszítős-erőhatárolós övek,menetstabilizátor, és ABS-el megáldott elől hátul szószerint brutális tárcsafék.Elképesztő lassulásra képes vele az autó és eközben kormányozható kezesbárány marad.Aki nem hiszi próbálja ki :)
Ha befékezünk úgy,hogy közben a gázpedál érintve van akkor az autó biztonsági okokból vészfékez,úgy,hogy a szemeink kiesnek,szóval a ballábas fékezés kizárt és nem is ajánlott,nem forma 1.
Parkolás,fordulás az autó méretei miatt nem könnyű már ránézésre sem kicsi az autó,de szépen fordul nem kell neki akkora hely mint hinnéd,ha mégse az Y-t mindenki ismeri.
Az autóban riasztó pl nincs,ha belegondolunk meg is értem,ajtógomb nincs,középen van egy nyitó záró gomb,viszont ha lezárod a kártyával az autót az nem reagál,tehát valószínű nehezebb ellopni mint egy másik tipust.
Menetközbeni kikapcsolható központi zár,ajtónyitogató gyerekek,vagy lámpánál csomagtartó tartalmára kiváncsi emberkék ellen.
Az indítás egyébként nagyon tetszik kártya be gomb nyom,semmi.Az autó kiirja ,hogy nyomj féket.Nyomod,ha sebességben van ismét jelez,hogy select neutral :D egyébként sima kuplungra is beindul,de tetszetős az elsősorban hülyék ellen kitalált dolog akik sebességben indítóznak és ugrik egyet a kocsi :D
Az autót kártya nélkül,és 5km/h sebesség felett pedig leállítani nemlehet.
Ami még tetszik,bár nem ártott volna leírni valamelyik leírásba Renaultnál hogy a gazda tudjon már róla,hogy ha le van húzva az ablak megérkeztél úgy maradt véletlenül akkor nem kell neki megint gyújtás,elég csak 2x rányomni a zárra a kártyán.
Ha a kártyát kiveszed az autóval semmi olyan probléma nem lehet,hogy lemerül az akku,világítás felcsukva hazaérsz kiveszed a kártyát nyitod az ajtót azonnal lekapcsolja a lámpákat,ugyan úgy a rádiót is.Persze ezeket ha direkt úgy akarod visszakapcsolhatod.
A gombot hosszan nyomva az autó korlátozott ideig vigyázva így az akkumulátorra lehetővé teszi a motor beindítása nélkül a szervó használatát,ez is hasznos funkció.
Külön érdemel pár sort az autóban a szórakoztató elektronika mely kormányról vezérelhető.Ugyan csak audió formátumot kezel a jelenlegi lejátszó, de ez orvosolható sokféleképpen.Nemis ez a pláne hanem a 6 hangszórós gyári ajtókba,illetve műszerfalba épített berendezés.Gyönyörűen szól,ebbe az autóba nemkell láda meg ilyenek,fiatalok hangerőigényét kielégítő szerintem a hangzás.
Mivel dízelről van szó meg kell említeni pár dolgot.Füstnek nyoma sincs,mivel a kipufogó vég rejtett,földfelé néző így ha füst,korom van nem nehéz kiszúrni a garázsok padlózatán,ennek -20fokban való indításkor sem jön ki semmi fajta füst.Az autó hangja felismerhetően dízel de nem TDI,nem csattog nem kattog,persze a hidegindítás és az üzemhő közötti hangváltozást érzékelni,de a hidegben sem traktor.Változógeometriás turbóval és intercooler-el szerelt,aki hallotta már,hogy a 106 lovas a legkisebb gázpöckölésre micsoda süvítést,fütyülést ad az szerintem beleszeretett rögtön!
Baja eddig nemvolt,szokásos szervizeken kívül (mely ha jó cuccot akarsz bele azért nem olcsó)égő csere volt,és útminőség miatt első kerékjárati dobvédők,ami egy műanyag öntvény,ahozképes nem volt olcsó dolog.
Összességében az autó egyben van,nem recseg nem ropog majd 100Ezer km után sem,pedig az útminőség szegénynek adja szépen.A lelke mint minden autónak a motor,amiről csak jót lehet mondani úgy a fogyasztás,menetteljesítményben meg pláne....tényleg a legjobb 6-os váltó a 240Nm nem probléma az oszlopelőzés,szembeszél,emelkedőn sok nagyobb nyomatékszegény a gyorsítóba húz ki kapaszkodni.
Hibalista
- Eddig semmi különös probléma. - Égő csere volt már párszor.Pár száz forintos tétel. - A rossz útminőség miatt első dobbetétek ez már kicsit drágább. - Szokásos szervizeket el kell végezni és nem lessz baja.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 98000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Thalia | Következő autója? | Renault |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |
