A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2008)

Mégane Grandtour 1.5 dCi Limited 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nagyszerű francia

Szöveges ítélet

Az autó 2016-os, a széria legvégéről való. 4 éves korában, 63 ezer kilométerrel vettem az egyik ismert autókölcsönzőtől. Kicsit tartottam tőle, hogy a bérlők lerúghatták, de úgy gondolom, egy csomó ember a saját autóját sem tudja jól és kíméletesen használni / üzemeltetni.

Részben tévedtem, mert egy évvel a megvétele után ki kellett cserélni benne a kuplungot, továbbá a kettőstömegű lendkereket. Ez pár további kisebb kopóalkatrész cseréjével együtt 380 ezer forintra rúgott, ezt betudtam a bérautói múltnak és gondolatban hozzácsaptam a vételárhoz, és így is nagyon megérte. Más problémája az elmúlt 2,5 évben, 42 ezer kilométer alatt annyi volt, hogy ki kellett cseréltetnem a klímahűtőt.

Az autót nagyon szeretem, igazából régóta ilyet akartam. Miért szeretem?

Egyrészt mert nagyon szép, van stílusa, ez nem egy jellegtelen VW Golf vagy Toyota Corolla, ezt olyan kezek rajzolták, akiknek fontos, hogy egy autónak igyenis legyen karaktere. Nem mellesleg az enyém színes, nem a szokásos szürke-fehér-fekete-ezüst unalomrulett tagja.

Másrészt, előtte Megane II-m is volt, megbízhatóan szolgált 14 évig, de ahhoz képest ezen az autón nagyon érződik, hogy gondosabb, átgondoltabb és igényesebb az összeszerelése, az egész sokkal inkább egyben van. Többek közt például, már ki lehet cserélni az első izzót anélkül, hogy félórát kelljen szentségelni...

Harmadrészt, döbbenetesen keveset fogyaszt. Oké, a fedélzeti komputere csal egy picit lefelé (mint minden autónak), de rátankolással is kijön, hogy még a kifejezetten dimbesdombos, rövid, téli, városi üzemben is (aminél vacakabb körülmények nincsenek is egy turbódízel számára) képes 5,6-5,8 körül maradni, autópályázás 5,2-5,4, de egy vegyes menetet SIMÁN be tud vinni 5 alá.

Negyedrészt, ez ugyan egy alapvetően kicsi motor, 1.5 dCi, de megvan az a fordulatszámtartománya, ahol igenis meg tud ugrani. Ennyi azt gondolom kell, mert egy előzés nem tarthat egy örökkévalóságig (mint a szívó 1.6-os Dusteremmel) továbbá vannak kényes forgalmi helyzetek, ahol egy lepadlózás kell, hogy tudjon segíteni.

Érdekes módon kényelem terén nem teljesen tökéletes, ugyanis a karfái olyan alacsonyan vannak, hogy csak az ülés teljesen leengedett állapotában kényelmes a könyökömnek (nem vagyok kisnövésű, normál 178 cm vagyok), ezt a Megane II még sokkal kényelmesebben oldotta meg.

4 méter 56 centi a hossza, pár generációval ezelőtt még egy Passat sem volt ekkora, szép nagy, bőségesen elég egy család számára, hozzáteszem, a kategóriában nem ennek van a legnagyobb csomagtere, és ez szemre is látszik (491 liter).

Mind az értékesítő, mind a saját szerelőm arra az egy dologra figyelmeztetett, hogy soha ne diszkontkúton vegyem bele az üzemanyagot, hanem csakis jó minőségűt, mert arra érzékeny a motor. (tudom, ez most feltépi azt a vitát is, hogy a diszkontkúton egyáltalán különbözik-e az üzemanyag a nagy láncokéitól - IGEN, erről kis kutatással találni szakmai anyagokat)

Hibalista

- kettőstömegű lendkerék - kuplungtárcsa - klímahűtő

Ide hordtam szervizbe

Márkaspecialista privát szerelő

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2016
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 63800
Megbízhatóság (10) Vezetett km 42000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Duster Következő autója? Megane IV.
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2008 (2009)

További ítéletek (39 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)