Nagyszerű francia
Szöveges ítélet
Az autó 2016-os, a széria legvégéről való. 4 éves korában, 63 ezer kilométerrel vettem az egyik ismert autókölcsönzőtől. Kicsit tartottam tőle, hogy a bérlők lerúghatták, de úgy gondolom, egy csomó ember a saját autóját sem tudja jól és kíméletesen használni / üzemeltetni.
Részben tévedtem, mert egy évvel a megvétele után ki kellett cserélni benne a kuplungot, továbbá a kettőstömegű lendkereket. Ez pár további kisebb kopóalkatrész cseréjével együtt 380 ezer forintra rúgott, ezt betudtam a bérautói múltnak és gondolatban hozzácsaptam a vételárhoz, és így is nagyon megérte. Más problémája az elmúlt 2,5 évben, 42 ezer kilométer alatt annyi volt, hogy ki kellett cseréltetnem a klímahűtőt.
Az autót nagyon szeretem, igazából régóta ilyet akartam. Miért szeretem?
Egyrészt mert nagyon szép, van stílusa, ez nem egy jellegtelen VW Golf vagy Toyota Corolla, ezt olyan kezek rajzolták, akiknek fontos, hogy egy autónak igyenis legyen karaktere. Nem mellesleg az enyém színes, nem a szokásos szürke-fehér-fekete-ezüst unalomrulett tagja.
Másrészt, előtte Megane II-m is volt, megbízhatóan szolgált 14 évig, de ahhoz képest ezen az autón nagyon érződik, hogy gondosabb, átgondoltabb és igényesebb az összeszerelése, az egész sokkal inkább egyben van. Többek közt például, már ki lehet cserélni az első izzót anélkül, hogy félórát kelljen szentségelni...
Harmadrészt, döbbenetesen keveset fogyaszt. Oké, a fedélzeti komputere csal egy picit lefelé (mint minden autónak), de rátankolással is kijön, hogy még a kifejezetten dimbesdombos, rövid, téli, városi üzemben is (aminél vacakabb körülmények nincsenek is egy turbódízel számára) képes 5,6-5,8 körül maradni, autópályázás 5,2-5,4, de egy vegyes menetet SIMÁN be tud vinni 5 alá.
Negyedrészt, ez ugyan egy alapvetően kicsi motor, 1.5 dCi, de megvan az a fordulatszámtartománya, ahol igenis meg tud ugrani. Ennyi azt gondolom kell, mert egy előzés nem tarthat egy örökkévalóságig (mint a szívó 1.6-os Dusteremmel) továbbá vannak kényes forgalmi helyzetek, ahol egy lepadlózás kell, hogy tudjon segíteni.
Érdekes módon kényelem terén nem teljesen tökéletes, ugyanis a karfái olyan alacsonyan vannak, hogy csak az ülés teljesen leengedett állapotában kényelmes a könyökömnek (nem vagyok kisnövésű, normál 178 cm vagyok), ezt a Megane II még sokkal kényelmesebben oldotta meg.
4 méter 56 centi a hossza, pár generációval ezelőtt még egy Passat sem volt ekkora, szép nagy, bőségesen elég egy család számára, hozzáteszem, a kategóriában nem ennek van a legnagyobb csomagtere, és ez szemre is látszik (491 liter).
Mind az értékesítő, mind a saját szerelőm arra az egy dologra figyelmeztetett, hogy soha ne diszkontkúton vegyem bele az üzemanyagot, hanem csakis jó minőségűt, mert arra érzékeny a motor. (tudom, ez most feltépi azt a vitát is, hogy a diszkontkúton egyáltalán különbözik-e az üzemanyag a nagy láncokéitól - IGEN, erről kis kutatással találni szakmai anyagokat)
Hibalista
- kettőstömegű lendkerék - kuplungtárcsa - klímahűtő
Ide hordtam szervizbe
Márkaspecialista privát szerelő
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 63800 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 42000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Duster | Következő autója? | Megane IV. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
