A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (2008)

Mégane Grandtour 1.5 dCi Privilege 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Középkategóriából közepes

Szöveges ítélet

Értem ezt úgy, hogy kategóriáján belül semmiben nem nyújt kiemelkedőt, talán a viszonylag jó ár-érték aránya és a szokatlanul nagy, 2.7 métert meghaladó tengelytávja kirívó.

Házat újítunk fel, kényszer szülte döntés volt, pár éves, kis fogyasztású, jól pakolható autóra volt szükség, szigorúan kétmillió forint alatt. Ha a szívemre hallgatok, inkább egy Octavia kombit vettem volna, ha az eszemre, akkor is, de hasonló paraméterekkel az majd félmillióval drágább, és nem vagyok benne biztos, hogy annyival jobb is.

Merthogy összességében nem rossz, sőt, majdnem két év és negyvenezer megtett km tapasztalatait követően inkább jónak találom. Ez ugyan nem sok idő és nem nagy távolság, de bele kell venni, hogy levetett céges autóról van szó, aminek futásteljesítménye kétszázezer km felé közelít. Eleinte ódzkodtam is tőle emiatt, de miután telefonon megkerestem az előző tulajdonost, ellátogattam a rendszeres szervizt végző Renault szalonba, valamint megtapasztaltam a korrekt és gyors ügyintézést a Ford Solymárnál, belevágtam.

A rossz hírrel kezdem: ez az autó puhány. Legyen szó futóműről, kormányzásról, kezelőszervekről, minden túlzottan komfortra hangolt és ezzel együtt kissé határozatlan, nyoma sincs a német és japán autók többségében tapasztalható precíz és határozott viselkedésnek. Mindez pedig megöli a vezetési élményt, ami egy családi kombinál ugyan nem elsőrendű kritérium, de annak, aki egy picit is szeret autózni és nem csupán szükséges nyűgként tekint rá, egyáltalán nem kellemes. Negatívumként említem még az autó karakteréhez kiválóan passzoló, de borzasztóan puha üléseket (amiben furcsa mód mégsem fáradok el), a félresikerült ergonómiát (ablakemelő gombok és középső könyöklő elhelyezése, rádió és tempomat némileg túlbonyolított kezelése, stb.), amivel meg együtt lehet élni, ill. a nagyobb terhelésnél kifejezetten kellemetlen orgánumú motort, minek – és a hamvába holt vezetési élménynek – okán nem is szoktam terhelni. A motorral kapcsolatban említést érdemel, hogy autópályán hatodik fokozatban is meglepően rugalmas, a 100km/h feletti gyorsításokat remekül abszolválja.
Mondják, hogy a francia autó szeleburdi, és így is van, pár funkció (pl. Bluetooth, kulcs nélküli nyitás/indítás) néha a bolondját járatja velem, de efféle dolgokon inkább nem akadok fenn. Mindezekért azonban kétlem, hogy valaha megkedvelném és túl is fogok adni rajta hamarosan, minden egyéb tekintetben viszont kellemes emlékekkel gondolok majd vissza rá.

Eszembe jut majd, hogy az egyik legdinamikusabb formatervű kombi a kategóriában, s hogy a lendületes formák a beltérben is folytatódnak. Hogy mindez nem ment a pakolhatóság kárára, sőt, a ledönthető utasoldali üléssel még a két és fél méteres jukka sem fogott ki rajta, és az alacsony peremű csomagtér is dicséretes. Hogy egész jó megjelenésű, mely azonban nagyban köszönhető a Privilege felszereltség szolid ezüst színű kiegészítőinek, a sötétített hátsó traktusnak és a 17 collos kerekeknek, míg egy alapkivitel már jóval kevésbé vonzó jelenség. A megbízhatóság, mert (még) soha nem lepett meg semmilyen jelentősebb hibával, a kedvezőnek mondható fenntartási költségek: az 5.5 literes fogyasztás, a kötelező (no nem a gyárilag előírt harmincezer km-es, hanem a józan ész által diktált tízezres) szerviz viszonylagos olcsósága, a megfizethető casco és kgfb díjak és a viszonylag jó értéktartás.

Ellenőrizhető múlt és rendszeres karbantartás mellett használtan is bátran ajánlom azoknak, akiket nem zavar a típus fentebb említett nyugdíjas karaktere. Új autó vásárlásán gondolkodóknak is megfontolandó alternatíva, hiszen 4.5 millió forint ma már kedvező árnak számít egy jól felszerelt dízel kompaktért, s gondolom az utódmodell közeledtével még inkább érdemes lesz figyelni az árakat.

Hibalista

- Il n'y a pas de problèmes.

Ide hordtam szervizbe

Saját szerelő, 20 éves ismeretség

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2009
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 162000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 40000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző autója? Yeti Következő autója? CX-3
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 2008 (2009)

További ítéletek (39 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)