Fehér "villám"
Szöveges ítélet
Első látásra megtetszett. Ahogy a szalonban körbejártam és kipróbáltam, tudtam, hogy ez lesz a befutó.
Kívülről minden a helyén van, igaz 1-2 helyen találtam illesztési hézagot, ami lehetett volna szebb is, de egyből az sem szembetűnő. A belsejében az anyagfelhasználás elég jónak mondható, mind az ülés kárpitja, mind a műszerfalpárna és a többi műanyag. Eddig a 17ezer km alatt semmi nem zörög, ropog a belsejében. A belső visszapillantó tükör műanyagja és a tetőkárpit közötti rés elég nagyra sikerült, amire jobban odafigyelhettek volna. A belső világítás műanyagja egy kicsit gagyira sikerült, mintha a 80-as évekből való lenne. Amit hiányolok, hogy az index nem villan 3-at egy mozdításra, mint ahogy mostanság szokott a különféle márkáknál. (az előző autómból megszoktam a 3 villanást) Ezenkívül a beltérre nem lehet panasz. Hátul a lábtér szűkös, de ez egy ekkora autó. (akinek van lehetőség üljön be egy Audi A8-ba hátra, és nézze meg mekkora láb illetve fejtere van, és gondolkozzon el rajta, hogy több mint 5méteres autóban ül)
A motorja 1.6 110Le 6-os váltóval. A váltónak csak hosszútávon van értelme, mert a fogyasztást megnöveli a sok váltogatás pl városban. A motor nem egy erőművész, de mentem már rosszabb 1.6-ossal is. Alacsony fordulaton érezhető benne egy apró rugalmasság, majd egy nagy semmi, és magas fordulaton el kezd haladni, igaz ekkor már kicsit hangosan teljesíti a dolgát. A fogyasztásról annyit, hogy normális keretek között tartható. Hosszabb távon, pl. 20-100km (még a mínuszokban is) 7 liter körül teljesített. Egy teljesen normális használat mellett, 100-200km-es távon, a gyári érték is tartható vele (6,3liter/100km). Ezt párszor már teljesítette. Ha pedig tényleg taposom a szemét, akkor is 7,5 körül van. A városi fogyasztásról nem tudok nyilatkozni, mert nem sűrűn használom városban.
A változó rásegítéses szervokormány szerintem jól teljesíti a dolgát, én mindig eltalálok vele az úton, szerintem jól teljesíti a dolgát. A fékkel sincs szerintem semmilyen probléma, érzékenynek mondható, de szerintem teljesen jól adagolható.
A futómű feszes, elég jól fekszik az úton, bár a keresztirányú úthibákat a kelleténél jobban észreveszi. Egyetlen panasz a hátsó futóművet illeti. Itt a spórolás volt a szempont. A csatolt hátsó futómű, nem a legnagyobb találmány. A focus II. utána, miben független, több lengőkaros volt, ez kellemetlen. Kanyarban, ahol gödör vagy keresztirányú úthiba van, a hátulja arrébb pattan, ami kellemetlen lehet nagyobb tempónál egy szerpentinin.
Minden apró hiba ellenére, egy elég jó autónak mondható, az árához képest. Sok apró (vagy éppen nem) hibával találkoztam már 10-20-30 milliós autónál is, ami ott azért nem lenne megengedhető.
Remélem nem lesz vele mostanában baj, és minden a lehető legsimábban fog menni vele, az elkövetkezendő pár éveben.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 17000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Focus | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
