élhető, használható
Szöveges ítélet
Akkor: szerencsés vagyok, mivel mindkettő diesel kocsit is használhattam az elmúlt hetekben, de ne ennek módjáról szóljon rövid karakterhalmazom.
Számomra a 2,2 D-CAT Auris után felüdülés volt, igaz én Francia "vaspárti" vagyok. A Japán gépek lelkét nem sikerült még megtalálnom, lehet az én hibám, de nem szeretem a sterilséget. Minőségre az eddigi öt Francia autó használata mellett sem tudok rosszat mondani. Részemről az autó egy szeretni való használati eszköz, ha megadom a gondoskodást, akkor nem fog cserben hagyni.
Az 1,5 dCi motort ismertem már korábbról (Clio, Megane II). Nekem kicist gyengének tűnt és sajnos hangosnak is, ezért nem igazán lehet lépni vele, persze ha szükséges, akkor lehet igyekezni vele, de senki ne számítson valami extra élményre vagy tempóra.
Az 1,9 dCi (scenicben használtam) sokkal jobban passzol az autóhoz. Eléggé megegyező útvonalakon közlekedtem velük, de az 1,9-es közel 1 l-es fogyasztáselőnybe került az 1,5-ös ellenében. Részemről ez csak annyit bizonyít, hogy az alulmotorizált autók sokkal gazdaságtalanabbak, mint az optimálisak. A környezetről most ne mis ejtenék egy szót sem, pedig megérne egy misét.
A futóműve: lehet elavult konstrukció, de az első pillanattól kezdve együtt él az ember az egész vassal. Egyszerűen együtt mozog az ember az autóval, kiszámíthatóan és érzékletességgel. A fékerő és a kormány lényegesen kezelhetőbb, mint az előző generációnál.
Sajnos a hátsó helykínálat valóban ismét nem egy felemelő érzés, ezt nem sikerült eltalálni. Az első üléseknél fedeztem fel egy hibát: nekem rövidnek tűnik az üléspad. Nem értem meg, hogy ha a hellyel spórolni is kell (mondjuk a törésteszt miatt), akkor az üléshosszabbítást miért nem alkalmazzák szélesebb körben, talán nem lenne akkora összeg..., vagy akkor nem vennénk kategóraváltással egy nagyobb autót...?
Összességében az autó egy nagyon használható eszköz, a hangszigetelésen jó lenne ugyan javítani, de aki szereti a Franciát, az nem csalódik! Kifejezetten jó a hifi és a kezelőszervek használhatósága.
Részemről a Coupe a favorit, mert annak egyénisége is van, de a várható 1,4-es turbó motor lesz talán az igazi jó választás itthon. Alacsony adóbesorolások mellett nagyon kultúrált nyomatékgörbe látszik.
Hirtelen ennyit írnék, de az ár és felszereltség tekintetében nagyon jó választás, kérdéses viszont az értéktartatlansága a továbbiakban is olyan rossz, mint eddig, akkor csak az tegye bele a pénzét, aki több évig tudja használni.
Amúgy: ki ne szeretne franciázni :)?
Hibalista
- Még nem tudok ehhez hozzászólni...
Ide hordtam szervizbe
Renault60
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 2800 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Auris | Következő autója? | Scenic? |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.6/10) |
