Nekünk bejött
Szöveges ítélet
Új autóként vettem. Már 5 éve használom és túl vagyok a 100 ezren és még soha nem hagyott cserben. A trafókat elővigyázatosságból lecseréltettem ( ~70.000 km után) /biztos ami biztos alapon ,tehát még erre sem lehet panasz. A kombi karosszéria másik "tipushibája" a hátsó lengéscsillapító törés. Nálam a 60.000-nél adta meg magát.
Azelőtt és azóta sincs semmi problémám az autóval. Igazábol sokáig meg akarom tartani, de ha lecserélem, biztos a következő autóm is renault lesz.
És most néhány szóban az autó:
Belső tér: Szép és igényes belső tér, szövet , kárpit ,stb. ( bár ez elég szubjektív dolog.) Több mint 100E van benne, de nem nyikorog, zörög, perceg. Kényelmes ülések, állítható vez. ülés + deréktámasz, jó fogású kormány, nagyon jól szól és praktikus a kormányról vezérelhető CD.
Futómű: Kényelmes, erős uthibákat "jelzi", a kisebbeken átsiklik. Kanyarban semlegesen viselkedik, bár a meglehetősen "sportosan" nagy sebességű kanyarvételelt nem kedveli, de ekkor is max. alulkormányzottság észlelhető.
A kombi karosszéria gyenge pontja az törésre hajlamos hátsó lengéscsillapító. Ez nálam is megtörtént. Kb40-60 Ezer KM-t bír ki a gyári alkatrész. A futómű többi alkatrészének tartóssága az útviszonyoktól és vezetési stílustól függ. Nekem eddig semmi problémám, nem zörög és nem kopog semmi, bár sokat járok Budapesten :)
Fék: Nagyon jó és erős. Az ABS jól teszi a dolgát.
Motor: Nem túl erős, de ehhez a kasztnihoz elfogadható. ( 97 LE), cserébe igen barátságos a fogyasztáa ( 6.5 - 7liter /100km).
Váltó: Kissé hosszú utakon kapcsolható, de könnyű és pontos. Hirtelen nyomatékváltásnál a váltó rúd "bólogat" :) Ez egy kicsit vicces, de nem okoz semmi problémát. A nagyon gyors és hirtelen váltásokat nem kedveli. Ilyenkor néha-néha akadozik.
Általános : Egy jól felszerelt nagyon jó ár-érték arányban megvásárolt autó volt ( 4 légzsák, ABS, légkondi, szervó, elektromos ablak, stb,stb..) Hatalmas csomagtartóvaol, igazi családi autó. Megbízható, kényelems, praktikus és gazdaságosan üzemelhető, kiszámítható hibákkal.
Lehet ,hogy én elfogult vagyok, de mi nagyon szeretjük és tényleg családtagként kezeljük. A kötelező szervízek a szakszervízben nem túl olcsók, de hál´istennek nem sokat kell oda járni ( kopp-kopp-kopp).
Remélem tudtam segíteni a márka iránt érdeklődöknek.
Hibalista
- fékbetét ~55.000 km , tárcsa+betét ~97.000 km-nél, hátsó lengéscsillapítók 60.000 Km.
- + : olajcserék, szűrőcserék, és önkéntes alapon akcióban lecseréltettem a trafókat ( nem a gyári márkára) / sok rosszat lehet hallani a gyári trafókról.
-
Ide hordtam szervizbe
Renault Budakalász,
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 105000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Renault |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
