A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Mégane (1996-2002)

Mégane 1.6 16V Classic Expression 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ezt kaptad 2019-ben 3 kilóért

Szöveges ítélet

...avagy első autóm története, hogyan lehet az autó értékéhez képest sok lóvét rálocsolni úgy, hogy nagyobb hibája nincsen, csak épp szinte az összes kopó alkatrész a végét járja. Ezért is érdemes akár ilyen kis értékű autónál is az átvizsgálás, nyilván úgy voltam vele, hogy én azt majd tudom. :)

Disclaimer: a hibákhoz csak azt írtam le, ami szerintem kifejezetten hiba, és nem kopó alkatrészről van szó.

Ettől persze még, hogy nem sok hiba jött elő lehet rá sok pénzt költeni. Budget autónak amúgy nem rossz, ha találsz egy olyat amivel egy kicsit is törődtek. Szerintem nagyon kényelmes, az 1.6-os jól is megy, én sedant vettem, a többi változat nem tetszik külsőre, de a kombi és ferdehátú mindenképp előnyösebb pakolás szempontjából. Ennek sem kicsi a puttonya, viszont a bejárat már eléggé korlátos. Gázpedállal nem spórolok, városban 6,5-ből eljárok (bár szinte mindig csúcsidőn kívül), pályán 7-7.5 liter körül eszik.

2019 november: nagyon égette már a zsebemet a lóvé, kb fél éve már nézegettem rendszeresebben a HaHut, muszáj volt már valamit venni. Fő szempontjaim: ne legyen rozsdás, megbízható motor, klíma, autó méret, pályatempót bírja.

Nézegettem B Vectrákat, de az összes rohadt, pedig nagyon bejött formára, meg van is benne hely. F Astrán nevelkedtem, beltérben volt ami visszaköszönt, ez is tetszett benne. Motorból szinte csak az 1.8-at érdemes, de kotlák az összes fél milla alatt (persze ennyi pénzért mi legyen).

Aztán belefutottam Csipszer használt csótányos cikkébe, olvasgattam fórumokat, találtam egy renault szakit, azóta hozzá hordom. Annyit csalódtam már szerelőkben, mindenképp olyan autót szerettem volna, amihez már alapból tudok egy megbízható szerelőt.

Tehát novemberben elmentem megnézni a csodát: lakkhibás, elverte a jég is, repedt a szélvédő, lóg a kipufogó (egyébként ha jól tudom az összesen lóg/lógni fog, mivel középen gyárilag nincs felfogatás...), de a motor szépen jár, belül első (!) ránézésre nincs leélve, klíma hideget nem fúj, de a kompresszor kapcsol. Viszont rozsda nem volt, elektronika hibátlan, minden működik, viszonylag jó felszereltség, gyújtótrafókból a jobbak voltak benne, hátsó hídnak nem volt nyekergő hangja terhelésre. Alkudtam egyet, 3 kilóért elhoztam.

Rá pár hétre mentem is vezérléscserére, ez nem olcsó (90k) a konkurenciához képest, ha mindent becsületesen kicserélnek (pl főtengely szíjtárcsát sokan elspórolják, aztán megy a csodálkozás).
--------
2019. december: Fényszóró polír lakkozással, kicseréltem az izzókat OSRAM Ultra Life-ra (van H7 és H4 verziós Mégane I is!).

Elvittem kipufogóshoz, középen lógott, bár nem ért le sehol, de zavart, illetve kifújt a flexibilisnél.

Igen...olajcsere még nem volt, tehát megejtettem azt is, jó hogy rendeltem pluszban gyári csavart, tömítéssel, mert szerintem az előttem lévőnek nem volt négyszögkulcsa, szét volt barmolva a a csavarfej. Total 5w40 ment bele, egyébként érdemes ELF SXR 5w30-at tenni bele, de mivel a teknő tömítés csere is várt a gépre, úgy voltam vele, hogy addig megteszi az 5w40 is. Szűrőket a benzinszűrő kivételével mind lecseréltem.

--------
2020. február: gyári hosszbordás + görgők cseréje, viszont kiderült, hogy a generátorom kuka (töltésem volt, valami csapágy hangot hallottam előlről, de semmi vészeset, így ez meglepett). Kapott új első fékszettet: Textar tárcsák, Zimmermann betétek, le lett cserélve a fékfolyadék is.
--------
2020. március: nyári gumi vétel, Kumho Ecowing lett, sokat nem tudok róla elmondani, "jön, megy, megáll". 1.6-hoz a gyári méret 185/60/R15, kicsit drágább mint valami hétköznapibb méret. Ez van.
--------
2020. április: koronavírus miatt alig használtam, viszont elkezdett kopogni a futómű, meg néha kattant egy ijesztőt -> futómű felkészül...

Ekkortájt esett ki a napellenző a helyéről valami rázós úton, az okoska előző tulaj ragasztópisztollyal oldotta meg az eltört 600 forintos fül visszakókányolását. A hátsó üléssori olvasólámpát szintén, azt még nem volt lelkierőm visszarakni, fület viszont ebayen találtam újat, így a napellenző problémám hamar, fillérekből megoldódott.
--------
2020. május: a futómű az utolsókat rúgta: új lengőkarok, új toronycsapágy, szilent, új stabok, új kormánygömbfej, motortartó bakok is cserélve lettek (bár átszakadva nem volt, de így teljes). Futómű állítás, ami szerintem nem lett tökéletes, még egy hajszálnyit félreáll a kormány, de lehet másnak fel sem tűnik.
--------
2020. június: futóműben szerzett örömeim egy keddi reggelen az első úthibán köddé váltak, miután csattant egy jókorát. Kávé aznapra már nem kellett. Ugyanis kvázi semmi előjellel eltörött az az átok torziós rugó a hátsó hídban. Előjel max annyi lehetett volna, hogy kéziféknél nyekergett, én hülye azt hittem, hogy retkes a dob, be is volt ütemezve a tisztítás. De azért kipróbáltam a tragédia előtti nap, hogyha beleülök a csomagtartóba és rugózom benne, akkor van-e hang, de meg sem mukkant. Nyilván másnap az első úthibán elszállt. 80k és másfél óra javítás után jobb mint valaha. Viszont a fékfolyadékot nem töltötték után a szentendrei műhelyben...legalább szólhattak volna, hogy majd töltsek utána.
--------
2020. július: fékdobok tisztítása, gyertyacsere (DENSO K20PRU), a régi már nagyon régi lehetett, gyertyahézag nem volt tökéletes. Váltóolaj, szervóolaj csere, bal belső csuklónak a csapágy csere (SKF), Purflux benzinszűrő is került a régi helyére.
--------
2020. szeptember: mivel még ebben a hónapban szerettem volna letudni a vizsgát és nem szerettem volna olajsaras motorral odaállítani, ezért megint irány a szerelő: olajteknő tömítés (ELRING), olajcsere: ELF 900 SXR 5W30 (ez a gyári olaj), olajszűrő (Purflux LS932), ill. felkerült az új hátsó híd keresztmerevítő is (gyári Renault, GARO Kft-től szereztem be). A régi rojtosra volt rohadva. Itt még kiderült az is, hogy a pár hónapja cserélt hidat úgy rakták össze, hogy az ABS vezetékét rossz helyen vezették el, rövid úton megsérült volna...

Szélvédőt is ki kellett cserélnem, kapott pár követ a pályán sajnos (jobb alul elrepedt), és karcos is volt. Pilkington akcióban olcsón megúsztam.

A vizsgán átment simán (bár ennyi alkatrész csere után az lett volna a kínos, ha nem :) )

Kontra: a klímán a nyomásszabályozó szelep rossz (diag szerint), ezzel majd tavasszal foglalkozom.
--------
2020. december: fojtószelep tömítés csere + takarítás, szívósor tömítés csere. Ha ingadozik az alapjárat hidegen, akkor jó eséllyel ez ment tönkre. Én inkább TMK címszó alatt cseréltettem, de mint kiderült ideje volt, mert ki volt keményedve. Aminek viszont nem örültem, az az, hogy a pár hónapja cserélt Rapro motortartó bak gyári hibás lehetett...Éljen a Covid, alkatrész nincs (Lemfördert, vagy gyárit szerettem volna most már), maradt a Meyle. Csere után mintha egy másik autóban ülnék, nagyon jó lett (nem ráz hidegen, nincs alapjárati remegés).

Már egy éve megvan az autó, járvány miatt március óta nem nagyon ment bele a km a sok home office miatt. Igyekeztem rajta megcsináltatni mindent, hálás kis jószág, mert nem volt vele probléma. Kivéve ugye a leszakadt hátsó hidat, de azzal számolni kell 20 évente 1x...:) viszont ekkor sem hagyott az út szélén. Városban nagyon jó vele menni, ez a 107 lóerős motor elég jól mozgatja a bódét, és nem is fogyaszt sokat. Parkolóban figyeltem meg, hogy simán van olyan hasmagassága mint egy SUV-nak, fekvőrendőrön sem kell félteni, átlibben. A fűtése iszonyat jó, hamar lesz benne meleg, annak ellenére, hogy manuális az állító, tök jól be lehet lőni, és ha kell forró levegőt is fúj. Bár egy év alatt 2x is volt olajcsere a tömítés miatt, de sem az 5W40-et, sem a jelenlegi 5W30-at nem eszi. De erre térjünk vissza 1 év múlva, amikor majd cserélem.

--------
2021 június: indítanám egyik nap, gyújtás van, immo működik, de az önindító egyáltalán nem teker. Azt tudni kell, hogy elég idióta helyre sikerült tervezni (motor és a tűzfal között), ezért a kocogtatás sem játszott. Olvastam mindenféle horrorsztorit, hogy mennyire nehéz kiszedni még emelőn is, már lepörgött előttem, hogy vagy 30k lesz a munkadíj, ehhez képest csak 10k volt (számlás!), maga az önindító már húzósabb tétel: 50k. Ja amúgy az volt a terv, hogy betoljuk az autót, hogy eljusson szervizbe, de persze mikor sor került volna az akcióra beindult. Jobb is így, nem egészséges betologatni.

Vettem még 4db A oszlop takaró műanyag elemhez patentokat, én tényleg nem tudom mit vétett a beltér az előző tulaj ellen, mindenesetre a jobb oldalon el voltak törve. Maga a patent nem drága, viszont csak a franciáknál találtam, aki esetleg cikkszámra kíváncsi: 7703077481. Bontottan szerintem esélytelen, mert nem lehet roncsolás nélkül kiszedni a régit. Kettőt kellett cseréljek, a drága posta miatt jó ha van tartalék.

Kicseréltem a kiegyenlítő tartályt is, az idő megette a műanyagot, a peremnél szivárgott, illetve tele volt kosszal. Azóta eltelt több mint egy év, nem fogy belőle a fagyálló.

--------
2022. január: Alapjárati motorból vettem újat (SKV), mert a régi néha 1500-on tartotta a fordulatot, ha már meleg volt a motor. Az új pedig 4000rpm-en indult, örültem neki, hideg motorral, pláne, hogy háttal álltam a kapunak. Ha nem diagról van betanítva az alapjárati motor, akkor menni kell vele pár percet, hogy megtanulja az állásokat. Igen ám, de rükvercbe így nem lehet betenni. Kitisztítottam a régit, visszaraktam, azóta se cseréltem ki az újra, mert úgy látszik csak koszos volt, tehát most jó.

--------
2022. augusztus: Vizsga szeptemberben lejár, elvittem a szerelőhöz, hogy nézze át, szokásos olajcserén(5W30) és sallangokon kívül cserélje a fékfolyadékot is (pár ezres 2 évente, de olcsóbb mint egy ABS kocka). Jól éreztem, hogy az első gátlók kukák, ha lenyomtad a szárát az úgyis maradt. HART márka került bele, vizsgán 80%-ot tudott mindkettő, érzésre is jónak tűnik.
Ja meg mielőtt indultam volna a szerelőhöz, pont lehalt az akkum is, 2 évet bírt, pedig sokszor töltögettem.

--------
2022. szeptember: Vizsga pipa, alja csodás, stabrúd szilenteket kell majd kicserélni, de egyelőre még nem vészes.

--------
Ahogy az ábra is mutatja sokat jár(t) szerelőhöz, de inkább az elején megcsináltattam rajta mindent, aztán persze nyilván úgyis mindig el fog rajta romlani valami...:) De az alkatrészek olcsók hozzá, és nem a legalját kapja.

Hogy megérte-e azt még nem tudom, biztos lett volna jobb vétel, mindig van. Kb. 5 évre tervezek vele, majd ha elválnak útjaim összegzem. Befektetésnek mindenestre nem 17 éves Mégane-t kell venni.

Hibalista

- Levegőcső (3k), kipufogó középen lógott (35k, ebbe benne van a flexicső is), hátsó híd csere (80k), hátsó híd keresztmerevítő (10k), szélvédő (pilkington akcióban 26k, utángyártott lengyel), bal belső csukló csapágy (váltónál) (? ft), Meyle motortartó bak 18k, szívósor- és fojtószeleptömítés (12k), önindító: 60k, kiegyenlítő tartály: 4k

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2002
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 237000
Megbízhatóság (8) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Astra F 1.4 8v Következő autója? Laguna III vagy Megane III
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Mégane 1996 (1996 - 2003)

További ítéletek (331 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)