Megszokni és megszeretni avagy a pozitív csalódás
Szöveges ítélet
Családon belül, egy újabbb Renault típus vásárlása okán "megörökölt" darab. Kb 100.000 Km-et csavartam bele vegyes használattal. Csak pozitívan tudok nyilatkozni a használata előtt számomra közömbös autóról. Nem egy lóerőgyár, de családi autó létére tempós közlekedésre is alkalmas. Tudom, mert rendszeresen megkergetem, ha egyedül vagyok. (45 év 1 mill + km) Nem is kicsit nyomom olyankor... Sőt... Ennek dacára az autó halad rendületlenül. A futómű nem hülyebiztos, de ismerve a korlátait nem okoz kellemetlen meglepetéseket. Valójában több tartalék van benne mint azt sok úrvezető gondolná, vagy bármikor meg merné próbálni. A 95 ló sem versenyre termett, viszont hozzáértő mód kezelgetve lehet vele "sietni". A fogyasztás lábfüggő. Türelmesen terelgetve takarékosnak is mondható. Kuplung-sebváltó-fék, rendben. Pörgetve még hangja is van. Főleg most amikor kicsit már fogyott a kipuffogóból :) Üzembiztos! Számomra jó a fogyasztása és kedvező a km/költség aránya. Csendes, kényelmes. Kényelmesen elférnék akkor is ha magam mögé ülnék :) Tempózáskor kicsit azért kevés az ülés oldaltartása. Felszereltségére nem lehet panasz. Klíma, multikormány, 2db ablakemelő, központizár stb. (lásd lent) Meglepő viszont, hogy nincs távirányító, így a kulcsal kell kotorászni a zárnál, ami óhatatlanul nyomokat hagy a fényezésen. Biztonsági felszerltsége átlagon felüli az (ár)kategóriájában. Mindezek pedig már az előző évezredből! Csomagtér mérete megfelelő. Burkoltan (csomagtartó fedél) pedig elegáns is lehetne... Utastérben kütyümütyü rakodóhelyekből lehetne több. (lásd Megane II.) A kárpit anyaga tartósnak hat, igaz vigyázunk is rá és ókor máskor még autókozmetikában is jár a kicsike. Több mint 150 ezer km után sincsenek nyüsszögő, nyikorgó hangok belül. A kormánykerék kopása kb 140.000 km- nél megindult :( Most jelentkeznek apró koppanások a futómű felől. Barátom, egyben szerelőm szerint, 20.000 Ft alatti költséggel szakszerű módon orvosolható. A klíma is kezd halványulni. Vagy csak nagyon meleg volt?... A kipuffogó mint már említettem, lassan megadja magát, de ez természetes. Amikor kiglancolom és csilli-villi a vas, még tetszik is. Metál fény (hárs), arányos formák és nem is olyan kis méret... Második autó vásárlása előtt állok. Az eszem azt mondja, hogy körültekintő választással egy hasonlót kellene venni. (korlátozott a felhasználható pénzösszeg)Viszont hiányzik valami, ami megdobogtatja a szívem. Pölö néhány plusz lóerő. De nem csak az. Ez az autó családi kocsi. Az ember ilyet ésszel vesz. Szívügyileg inkább egy Galantra (1996 után), vagy más, "szívdobbantó" autóra fáj a fogam. A dolog még nincs eldöntve :)
Konklúzió: A Renault Megane Classik egy kellemesen használható autó, ami kedvező költségekkel, magas kényelmi és biztonsági felszereltséggel rendelkezik, valamint mai szemmel is tetszetősnek mondható a formája. Méretei okán jó választás azoknak, akik családi autót szeretnének, de csak használtra van pénzük. Ebből a fajtából viszonylag sokat adtak el Mo.-n. Türelmes és körültekintő keresgéléssel valóban jó állapotú (az enyémnél) kevesebb futásteljesítményű és valóban garázsban tartott-szervizelt-nem dohányzó stb., azaz megkímélt állapotú található. Városi "parkolós" használatra inkább az 5 ajtóst javasolnám. A kombi az szerintem randa, bár praktikus. Aki csapatni akar az vegyen coupét, aki pedig magasból szereti figyelni az eseményeket az scenic-et :) Ja! Hogy ez egy francia autó? Panaszkodnom illett volna? Bocs, ha csalódást okoztam :) Köszönöm, hogy elolvastad! :)
Felszereltség:
Blokkolásgátló [ABS], vezető-, utasoldali- és oldallégzsák, színezett üvegezés, fordulatszámmérő, elektromos ablakemelők [2 db], mechanikus sebességváltó, 5-fokozatú, ködfényszórók elől [2 db], katalizátor, fejtámlák [5 db], kormányról vezérlhető rádió-magnó, osztottan dönthető hátsó ülés, , belülről állítható külső visszapillantó tükrök [2 db], szervokormánymű, indításblokkolás, központizár
Hibalista
- Csomagtartó zárbetét (nem lett cserélve) Felső holtponti jeladó kb 4000Ft, Nagy melegben néha nem zár be a központizár (Nem kerestem a hiba okát. Trükkösen bezárom) A bal első ajtóról nem megy a központizár. Ugye nem lep meg, ha azt mondom ezzel sem bíbelődtem, bár meglehet, csak be kellene állítani :) Ha hibának vesszük, hogy néha fékbetétet, szűrőket stb is kell cserélni, akkor olyan is volt... (Sokan elspórolnak ezt-azt, ütik a járművüket és később sopánkodnak, hogy sz..ar az autó...) Az előző tulaj (nagypapa)úgy 15.000 km-nél cserélte trafókat. Azóta ez a dolog felejtős. Természetesen a 100.00-es szervíz. A kipuffogó végelgyengülése már két tél óta tart, de még van pár hónap tartalék benne :) Akksi csere 8 éves korában. Most jött el az ideje a futómű alkatrészeinek cseréjére (ha meglesz, leírom a költségeit) Amúgy Aral v. ELF olajat használok és korrekt csereperiódusokkal cserélem is... - Sajnos 2009-ben oldalról nekilöktek egy másik autót (rosszkor állt rossz helyen) ami a két baloldali ajtó sérülését eredményezte. "Szerencsére" mindkettő működőképes maradt a biztosítós tortúra (külföldi károkozó) végéig. Javítása a Kaposvári Ford Tóth-nál történt. Korrekt ár és minőség. Ajánlom Öket!
Ide hordtam szervizbe
Privát műhely. A barátom szervizeli. Nem kíméli a lekem, ha az autó állapotáról és a várható tennivalókról van szó. Rendszeresen emlékeztet, hogy megnézné a verdát, "biztos ami boztos" alapon. Ajánlom mindenkinek. Lonkai József és Zoltán Kaposvár...
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Egyszer elvittem a kaposvári Renault szervízbe, valami akciós átvizsgálás okán. Nem találtak semmit. Pedig lett volna... ( kipuffogó, csere előtti fékbetétek) Lelkük rajta :)
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 7 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 45000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 110000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Galant 1993 2000ccm | Következő autója? | Lövésem sincs |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |
