Megbízható, de kissé szeszélyes francia
Szöveges ítélet
Renault-ot semmiképpen sem akartam venni (a japán autókat favorizálom), de mivel a 99-es Megane Break a maga 1,9-es turbódízel motorjával alkalmi vétel volt, hát megvettük. A 98-as Suzuki Swift után, gondoltam ez az autó "olyan" áron csak jól jöhet. Ha meg nem jön be, akkor eladom a piaci árán és kész, nem veszthetek semmit.
Amúgy a kocsit munkára használom, a Suzukim egy év alatt 70 000 km-t ment (150 000-nél adtam át a családnak) és meg sem kottyant neki. Ezek után a Megane kicsit csalódás volt, megvásárlás után a fűtéssel meg a futóművel kezdett gond lenni, majd kiderült, hogy a féktárcsa ledarálta a fékbetétet (az autó állapotfelmérés után került hozzám!), ezért azt is cserélni kellett. Pedig azt hittem, hogy ha egy japán kisautó képes 150 000 km-t menni az alapszervizekkel, akkor ennek is menni fog, de tévedtem. Az meg, hogy állapotfelmérés után ilyen triviális hibák jönnek elő, azt meg végképp nem gondoltam, de ez egyértelműen a szervíz gondatlansága.
Az apró bakik közé tartozik, hogy a gyár halvány narancsszínű led-eket szerelt visszajelzőként a műszerfalba, aminek a fénye erős napsütésben a napszemüveg mögül nem látszik, illetve a kartámaszt nekem kellett utólag beszerelnem, hogy kicsit több kényelmet nyújtson a vezetés. A váltókar igen furcsán rángatózik menet közben, mintha nem állna elég stabilan a helyén. Nem rajongok az egyhangú szörke-fekete belsőért sem, de azon még csak-csak lehet javítani:
Újabb 10 000 km után kilazult a vezetöülés, elöre-hátra billeg néha, de kibírom... bár egyre nehezebben.
Mindezek ellenére megszerettem a gépet, kényelmes és dinamikus, nagy a belső tér és biztonságérzetet ad. Kellemes vezetni és eddig nagyon jó munkatársnak bizonyult. Keveset fogyaszt, nem hagyott még az út szélén.
A véleményem idő közben persze romlik, ahogy a gagyi francia alkatrészek is romlanak az autóban. De 200 000 km alatt eladom az biztos!
Hát... nem adtam el. Azt hittem, hogy még több gondom lesz vele, mint eddig, de nem lett. 222 000 km-nél megy tovább, ahogy a nagykönyvben meg van írva. Persze a kor meg a km-ek miatt meg-meghal benne vmi, de nem drága az alkatrész (már persze az utángyártott), és ha a munkadíjat meg tudod spórolni, akkor az egyik legjobb választás! :)
Na, nesze neked francia: 235 000-nél a fél autót ki kell cserélni... elszállt a 4 lengéscsillapítóból 3, nem emel ki rendesen a kuplung, a hátsó fékek teljes nagygenerálja is megtörtét. Szeretném kicserélni a vezetőülést, mert totál kényelmetlen! (Pedig anno megheggesztettük. :))
Mindent összevetve 3Ft/km-t kell számolni az autóban keletkező hibák kijavítására, plussz 1 Ft-ot a kopó alkatrészekre. Asszem ez nem olyan rossz utángyártott alkatrészekkel, de én csak azért megyek bele, mert kifizetik! :) Amúgy rég lecseréltem volna egy Hondára.
Eladtam, kaptam egy igen kedvező ajánlatot egy új enault-ra. Elég sok pénzt elvitt, de nem panaszkodok, mert igen sokat is mentem vele elég pocsék utakon.
Hibalista
- Szervizelve volt: futómű-alsó csonktámaszok, levegőkeringtető rendszer, első tárcsafékek... eddig. Ez került vagy 80 000-be.
- Majd: axiál-csukló, első futóműben gumigyűrűk, hátsó lengéscsillapító meghalt. Ez kb. újabb 80 000 Ft szereléssel együtt.
- A váltó szó szerint széthullott 150 000 km-nél, de a szervíz egy csavarral megoldotta a problémát. Azért furcsa volt...
- A vezetöülés kikopott, így elöre-hátra mozog meg nyikorog, de még mindig nem rossz benne ülni... újabb 20 000 km után már igenis pocsék érzés!
- Még valami: ne vegyetek utángyártott fékbetétet, mert nagyon hamar lekopik!
-
- 222 000 km futás után:
- Csonktámadsz megint, most a jobb... ezek csak 100 000-ig bírják!
- Újra első gumigyűrűk, affene tudja hogyhívják... 6000Ft.
- Gyári aksi most kezdi megadni magát, de töltöttem desztvízzel meg árammal is, így megy tovább!
- Adagoló felső tömítésénél ereszetette a gázolajat, 5000 Ft-ért cserélték.
- A vízpumpa elrepedt a forrasztásnál, utángyártott alkatrész 10 000 Ft, vízcső macskásodott, az 22 000 Ft!
- Amúgy megy, mint eddig, ahhoz képest, hogy 100 000 Km ment bele 1,5 év alatt! :)
-
- 235 000 km: a Magyar utak újra hazavágták a lengéscsillapítókat (30 000 Ft), a hátsó fékbetétek és a féhengerek megadták magukat (fékdob szabályozással 20 000 Ft). Most készülünk kuplungszettet cserélni (50 000 Ft). Persze újra futóműbeállítás stb. (+10 000 Ft).
Ide hordtam szervizbe
Renault Meszlényi, Bcsaba. Rendesek, segítőkészek a munkafelvevők, de a jó szerelőt ki kell fogni...
Értékelése: 6
Másik szerelő értékelése
A bátyám és a sógorom. Csak családon belül érnek vmit, mert így nagyon olcsók! :)))
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 116000 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 130000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Swift 1,3 GC | Következő autója? | Renault Megane II 1,5 dCi lett |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.1/10) |
