Makrancos málhásló
Szöveges ítélet
Ismeretségünk úgy kezd?dött, hogy egy kompakt kategóriás, hátsó ülésen, feln?ttek számára is helyet kínáló, autót kerestünk, ami rendelkezik kis gyermekek csomagjainak szállításához szükséges csomagtérrel (babakocsi, kiságy stb.). Eredetileg az ötajtós modellt szemeltük ki, de a hátsó ülés próbájánál kiderült, hogy a szép tet?vonal keresztül halad egy 185 cm –es feln?tt fején.
Tehát jött a kombi egyenes tet?vonallal, impozáns csomagtartóval (485 l / 1600 l), kellemes íves karosszériával és gömbölyded m?szerfalával. Az ülések kényelmesek, a kapcsolók jól kezelhet?k, a m?szerek átláthatók, kivéve a kézifék kontrol lámpa megemelt kormánynál.
A hátsó utasok persze nem ezt a kényelmet kapták. Hátul a f?tés és a klíma némi lemaradással érvényesül kb. 10 perc és itt nincsenek tárlóhelyek sem. Aki hátul középen ül annak nem árt ha 1,5 m hosszú karja van és nem szélesebb 50 cm –nél. A hosszú kar, a csomagtartó hátuljában, a mennyezetre szerelt hárompontos biztonsági öv megszerzéséhez szükséges. Persze nem elég megkaparintani az övet, rá is kell jönni a használat módjára, miszerint jobbról és balról is be kell kapcsolni magát az utasnak. Ehhez a m?velethez szükséges a keskeny felépítés, mert különben az ül?lapba rejtett kapcsolódási pontok az ember ülepe alá kerülnek.
Kiemelend? a rádió, kormányra szerelt vezérl?je, mely jól használható, kényelmes és ráadásul alapfelszerelés, mint az ABS, vészfékrásegít? és a négy légzsák.
Az 1,4 l –es motor 98 LE és 127 Nm –rel egy – két személyjel lendületesen mozgatja az autót. El?zésre 3500-4000 –es fordulatszám ajánlott vagy egyenes, üres útszakasz. Több személyjel vagy megpakolva dicséreteinket a bels? térre mintsem a motorra pazaroljuk. Az autót lehet sportosan vezetni, de nem érdemes ez inkább a hangjában és a fogyasztásában mutatkozik meg mintsem a menetteljesítményben.
A kocsi el?nye kétségtelenül a csomagtér kialakítása 1000x1500x800-as csomagot könnyen be lehet pakolni és rögzíteni, de el?tte célszer? a rögzít?hevedereket a csomagtartó padlója alatti tárolóból kivenni. Az a rejtett tároló akkora, hogy a hólánc, rohamásó, jégoldó, szerszám, térkép els?segélycsomag, háromszög, keszty?, pótkerék, emel?, izzókészlet, tartalék ablaktörl?lapát, gumipókok, hevederek stb. kényelmesen elfér benne. A cucolást segíti a espace-t?l örökölt tet?csomagtartó, melyet tet?spoilrenek álcázva mindig magunknál tarthatunk. Ez a megoldás vadriasztósípként is használható. Én 160 alatt nem halottam még hogy fütyülne, de a szarvasok mindig elpucolnak, ha jövök.
Egyébként öt személyjel megpakolva is er?lködés nélkül képes 160 km/h menni az autó, s bár ekkor már jól halható zajok vannak, hála a sebesség függ? rádiónak a zene még élvezhet?.
Az autónak nem csak a reklámja jó, a biztonságot illet?en, én teszteltem valóságos ütközési helyzetben is. Esetünkben egy 16 m hosszú kamion nézet minket leveg?nek. Könnyed mozdulattal az oldalunkba kanyarodott, majd 30 m tolt miel?tt négy sávon át a szembeforgalomba dobott volna minket. Az eredmény, kissé megcsúnyult karosszéria „le lettek heggesztve az ajtók”, de mind hárman sérülés nélkül kiszálltunk a kocsiból (be voltunk kötve) és a lényeg, hogy az utastér egyáltalán nem deformálódott.
A Megane gyenge pontja a megbízhatósága. (Lásd. 8 db-os hibalista) Becsületére legyen mondva, ha meg is ált némi torokköszörülés után mindig elindult és saját lábon biceget be a szervizbe. (Kivéve aksi cellazárlat.)
Összességében a kocsi jól málházható, kényelmes és jól érzi magát a szervizben, hisz mindig ismer?sként üdvözlik.
Hibalista
- 1. (1 hónap) Fékmunkahenger (Garancia)
- 2. (13 hónap) Klimaboksz csere (Garancián túl, garanciában)
- 3. (13 hónap) Motorforgás érzékel? kontakhiba (Garancián túl, garanciában)
- 4. (13 hónap) Riasztó megbolondult (Garancián túl, garanciában)
- 5. (22 hónap) Motorforgás érzékel? kontakhiba (kb. 1500.- Ft, 1 óra)
- 6. (26 hónap) Törés a hátsó futóm?nél (1.500.- Ft, 1,5 óra alatt megheggesztve)
- 7. (27 hónap) Akummulátor cellazárlat (15.000.- Ft új aksi, Assistance 1,5 óra alatt)
- 8. (28 hónap) Gázbovden fennakadt (10.000.- Ft, 3 nap míg meg jött az alkatrész)
-
Ide hordtam szervizbe
Renault Nyitrai Pécs
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (3) | Vezetett km | 52000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 19 RN | Következő autója? | Renault II. Grandtour 2.0 16V |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
