Csak három év alatt!
Szöveges ítélet
Szép autó, kecses vonalak, kit?n? színekben. Igényes bels?tér, kellemes tapitású anyagok. Nem zörög, nem akar szétesni.
Amikor újonan megkaptuk, szinte semmi nem volt egyben rajta: tet?díszlécek lógtak, a m?szerfal csámpán állt, nem volt berakva rendesen, alökhárító rögzítése hiányos volt. Ezeket kérésre ugyan, de az ügyes szervízesek korrigálták átvételkor.
Elég dinamikus motor, bár a 103 lóer?s Brava után többet vártam a 110 lótól. A végsebessége 205-208 körül van, ami szép, és ráadásul nem is megfeszülve produkálja. Minden fordulatszám tartományban elfogadhatóan húz, és a kevésbé sportautós karakterisztikáért egy liternyi benzinnel jutalmazott száz kilométerenként az említett Bravahoz képest.
A bels?tér ugyan szép is és jó is, de kissé sz?kös, f?leg széltiben. Simán lehet könyökháborút vívni az els? üléseken, és rettent?en hiányoltam bel?le az aprópénz tárolót.
A szell?zés kapcsolói pocsék helyen vannak, a klímája viszont nagyon er?s, bármilyen kánikulával elbír dugóban is.
Az egyik hibája egy konstrukciós problémára vezethet? vissza, a szell?z?rendszer légzsilipjének nincs végálláskapcsolója, csak teker egy adott ideig, zárás-nyitás után is. Ez állítja, hogy bels? vagy küls? leveg?t szív az ember, de három éves korában mint minden rendes m?anyag, kikeményedik, és a végállásnál let?rik a határolófül, aminek eredményeképpen a zsilip csak forog körbe, majd megáll ki tudja hol. A cseréje jelent?s kiadásokat igényel, és a szerel?k szerint konstrukciós tömegprobléma volt abban az id?ben.
Végülis a másik hibájáért utáltam meg az autót, és nem is akarok többet Renault-t venni: Szintén három éves volt (mintha erre az élettartamra tervezték volna), amikor a befecskendez? computer 12 voltos része elsült. A hiba javíthatatlan, mert a hiba valószín?leg egy fesszabályzó cserével javítható lenne, de a computer belseje m?anyaggal van kiöntve, ezért kuka. Hadakoztam egy darabig a tet? Renault Hungáriával, hogy az hiba jellegére, az autó zsenge korára, és az addig megvásárolt Renault-jaink igen magas számára való tekintettel ajánlhatnák az új computert jutányosabb áron is, mint a kétszázezres nagyságrend, de a tuskó csigaev?k nem voltak képesek lemondani az extrahasznuk egy részér?l sem (abban a helyzetben voltunk, hogy pontosan tudtuk a computer beszerzési árát is...). Akkor hirtelen felindulásból eladtuk az autót, és remélem egy darabig boldogan élünk külön utakon a márkától.
Hibalista
- Befecskendez? computer
- Szell?z? rendszer zsilip motorja
Ide hordtam szervizbe
Renault K?bánya
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Baumgartner Autócentrum, Budaörsi út
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (6) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Brava 1.6 SX | Következő autója? | Fiat Stilo 1.6 Dynamic |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
