Szerdán készült, de ebédidő után!
Szöveges ítélet
December 23.-án vettem tekinthetem karácsonyi ajéndéknak is. A vásárlás elötti két hétig eszemben sem volt, hogy én Renault-ot vegyek, de megtettszett és úgy döntöttem megveszem. Már elsöre kényelmesnek, csendesnek találtam. Valahogy jól éreztem benne magam már az els? pár méter után. A választásban az is segített, hogy az elöz? gazdája nagyon vigyázott rá, az autó nagyon egyben volt ránézésre is és m?szakilag is. Én benzin-gázos autót akartam venni, ebben pedig be volt szerelve a gázüzem, igaz, hogy pótkeréktartályos változatban, de nem baj mert a csomagtartóra szükségem van.
A paripával egyenl?re meg vagyok elégedve. Csak ne lenne annyira "bonyolult". Az elinditása is "komoly" el?készületet igényel. Gyári inditásgátló, riasztó inditásgátló kikapcsolása. És el?re nem lehet tudni, hogy melyik mikor kapcsol be. Az elején néhe el sem tudtam indulni vele. Ötletszerüen nyomogattam a gombokat. Most már képben vagyok, de eddig még mindenki (szerel?nél, eredetiségvizsgálaton stb.) azt mondta, inkább én inditsam be és álljak be vele. Mindig azt várom, hogy mikor nem indul, vagy áll le, pedig nincs okom rá, csak a sok negatív vélemény bennem van. Mindenki szörnyülködik, ha meghallja, hogy Laguna. Néha ötletszerűen elkezd rángatni, majd leáll, és mindegy neki, hogy gáz-vagy benzinüzem. Egy kis idő után elindul és csodálatosan működik tovább. Ezt megcsinálta már 4x, de az okára nem sikerült rájönni. Az ülések nagyon kényelmesek, mintha egy fotelben ülnék. A gerinctartás egy kicsit furcsa, de mégis kellemes, hosszú úton sem fárasztó. A kapcsolók kézre esnek, a m?szerek jól láthatóak. Amikor körülnézek benne jól érzem magam és tetszik a belseje. A kidolgozás szerintem nagyon jó. Tíz éves múlt, de nem zörög benne semmi. Minden a helyén van. Minden m?ködik rajta! A tompitott visszajelz? lámpája szokott néha döccen?kben elaludni, de ilyenkor megkocogtatom a m?szerfalat és újból világít. A digitklíma nagyon jó, csak meg kell szokni. Az elején fáztam benne, de mostmár hozzászoktam. Az A oszlopok valóban sokat kitakarnak, elég nehéz egy keresztez?désben oldalra látni. Ami zavar, hogy nincs hova pakolnom. A keszty?tartó iszonyatosan kicsi. A rádió alatti kis rekesz még kisebb lett, mert a gázüzem kezel?jét rakták oda. A két els? ülés között lév? támaszkodós rekesz pedig olyan rossz szögben van, menet közben abból ki vagy bepakolni nem lehet. A motor csendes, még nagy sebességnél sem zavaró. Az viszont igen, hogy ki tudja, mi okból a küls? zajok (menetszél, másik autó hangja) olyan furcsán érkeznek az utastérbe, mintha az én autómból jönnének, az elején mindig azt hittem, hogy valami el kezdett zörögni, surrogni, kattogni. Most már nem ijjedek meg annyira ezekt?l. Nagy autó, hátul is sok hely van, kényelmesen el lehet férni. A csomagtartó kell?en nagy, csak a hátsó ajtó nyilik nehezen, a teleszkópok nyiszorognak. Ami viszont nagyon zavaró, hogy a hátulja iszonyatosan koszolódik, és nem lehet úgy kinyitni, ne kenjem össze magam. Nincs egy olyan hely, ahol meg lehetne úgy fogni, hogy tisztán maradjak. A kezem és a kabátom, nadrágom állandóan csupa kosz. A motorja elég szépen húz, ha odalépek neki, egyébkén nem egy szélvész. Ha viszont odalépek, és még S fokozatban is van a váltója nagyon megy. Nekem legalábbi elég a tempója. Az automata szépen vált (csak ne legyen hideg az olaj!), és ami érdekes, mert eddig egyetlen automataváltós autónál sem tapasztaltam, amit vezettem, hogy visszaváltáskor határozottan fékez, mintha motorfék lenne. Legalább kiméli a fékeket. Valami félintelligens ketyere lehet, mert a gázadás er?sségét?l függ?en hamarabb, vagy kés?bb vált.
Ötletes dolog, hogy a tompított fényszóró, nem alszik el a távolsági bekapcsolásakor, így a két lámpa jobban megvilágitja az utat. A fogyasztása lehetne kisebb is. Országúton 10-10,5 liter, városban 12-13 liter gázból. Benzinből ez talán 9-10 liter lehet. Majd ha jobb az id? meglátom. A karosszéria szép, még most is megállja a helyét. Rozsdának szemmel látható nyoma nincs, nekem laikusnak alaposan összeszerelt benyomást nyújt.
Eddig megbizhatóan szolgál, meg lehet szeretni. Ha meg nem indult el, azt eddig jó helyen tette, közel a szerelőhöz (mivel autómata nem nagyon lehet huzgálni!)
Az els? napokban iszonyatosan párásodott, és nem f?tött. Pollenszür? csere és f?t?radiátor átmosás csodát tett. Nagyon szerette a hasát (13,5-15 liter gáz/100 km) de ezt a leveg?szür?, injektorsz?r? és gyertyacsere megoldotta.
Az id? még rövid, amit együtt töltöttünk, de remélem kés?bb sem tudok róla sok rosszat mondani.
....
Na bő egy év és 39000 km után elérte a végzet az addig problémamentes autómat. Másfél hónapja nem tudnak vele mit kezdeni, pedig a fél járgányt kicserélték már. Leáll állandóan és nem megy. Illetve egy dolog megy: a pénzem, de az nagyon gyorsan. A probléma javítása közben tönkrement az indítómotor, az automata váltó. Hősiesen túröm de nagyon kiábrándultam a Renaultokból!! Amit nyertem a gázüzemen, azt már bőven elvesztettem az elmúlt másfél hónapban. Úgyhogy lehet, hogy szerdán gyártották, de akkor ebédidő után!
----------
Mivel még mindig zűrös volt (nem ment és állandóan leállt)leszedték a hegerfejet. A szelepek el voltak égve, így hát a hengerfej is fel lett újítva.
Ekkor már nagyon elegem volt az autóból. Annyira összeszedték, hogy napi egy-két leálláson kívül szinte tökéletesen (!?) megy, nagyon jól fogyaszt (országúton gázból 9.5 és nem kell kímélni) de a bizalmam megszünt iránta. Beszámíttattam egy új autóba. Most már csak addig kell kibirnom, amíg az megérkezik.
------------
Mivel még nem jött meg az új, járok vele hősiesen. Egyik reggel nem indult. Még szerencse, hogy a garázsban álltam. Guru helyszínre, eredmény inditásgátló letiltott (éjszaka a garázsban állva!!), hiba törölve, autó megy. Megy egy napig. Lakásomtól 25 km-re egy településen, este, amig egy tűz miatti elterelés miatt álltam megint megcsinálta. Guru a helyszinre, inditásgátló letiltott+valami jeladó is gázos. Hiba törléssel és jeladó vezeték rángatással megoldva. Azóta csak a városban merek vele közlekedni, és mindig úgy állok le, hogy ha nem indul ne legyen útban. Jöhetne már a másik autó!!!!
Hibalista
- akkumulátor zárlatos lett a nagy hidegben, inditómotor darabokra esett
- füt?radiátor tisztitás
- bal oldali rúdfej
- egy éve felújított indítómotor darabokra esett
- automata váltó négyes fokozat dugattyúja leszakadt
- szelepek elégtek, hengerfej felújítás
- klímából elszökött a gáz
- a motor körül szinte minden kicserélve de hiába
-
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervizben még nem voltam és nem is áll szándékomban!
Egy renault "gurut" kerestem, és szerencsére a környéken volt is, hogy mennyire is ért hozzá, azt még nem igazán kellett megtapasztalom. Amiért hozzávittem abban teljes mértékig segített. Most azonban kifogott rajta (remélem csak ideiglenesen) a járgány. Kedvenc szerelőm ha meglátja, hogy telefonálok már kapja is a szivinfarktust, "mert megint mi a fene baja van ennek az autónak!"
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 168200 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 47000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Mercedes 124 2,6 automata | Következő autója? | Nem Renault |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.7/10) |
