A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (1993-2001)

Laguna 2.0 RXE 

Az ítélet értékelése
2,7(9 db)

A németül beszélő francia -klingt wild- Erlkönig aus 1995

Szöveges ítélet

Az autó az első saját autóm. Már vételnél is direkt ezt a típust kerestem.Végül a 2.0 8V motorváltozat lett a befutó sedan kivitelben.
Az autó külleme a mai napig megállja a helyét, amikor elhoztam az ország másik feléből egy nem a napon lebarnult "honfi"társunktól, heti szinten állítottak meg a rend éber őrei, illetve volt párszor hogy valami alvilági bennfentesnek néztek(nagy fekete autó Alu felnik sötétített üvegek na persze ezekről bizonylat nem volt később m.vizsgán az első 2 üveget cserélni is kellett), egyébiránt ami tetszett még benne hogy sokszor láttam a deutsche Fahrerek irigykedő? szempillantásait gyakran a visszapillantómból. Sokan nem tudták hova tenni az autót, a környéken anno nem is volt sok belőle, azóta azért többet látni.

vétel után megfutottam az ilyenkor kötelező köröket teljes vezérlés (65e),olaj stb csere. illetve nem volt jó a km óra spirál, ezáltal nem tudtam mennyivel megyek( gyári kmspirál 39e, pár óra keresgélés után bontott spirál 3e),egyedül a fordulatszámmérő működött. (megbecsülni sem merem mióta állhatott fent ez a probléma és hány km maradt ki az órából) egyébként 200e körüli km-el hoztam el.
Sajnos az előző tulaja kissé elhanyagolta a gépet, ezért kellett költeni rá. A stabilizátorpákák kormányösszekötők kb 2-3 évet bírnak a típúsnál.
A hátsó sárvédőívek, mindkét oldalon már rügyeztek, később aztán a 2 küszöb is cserés volt,(ezek cseréjét kb. vételár lealkudása betakarta).

Az autó nagyon kényelmes, jól fekszi az utat, és elég jól felszerelt volt. Sokan megemlítették egymástól függetlenül milyen kényelmes az autó főleg hosszabb utakon sokan el is aludtak a gépben. Az extralistából egyedül az automata klíma nem működött,szivárgott a rendszer. Fűtése kiváló volt hamar felfűtötte az utasteret a megadott hőmérsékletig.

A menetteljesítmény rendben volt, ha az ember pörgette a 8 szelepes motor elég fürgén vitte ezt a nehéz kasztnit.Több papíron erősebb autót otthagyott. A vége 210km/h volt ezt az idők alatt többször is megfutottam vele 180 kmh-ig simán lehetett vele előzgetni olyan 190 kmh-tól már lassabban konvergált a sebességmérő mutatója míg 210kmh-nál elérte a Nirvanát.

A váltója nagyon furcsa volt eleinte, de hamar meglehetett szokni.1 és 2-es fokozat felejthető kb azért van hogy elinduljon az autó, 3tól felfele már elemében van a hajtáslánc ha piszkálják. Ami kicsit zavaró még hogy kb a 100 kmh tempónál 2700 fordulatszám van, 3500-tól jön meg a Kraft érezhetően és 6000ig simán elforog.Egyébként általában 5.-ben már 90kmh-ról gyerekjáték előzni vele, nagyon ritkán váltottam vissza előzéseknél.

Az ABS párszor megmentett már árokba futástól teljesen jól működött, a fékek is nagyon jók voltak rajta (4 tárcsa).

Egy időbe akartam bele bőr vagy félbőr belsőt, de látva az állapotukat elvetettem eme ötletet. A fedélzeti Computer nagyon frankó volt benne nekem németül beszélt benne, később meg is tanultam a nyelvet. Ha kiégett a helyzetjelző valahol, vagy valamelyik ajtó nem záródott be rendesen,vagy kifogyóban volt a benzin jelezte a dolgot.(mást hála istennek nálam nem mondott). Mért minden hasznos adatot. Cseréltem az AC pumpa házat mert benzin szag volt az autóba lehúzott ablaknál előző tulajánál beégett a csati és ő csere helyett fúrt egy lyukat a tetejére oda kivezette a csatit. Rá egy hétre nem mérte az üzemanyagszintet, innentől világított mindig a sárga lámpa és minden indításnál mondta volna hogy tankoljak, némítás funkció is van rajta szóval ez nem volt gond. Excelbe csináltam egy fogyasztás/megtett km-es táblázatot, nagy átlag 7,3 liter.


Egy alkalommal cseréltem a katalizátorját, mert szereztem egy újat nagyon olcsó pénzért és volt egy kis repedt fazék hangja (később kiderült ez a középső dobja volt), az új katalizátorral érezhetően gyengébb lett az autó főleg a magasabb fordulatszám tartományban. A régi katalizátor egyébként üres volt.

Az autó teljesen jól működött volt hogy 2-3 évig az olaj cserén kívül semmit nem költöttem rá.(18 éves kocsi) Egy alkalommal szakadt le a kipufogója a leömlőtől, olyan hangja lett hogy a plüss ülésben rezgett a pics'm, de simán hazaértem vele persze erő nem volt a kocsiban.

2 alkalommal hagyott az úton abból egyszer kifogyott a benzin (azóta tudom hogy kb 0,3 literrel kevesebbet írt az órája fogyasztása 100km-ként.)
Másik alkalomnál elment a hajtás a diffinél ledobta a zégergyürűt és a féltengelyt ezáltal nem hajtotta a váltó, mint utána kiderült Laguna fórumon mert ilyen is van, ez egy típus hibája ennek a váltónak. Volt egy csere váltóm ami teljesen stimmelt megbízható is volt csak éppen szóltak benne a csapágyak búgott rendesen.
Egy alkalommal nem tudtam indítani a kocsit mert nem vette a gyári kulcs jelét a vevő egység és már aktív volt az immo azaz nem engedte indítani a kocsit. A szerelőm a Renaultba dolgozik, sms-ben elküldte a "PIN" kódot, amivel az immót inaktiválni tudom (online service 2011)éppen ausztriában voltam. A kód beadása után egyszerre indult a gép, amit vittem is a szervizbe, hogy az immoját kiiktassák végleg, amúgy is egy felesleges dolognak tartottam minden indítás előtt zárni és nyitni az ajtókat, hogy a kocsi induljon.

Szereltem bele egy bicskakulcs rendszert, mivel a gyári kulcsot sokszor az ablakhoz kellett nyomni, hogy vegye a jelet a kocsi és az ajtókat kinyissa. A bicskakulccsal akár 30m is vette a jelet, index visszajelzősen kötöttem be.

Később a belső kilincsekbe piros(gyári színe) ledeket építettem be, amik már kb 3 éve benne vannak fagyban +40 fokban és hibátlanul működnek.

A nálam töltött pályafutásának a vége felé már előjött 1-2 hiba egy hónapon belül megadta magát a már egy éve haldokló önindítóm csere. Egyik nyirkos reggel zárlatos lett a digitklíma panelem,ezáltal be sem kapcsolt nem volt
fűtés,csere,lemerült az akku. A könyöklőm is megadta magát. A motorja itt ott olajsaras volt hengerfejtömítése csere érett, (egyébként soha nem kellett olajat utána tölteni stb. a motorján az olajon kivűl egyszer cseréltem gyertyákat) ahogy szokták volt mondani a motor doxa volt benn, inkább a futómű igényelte a karbantartást.
Ausztriából hazahúztam vele egy csutkóig megpakolt Saxot tréleren + laguna is meg volt pakolva+ 2 személy.1-2 erősebb emelkedőt 2 sebességi fokozatban, de sikerült legyűrni.
Az utóbbi időben már a 8,5-9 litereket fogyasztott a gép, a kuplungja már nagyon fent fogott,váltója hangos volt, vezérlése csere érett, hátsó fékek is ezeket leszámítva egyben volt viszont ezen költségek(amik várhatóan 1 éven belül realizálódnak) már majdnem a vételáránál vannak az autónak. Mérlegelve a dolgot fájó szívvel de eladtam a Lagunát, hogy legközelebb vegyek egy másikat fiatalabbat erősebbet.(bár Laguna 1 -ből még beruházok valamikor egy V6 24V-re)

Hibalista

- váltó, önindító, hátsó kipufogó dob,km óra spirál, fűtőmotor és panel.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1995
Kényelem (9) Használati időtartam 5 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 200000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 62000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Következő autója? Laguna
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.0/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 1993

További ítéletek (160 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)