A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Laguna (1993-2001)

Laguna 2.0 16V RXT 5 ajtós 

Az ítélet értékelése
1,0(1 db)

Mi más, LAGUNA

Szöveges ítélet

Jók az írások, következtetéseket is lehet levonni belőlük, DE csak óvatosan mivel sok szubjektív mondat is elhangzik az ítéletekben.

Nos, nekem volt RT 2.0/8V 1995-ös és most van egy 2.0/16V RXT.

A 8 szelepes is jó volt, a kényelem, a komfort, a panoráma szélvédő, a csendes futású jó stabil futómű, A JÓ VÁLTÓ, és sorolhatnám csak jót lehet írni, persze apró
hibák előfordultak, de abszolút nem több mint egyéb más márkák esetében.Az igaz, vannak hozzá horror árú alkatrészek, de ezeket ki lehet váltani bontóból,vagy utángyártottal ami u.a jó minőség 3-ad vagy akár töredék áron. A 8 szelepes motor nyomatéka jó, de gyorsulásban, dinamizmusban, kissé gyengus, ez inkáb országuton előzések előtt és emelkedőn jött ki , véleményem szerint a klímát simán vitte, igaz észrevehető volt, hogy be lett kapcsolva. Már 1800-as fordulattól szépen húzott olyan dieseles karakterisztikával.Olajat abszolút nem ette, talán nem indult úgy mint 16 szelepes utódja de egyébként nagyon jó megbízható motor, halkan járt egyszóval semmi gond nem volt vele kb 50e km mentem vele.A 16 szelepes változat már szinte full extrás, ebben már jobb oldaltartású ülések vannak ami számomra jelentősen pozítív - sokkal kényelmesebb , nem fárasztó - Remek a beszélő komputer szinte mindenre figyelmeztet ha kell- ilyenek: pl bizt.öv,lámpák,ajtók, kézifék stb.
Jobb a hifi egy kategóriával magasabb minőség (az előzőhöz képest) ami nagyon remek.Tudni kell, nem csak a fejegységen múlik a hifi minősége , a hangszórók az akusztika mind két típusban nagyon jó. A nagyobb és szélesebb kerekek könnyebben siklanak a kisebb úthibákon ez jó pozitívum, bár olvastam irásokban(ITT), hogy talán kicsit feszes a futómő(EGYETÉRTEK), de persze ez csak ezen rossz minőségű utakra érvényes,azonban tény, hogy -(a 95-ös gyártásúhoz képest) -sokkal jobban fekszik az úton, a kanyarokat sokkal stabilabban veszi, nem dől , nem sodródik , csak a gumik nyikorgása jelzi a határ közeledtét.Nekem a váltó nagyon jó - MÁSHOL JELZETT IRÁSSAL ELLENTÉTBEN, DE AKKOR OTT VALAMI GOND LEHET - Már más márkát használó ismerőseim visszasírják a JÓ RENÓ váltót. Mint kés a vajban szinte egy újjal lehet váltani,szinte megy magától. Nos azért nem értem, akkor mi a jó ha ez nem. Egyébként a váltón nem változtattak, mind a 8 ill. a 16 szelepes U.A váltóval van , azzal is egyetértek, hogy a 8 szelepeshez még pont illeszkedett, de ide már egy akár 6.ik fokozat simán elférne. A 16 szelepes változó szelepvezérléső motor már szinte 1200-1500 fordulattól simán húz nagyon jó dinamizmust ad az autónak ( ami ehhez a közel 1.3 tonnához kell is) ezzel már tényleg dinamikusan lehet autózni ( előzések , emelkedő,gyorsítás). Apropó emelkedő, elég erős emelkedőkön is gyorsulva, erős tempóban képes haladani, szinte mindegy, hogy 80-ról - vagy 120-tól gyorsítunk(5.-ik fokoztaban) - ez valami fenomenális tulajdonság -.Igen és nem hangosabb mint 8 szelepes elődje, ezen tény is egy kellemes meglepetés volt számomra. A hangja talán egy kicsit ércesebb gyorsításkor, de folyamatosfordulaton pl 100-150 fölött sem hangos mondhatni halkabb, mint halk 8 szelepes elődje.16 szelepes létére is minimális az olaj fogyasztása, két csereperiódus között épp hogy kevesebb, mint a feltöltéskori érték. Egy pöccre, olyan japánosan indul.A fogyasztása is jobb, bár a gázpedált nem forma1-es vezetőként kezelem. Egyébként az ismerkedés időszakában a"brutálisan erős és dinamikus motor a 8V-hez képest" jelzőt kapta.A négy tárcsafék kategóriájának megfelelően NAGYON JÓ fékhatást biztosít. Ami kritika nálam és már más is jelezte, az a FŰTÉS, ami véleményem szerint kissé alul van méretezve, a HŰTÉS(KLIMA) az rendben van. Érdekes, nálam mind a két autóban digit klíma volt-van, ezekkel mind kettőben előfordulnak apró - javítható - elektromos hibák : dióda, kijelző. A kárpitok rendben, világosak , ennél már a műszerfal is tartalmaz világosabb elemeket, nem zörög , apróbb , de szinte tényleg csak minimális nyöszörgések nagyon rossz utakon előfordulnak. A fényezés talán lehetne ellenállóbb. Apropó, a forma, számomra egy nagyon eltalált nagy autó DÖGÖSEN.

Kiegészítés, pontosítás:

Nos az autó még mindig príma, hibátlan mondhatnám csak egyre jobb. Amit a váltóhoz tennék hozzá, hogy mind az 1. és 2. fokozat , de főleg az 1. szinte csak
az autó megmozdítására kell, igazán a 3. fokozat az amiben a motor erőteljes terhelése(nyúzása) nélkül "tartósabban" lehet haladni, de az is igaz , hogy a 3. fokozat
alacsony sebesség tartományban is elég (nem feltétlen kell mindig a 2.) 1. és 2. rövid áttéle(ehhez a motorhoz) egyébként -csak a nagyon dinamikus gyorsításkor-
talán kicsit kényelmetlen, mert egyből váltani kell. Tehát ehhez a motorhoz tuti, hogy egy kicsit áttervezett váltó áttétel jobban passzolna, na de ez legyen a legnyagyobb baja.

A futóműről annyit, (pontosítanám a fenti leírtakat) hogy most a téli gumikkal a rugózás ezen kritikátlan utakon valóban talán komfortosabb, ami a magasabb guminak
köszönhetően nyilvánvaló is. De a nyári szélesebb, alacsonyabb oldalfalú gumikkal a kanyarodási képessége a jobb(Talán nem volt véletlen a gyár módosítása), nyilván a rugózási komfort rovására De az csak a kritikán aluli utjainkra érvényes.

Még talán annyit, tudjuk van jobb autó is , "na de ezen az áron.....(nincs)" Amennyi rosszat olvasok a francia autókról, el sem hiszem, hogy ez is az.

U.I: Ami pozitívum kimaradt azt lásd. a többi irások közt.
De nagyon szerethető.

Hibalista: A kötelezőn kívül csak két fejtámla persely.

Szerviz: Békési FÓT, csak ajánlani tudom - legalábbis mi nagyon jól kijövünk - odafigyelnek , amit számláznak azt meg is csinálják , talán kicsit drágább mint a szaki bácsi de legalább profik.

Hibalista

- Fejtámla persely

Ide hordtam szervizbe

Békési Fót

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2000
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 70000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 25000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Laguna 2.0 8 V Következő autója?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Laguna 1993

További ítéletek (160 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

1999 1,9 dci 107LE + chip Még sose hagyott cserben

Laguna 1.9 dci rxt 142 LE - 1999
2013.06.09 135000   2,0

2,2 TD Laguna-vásárlók, figyelem! Szemét, de szeretem

Laguna 2,2 DT - 1996
1999.11.30 35000   -

20 éves francia és a megbízhatóság nem összeférhetetlen

Laguna 1.8 RN Benzin - 1995
2016.02.16 50000   4,1

400 000 ezer kb el vettem meg...

Laguna 1.9 DTI - 1998
2008.12.18 5000   -

8 év hűség (többé-kevésvé) :D

Laguna 2.0 RXE - 1994
1999.11.30 120000   4,0

A "vájlingkék" veszedelem, avagy az éhenhaló szervizek

Laguna 1.6 16V RXE - 1998
2009.10.29 330000   4,0

A Hűséges

Laguna RN 1,8 - 1994
2008.10.04 165000   5,0

A RÉM! - de csak a feleségem szerint.

Laguna 2.0 RXT - 1996
2016.05.26 50000   -

A brummogós szépség

Laguna 1,8 Alize - 1999
2009.02.16 8000   -

A feleségem kedvence

Laguna 1.8i alize - 1996
1999.11.30 40000   -

A francia Nimitz-anyahajó

Laguna 1.8 - 1997
2009.06.04 24000   5,0

A francia alázó!!!!!! :)

Laguna 3.0 V6 24V Initiale Paris - 1998
1999.11.30 80000   3,0

A harmadik gyermekem és a feleségem is imádja!!!

Laguna 2,0S 16V RXE - 1997
2008.10.25 15340   2,0

A jó asszonyállat

Laguna 2000RN - 1995
1999.11.30 4000   -

A kék laguna átka

Laguna 2,0 RX - 1995
1999.11.30 40000   5,0
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)