1999 1,9 dci 107LE + chip Még sose hagyott cserben
Szöveges ítélet
Jó tulajdonságok:
- 16” alufelni, digit klíma, ülésfütés, első szélvédő fűtés(sose kell jeget kaparászni), félbőr ülések, beszélő fed computer, szinezett üveg, immobilizer, központi zár, deréktámasz, állitható kormány és ülésmagasság, könyöklő elöl-hátul, 4 el. Ablak, 4 lufi, stb
- Szép külső, szellős, tágas, csendes és kényelmes belső tér. Tetszik, h nem fekete a belseje, és a lefelé ívelő müszerfal miatt az embernek olyan kellemes térérzete támad
- Agresszív az eleje, tetszik nagyon szemből. Magas első lökhárító, nem akad fel sehol, ellentétben az elődjével
- Jó a futóműve szerintem, kellően kényelmes, és feszes is.
- Tágas csomagtér
- Nagyon gyors és keveset eszik. Főleg a chiptuning óta. 107LE/250Nm-ből lett 142LE/310Nm. Ez olyan 2,5 másodpercet javított rajta mind gyorsulásban, mind rugalmasságban. 9,5mp alatt van 100-on kb. A fogyasztás olyan 1 literrel csökkent átlagosan. 90-nél ~4,5 l/100km, Pályán, 130-nál 5-5,5 l/100km, városban, gyorsítgatva olyan 6,5 l/100km. Nyáron a vegyes átlag olyan 5,5 l, télen olyan 5,8-6,2 l.
Rossz tulajdonságok:
- Kicsi a kesztatartó a légzsák miatt
- Rezeg a hátsó róló, és a hátsó ablaktörlő , ha hangosan szol a zene(360/720W mélyláda van hátul)
- Kicsi hátul a fejtér, olyan 190cm-ig elég talán. Én 185cm vagyok, és közel a teteje
- Kicsit Magas vezető üléspozíció, a Megane-ban még magasabb.
- Az A oszlop viszonylag sokat takar, így be kell hajolni a bal kanyarokba, ha biztosra akarok menni
Több, mint 1 éve vettem egy Székesfehérvári kereskedésben. Nagyon szép állapotban volt az auto kivül-belül, és rengeteg mindennel fel volt szerelve, beleszerettem azonnal, pedig elötte fényképen nézve nem tetszett annyira a színe. Jól megnéztem, és megvettem. Boldog voltam.
A szerel? barátom , mikor átnézte, rögtön észrevette, h az autoban biztosan több km van, mint 95.000, de megnyugtatott, mert jo állapotban volt a kocsi, és különben is, minden órát visszatekernek, és a keresked?k kivétel nélkül minden embert átvernek vmilyen szinten. Minden autovásárlásom után tiszta lappal indultam, igy minden fontos dolgot lecseréltettem rajta (vezérmüszij, olaj, stb. – lásd lent) még az elején. Tekintve, h vmennyivel több km van benne, mint amit az ora mutat, igy érthet? a kuplung csere is. Azota inkább csak tör?désb?l költöttem rá ( fóliáztattam, magnó, chiptuning, ablakemelö modult raktam a központi zárhoz, xenon lámpa ugrott bele, ). Szeretem nagyon ,és mindent megadok neki , amit kér, nem spórolok rajta.
Gyári, elf, 30.000 km-es olajat teszek bele, de 10.000-nél többet nem megyek vele, hisz az keni a turbót is, igy vigyázni kell vele. Mivel szinte minden auto gyári turbója alul van méretezve, ráadásul a francia turbók hajlamosak nagyon hamar tönkremenni, igy fontos a sűrű olajcsere, és persze a rendszeres visszahűtés.
Szeretem és kész, ha tetszik, ha nem!
Azért aki teheti, ne kereskedéstől vegyen autót!
Update:
Összességében így 100.000 km után is meg vagyok elégedve, még sose hagyott cserben menet közben, 2x nem indult be összesen, 1x az AC pumpa, 1x az akksi szart be, de mindkétszer a garázsban.
Hibalista
- 95.000 km - el vettem, akkor hosszbordás szíj, vezérmü szíj, feszítö görgök, olaj, és minden szürö csere a saját megnyugtatásomra ~ 100.000 HUF - - 115.000 km - kuplung szett, lendkerékcsere - 150.000 HUF - 2 hétig kellett várni a lendkerékre(bontoba nem volt, azt mondták nagyon sokan keresik a Laguna lendkereket manapság), sehonnan nem tudtak keriteni, mi meg mentünk volna görögbe nyaralni (igaz, azt igérték, h 3 nap alatt akárhonnan ideér Európából - csak azért engedtem meg , h szétszedjék a nyaralás elött). Indulás elött Öszerakattam a kocsit a régi lendkerékkel, uj kuplungszettel, és fél nap csuszással elindultunk görögbe, majd míg kint voltam, megjött a cucc, és itthon berakták. azért volt ilyen drága, mert 2x kellett leszedni a váltot. A helyi szakszerviz vezeöje nagyon rendes, és normális volt, a Pestiek, meg a gyari alkatrésznagyker (v vmi hasonlo - a lényeg, h ök intézik az alkatrész rendeléseket a Renault Hungária és a gyár között) viszont rendkivül bunkó, nem törödöm, és ellenszenves - - 120.000 km - hátsó kerékcsapágy, nem birta a bulgáriai, és jugó utakat, meg a görög mellékutak is adtak neki, görögböl hazafelé megszólalt - 45.000 HUF, mert a csapágy egybe van az aggyal. - - 122.000 km – az also ülésben egy merevítö vas el volt törve, és mozgott az ülés, meg kellett heggeszteni – 1000 HUF - - 125.000 km - izztógyertya, hátsó fékbetét csere 40.000 HUF - - 140.000 km - Első féktárcsa, fékbetét csere(Brembo) 45.000 HUF (222.000-nél még nem kellett cserélni) - - 150.000 km - Gen. szabadonfuto, főtengely szimmering csere 40.000 HUF - - 160.000 km - Bal első kerékcsapágy csere 36.000 HUF - - 170.000 km - AC-Pumpa csere(első) 25.000 HUF - - 180.000 km - Hátsó féktárcsa, fékbetét garnitúra csere 30.000 HUF - - 210.000 km - Nagyszervíz(vezérlés, vízpumpa, olaj, kipufogó dob csere) 90.000 HUF - - 215.000 km - Jobb alsó trapézgömbfej(2db) csere(be volt rohadva, és nem lehetett kiszedni) - 30.000 HUF , ami normál esetben max 10.000 - - 218.000 km - kartergázcső meg volt repedva, és jött az olaj belőle, meg kormolt a kocsi ezerrel, az új ára 12.000, a megoldás: zsugorcső házilag 300 HUF - - 220.000 km - Izzítógyertya csere(4db) - 12.000 HUF
Ide hordtam szervizbe
Helyi Renault szakszervízA föbb problémákról nem ök tehettek, hanem a Pestiek
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
Szerelö ismerösöm
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 9 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 222000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 135000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | Vectra 1.7tdi - Isuzu (92´) | Következő autója? | Octavia combi, passat combi(talán B5) - csak diesel!! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
