Kis Görcs, és milyen gazdaságos!
Szöveges ítélet
Kezdjük a hátrányokkal: hidegen, ill. langyos motornál az alapjárat ingadozik elég rendesen (azt mondják pillangószelep, piti dolog) . Nehéz vele finoman elindulni, kis fordulaton nincs nyomaték. A váltó egy kicsit ráz, az anyósülés zörög. A hátsó részből is jön valami bádogszerű hang, de hetente kb. egyszer hallom, akkor is rossz úton. Titokzatos egy dolog.:) Enyhe gázadásnál is valami ciripel(nem kell hogy a motor felpörögjön.) Szerel?nél még nem voltam, de a jobb hátsó lengéscsillapító miatt hamarosan fel fogom keresni. Pesti autó volt, azt hozzá kell tennem. A váltó lehetne pontosabb, a 13 éves Primerám szebben vette a fokozatokat. A kuplung se valami lágy, ahhoz képest, hogy kicsi a köbcenti, meg benzines, nehéz benyomni. Persze ezek megszokható dolgok, nem is nevezném igazán problémának. Szerencsére másba nem tudok belekötni.
El?ny: -15 fok, dért?l fehér autó, mégis küll?re indul. Melegen nagyon csendes motor, ilyenkor már f?t is rendesen. Elég jól gyorsul, a fordulatmér? meg van kergülve, nem gy?zök váltogatni. A fogyasztása is jó, ebben a hidegben, városi használat mellett 6,9l. Vegyes használatkor, plussz 5-6 fok, 5,8l, persze nem padlógázon. Nem vagyok egy zene?rült, így a gyári hifi is tökéletes nekem. Nem elhanyagolható dolog a kis költségű fenntartás. (itt az adókra, és biztosításra gondolok) Szép megoldás a fehér számlapos órák, és a gyári ötküllős alufelni, meg a kényelmes kagylóülések. Szerintem kb. ennyi.
Vagy mégsem? Már nem akartam frissíteni az írásomat, de muszály leszek. Megtettem első hosszabb utamat az autóval, 3 személlyel, becuccolva. A fogyasztásról szeretnék írni. Ha a gyári értéket produkálta volna, semmi "baj" nem lenne. De az én kisautóm rácáfolt erre. A gyár 4,9-et írt országútra, én 4,4-et hoztam ki belőle. És nem 80-al. A 110-et tartottuk, akkor már 3500 a fordulatszám. Odafele, meg a nyaralásunk alkalmával megjártuk a Bükköt, meg Zemplént, 5,3-al.
A fenti írásom se érvényes már, hogy ingadozik az alapjárat. Egyszerűen megszűnt, még nem voltam vele szerelőnél. A ciripelő hang se hallatszik. Érdekes. Egyszóval még jobban megszerettem az autót, de egy-két év múlva meg kell válnom tőle a család létszámának növekedése miatt. Már nem ülök benne olyan sokat egyedül.
2007.01.31-én eladtam az autót, a fent említett okok miatt.
A következő ismét egy Primera lett, mert az már bizonyított egyszer.
Ha valakinek van kérdése, vagy közlendője ide írhat:
makimi@invitel.hu
Hibalista
- lengéscsillapító(még bírja), helyzetjelz? (sk), önindító(elég volt kitakarítani), jobb hátsó kerékcsapágy (14.000 Ft)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 75000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 14000 |
Szerviztapasztalat | (1) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Primera p10 1.6 SLX | Következő autója? | Primera p11 1.6 SLX |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
