A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Renault » Clio (1998-2001)

Clio 1.4 16v Privilege Automata 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

A JÓ ÁLLATORVOSI LÓ

Szöveges ítélet

A járványnak köszönhetően végre volt időm leírni a tapasztalataimat a Cliokáról, ahogy a családban hívjuk anyám (az állatorvos) kocsiját. Igazából nem volt több gond vele, mint egy hasonló korú bármilyen más autóval, persze rengeteg idő, de kevesebb pénz ráment mire összeszedte magát.

A KOCSIROL RÖVIDEN
Aki a 2000-es évek elején megvett egy ilyen kis jószágot ezzel a felszereltségi szinttel biztos, hogy nem járt rosszul. Elég nagyvonalú volt a Renault, van benne 4 légzsák, ABS, szervo kormány, elektromos ablakok, digit klíma, kormány oszlopról vezérelhető 6 hangszórós cd-s rádió, színezett üvegek, automata váltó, fedélzeti számítógép, isofix bekötési pont, indítás és rablás gátló, elől hátul ködlámpák és alufelni. Az utastér minősége komolyan mondom, hogy még a mai világban is megállja a helyét. Ezt úgy mondom, hogy Én külföldön élek (Covid miatt, most itthon vagyok) ahol az elmúlt 15 évben céges Audival, Mercedessel, Jaguarral, Lexussal az utóbbi időben Teslával jártam, de sokszor kipróbáltam a haverjaim autóit is, szóval nagyjából tisztában vagyok a mai felhozatallal. A Cliokbol rengeteg különféle kiadás készült. Ezen a Privilege szinten nemcsak a műszerfal felső része de az ajtók is puha műanyag borítást kaptak, szövet kárpittal. Az ülések szövete is nagyon igényes ami a karpittisztítás után derült ki végül. Jó az ülések formája is, tesóm pár éves 320-as standard BMW ülése után egyenesen mennyei beleülni, mert van oldaltartása. A másik tesóm szerint az üléspozíció túl kisautós, ez igaz is, de megszokható.

AZ ÉLET CLIOKÁVAL
2015-ben került a családhoz a kocsi kb. 90000 km-rel, utána kapott egy szokásos nagyszervizt, az automata váltó olajat is kicseréltek benne. Ezután éveken át mindenki használta a családban akinek éppen a szervizben volt a kocsija (sajnos meg a haverok haverjai is). Szervizbe nem nagyon vitték, maximum olaj és szűrők cseréjére. Én is jártam vele sokszor amikor karácsonyozni jöttem haza. Tetszett, hogy jó felszerelt és a hitvány itthoni utakon igazán kényelmesen mozgott, egy-egy gyorsabb kanyarvételt enyhe alulkormányozottsággal tolerált. Ami nagyon tetszett, hogy maga a vezetése könnyed és csendes, szuperek a fékek és jól gyorsul ha kell (5000-es fordulatszám felett gyönyörű a 16 szelepes motor hangja). Parkolás egy álom vele, mert nagyon kicsi, a fogyasztása nem vészes, egyedül a presztízs hiánya az ami itthon számíthat valakinek, mert az zéró. Miután tavaly hazajöttem Magyarországra egyértelmű volt, hogy rajtam a sor ezért átvettem a stafétát. A karosszéria tökéletes állapotban teljesen rozsdamentesen átvészelte az éveket, és habár soha senkit nem hagyott az úton, egyértelmű volt, hogy hosszú javítások lesznek, mert rengeteg hibát produkált amikor megkaptam kb. 150000 km-el a háta mögött. A javítások óta csak a kötelező szervizeken volt, hiba nélkül teszi a dolgát.

ÖSSZEGZÉS ÉS ÍTÉLET
Ez így ahogy van egy szuper kényelmes megbízható városi kisautó, megszokást igénylő, de nem kényelmetlen üléspozícióval. 20 éves kora miatt, folyamatos törődést igényel.

Hibalista

- Automata váltó hiba: Hidegen közepes terhelésnél „rúgott” egyet váltásnál, azután szerviz módba rakta magát, de a következő indításnál mindig megjavult. A solenoid szelepre esküdtek a szakik a youtube-on. Tesómmal aki autószerelő végzettséggel is bíró gépészmérnök szétkaptuk a kocsit és kicseréltük az automata váltó vezérlőjében a solenoid szelepeket egy szombat délután a kertben. Ezt senkinek nem ajánlom így utólag visszagondolva, mert speciális szerszámok kellenek és sikerült beletörnünk egy szerszám fejét az automata váltó olajbetöltő nyílásába. A kocsi ment de a váltó nem javult meg, kiderült, hogy ez nem a mi hibánk volt, mert az új, most kapható solenoid szelepek már nem kompatibilisek a régi váltó vezérlő programmal. Találtam a neten egy szakit aki végül 95.000 Ft-ért megcsinálta, azóta tökéletesen működik, minden váltás gyors és sima. Egy másik szerelő véleménye szerint, a solenoid szelepeken túl, ha hidegen kímélik a váltót és rendszeresen cserélik a váltóolajat, a „világból is kimegy” ezzel a konstrukcióval, ellenkező esetben széthullik hamar. - Eltűnő hűtővíz majd víz az utastérben: Állt a víz az anyósülés lábterénél a szivacs alatt. A termosztát és vízpumpa szivárgott és a cső külsején valahogy visszafolyt a hűtővíz a kocsi utasterébe.Ha jól emlékszem 70.000 Ft volt a javítás. - Furcsa rugózás: Sokszor építőanyag szállításra is használtuk a kocsit, gondolom emiatt a hátsó rugók töröttek voltak, az első lengéscsillapítók és toronycsapágyak cserére szorultak. Javítás 120.000 Ft. - Indítási gondok: Néha nem indult be a motor elsőre. Felső holtpont jeladó szenzor cseréje 40.000 Ft, állítólag típusiba. - Gerinctámasz hiba: Az acélsodrony elszakadt az első ülésben, ez az egyetlen igénytelen megoldás az egész kocsiban amivel találkoztam, kicseréltek egyszer 30.000 Ft-ért, de utána megint elszakadt, valószínűleg sok a 100 kg neki. - Ékszíj hang: Kiderült, hogy az előző szerelő vékonyabb ékszíjat rakott bele, mint a gyári, ezt a hibát a 150.000-es nagyszerviznél orvosolták. - Furcsa rezonáló hangok alulról: Elporladtak a kipufogót tartó gumiharangok és a kipufogó hozzáért a kocsi aljához, 20.000 Ft volt a javítása. - Tücsök zene a klímából: Ventillátor csapágy rossz, még nem volt javítva.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2001
Kényelem (7) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 90000
Megbízhatóság (7) Vezetett km 60000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 8 l
Előző autója? Tesla X100D Következő autója? Tesla X100D
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Renault Clio 1998

További ítéletek (110 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)