Megfizethető Luxus plusz lóerőkkel
Szöveges ítélet
A Peugeot 607-est öt éves korában vettem meg, magyarországi első tulajdonosától. Az autót előttem is szakszervízbe hordta előző gazdája, ami meg is látszott az állapotán. Tökéletes, kényelmes, méltánytalanul alulértékelt autó volt a magyar piacon, és ma is az. Kicsivel több, mint 3 millió forintért egy igazi luxusautóhoz jutottam. Egyetlen baja a kicsit lomha 133 LE-s motor volt. Ezen három nap után segített is egy hozzáértő, így fékpadon lemérve 154 LE-s lett és 390Nm nyomatéka már elég volt a gyors és lendületes autózáshoz.
Sajnos negatív történet is jár az autóhoz. A francia autók elektronikáját előszeretettel szidalmazókat azonban el kell keserítenem. Két év alatt - 5 és 7 éves kora között - ilyen problémát nem produkált a kocsi (Nem úgy az utódja: a 2 éves Opel Vectra GTS - a német autóipar "remeke")
Szóval, megadta magát a FAP szűrő. Azaz eltömődött, én pedig késlekedtem a cserével. Ezt nem szabad. Felhívom minden jelenlegi, és jövőbeni Peugeot diesel autó tulajdonos figyelmét erre. Egyenes következménye ugyanis a részben eldugult kipufogórendszernek, hogy benne visszafelé (a turbó irányába) nyomás alakul ki. Ezután pedig jöhet a turbó csere, ami a FAP szűrönél 4-szer kerül többe, külsős cégnél. A Peugeotnál ugynaz a Garett turbó épp 11-szerese a FAP szűrő árának. Ennyit a gyári alaktrészek áráról.
Egyébbként a kocsi remekül bírja a botrányos minőségű magyar utakat. A fütómű nemcsak kényelmes, de strapabíró is. A motorja pedig tökéletes. Olajfogyasztás nincs. Vízfogyasztás nincs. Üzemanyag fogyasztás 50% város 50% országút (120-160 Km/h között) 7 liter, ami szerintem abszolute OK. Ha nem 215.000 Km lett volna benne, még két évig használom az biztos.
Ugyanakkor a korrektséghez hozzátarozik egy rémtörténet:
Egyszer minden ok nékül átrakott minket az autó a szemközti sávba, 120-nál. Kiderült, hogy menet közben eltörött a gázolajszűrő légtelenítő, leersztő csavarja. Ez műanyagból van, és egy fém házba illeszkedik, egy meleg, sőt forró helyen??? A kifolyó gázolaj (a nagynyomású motor nem állt le!!!) összekente a jobb első kerék ABS/ESP jeladóját. Az nem érezte a kormányelfordítást és a sebességet. Ezért az ESP, és így a fékrendszer is beavatkozott akárhányszor, a legenyhébben is balra kormányoztam a kocsit. Csak behúzta a jobb hátsó keréken a féket, mást nem tett. Ez viszont menet közben igen félelmetes tud lenni.
Az egész alkatrész nem volt 1000 Ft. A történet tanulságos lehet bárkinek, aki ilyen autót használ. Én biztos kicserélném a törés előtt egy fém csavarra.
Ezen az egy malőrön kívül a kocsi nem produkált hibát. Sokkal kényelmesebb, mint bármi amivel közúton eddig mentem. Jobban bírja az utakat, mint drágább konkurensek alu futóműve, nem lopják, és a szomszéd se szalad az Apeh-hoz, ha ilyennel lát. Biztos veszek még egy V6-os 204 LE-s dieselt is belőle egyszer.
Hibalista
- Gázolajszűrő leresztő-csavar
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Autósziget Pécs
Értékelése: 9
Másik szerelő értékelése
Zarka Tamás
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 154000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 62000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | OPEL Vectra GTS 1.9 CITD |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
