A család kedvence
Szöveges ítélet
Már nem ez az első Peugeot a családban, a 307-es (2005) típussal is meg voltunk elégedve, de……
Legyen tágasabb, magasabb, a csomagtartó legyen nagyobb, stb.
Több héten át tartó internetezés és nézelődés után 3 autó maradt a listán. F Kuga, O Granland, P 3008. Az Opel - bizonyos ismerőseim szerint - népautó, ezért a 3. helyen várta a döntést.
A Kuga belső elrendezése túlzsúfoltnak tűnt a sok gomb miatt és kissé rideg a fekete műa. miatt, ezért a 2. helyre csúszott le. (+ a 15e Ft/db-ért vásárolható deréktámasz ). A befutó a Peugeot 30008-as lett.
Mivel ismert volt a család számára ez a márka, ezért nem volt idegen tőlünk ez az autó. A belső design messze felülmúlja az előző kettő típust, a vezetési kényelem a magasra helyezett kézi váltóval és a ”pici” kormánnyal rendkívül jó. A kis kormány ellenére nagyon könnyű vele a közlekedés, a szervo remekül lett méretezve. A belső tér elrendezéséhez könnyű hozzászokni - a jót hamar meg lehet szokni – az ajtózsebek nagyok, a könyöktámasz alatti tárolóban migránst lehet csempészni akkora. A hátul ülőknek is jut hely bőven, ha normál emberi léptékkel számolunk. Az ülések deréktámasz nélkül is kényelmesebbek, mint a fent említett típus. Az 1,2-es turbós benzines motor csendesen teszi a dolgát, aki nem akar versenyezni az autópályán meg lesz vele elégedve. A gyorsító sávban simán elhúzok a buszok , teherautók mellett, nem kell aggódni megy a kicsike. A motor 2000-es fordulatnál már leadja a nyomaték nagy részét, ezt érezni is a kigyorsításoknál. 3000-es fordulaton 135km/h sebességgel a világ végéig szépen csendben elmenne. Ezzel a motorral lazán fel lehet venni a forgalom ritmusát, megfelelően reagál a gázadásra, dinamikusan mozgatja a kasznit. 2016-ban ez volt ”Az év motorja”, az hogy 2026-ban is bírja-e még, majd meglátjuk.
A külső méretek, arányok jól el lettek találva, ez nem terepjáró és nem is akarja azt a látszatot kelteni. A hűtőmaszk a lámpákkal kiemeli az autót a tömegből. A külső design rovására írom a hátsó ablak méretét. Kicsit nehéz rendesen tájékozódni rajta hátrafelé kitekintve, de erre az esetre van a tolatóradar v. a kamera. A futómű kissé keményre van beállítva, a magas kaszni miatt nem lenne célszerű ha lágyabbak lennének, akkor kanyarokban erősen érezni lehetne a „Wartburg hatást”. (Nekem volt W353, tudom milyen.)
Ezek a dolgok jönnek be:
Az ablakmosó a folyadékot közvetlenül a lapátok elé nyomja a folyadékot (nem a motorháztetőből két spriccelő gomba) így a saját szélvédőd mosod nem az utánad jövő autóét.
Nagy nyílású csomagtér ajtó, síkban dönthető hátsó ülések.
Az audio rendszernek jó a hangzása egy autóhoz mérten és könnyen kezelhető.
Az elektromos kézifék. Hozzá sem kell nyúlni, szükség szerint rögzíti az autót, kiengedi ha elindulsz.
És amivel nehéz megbarátkozni:
Az elektromos kézifék. Ha kikapcsolom az automata módot (télre) és sebességbe rakom az autót a parkolóban akkor igen hangosan ”kiabál velem” az ajtó kinyitásakor. Hétfő reggel kimondottan idegesítő tud lenni.
Hibalista
- Egyenlőre semmi.
Ide hordtam szervizbe
Peugeot Duna Autó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Mondeo | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
