A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Peugeot » 3008 (2016)

3008 1,6 HDI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Zizi, a békés oroszlán

Szöveges ítélet

2016 őszén kiderült, hogy a feleségem babát vár, így elbúcsúzhattunk a céges autótól és saját után kellett nézni. Kívánsága nyilván egy SUV volt, hogy a gyereket ide-oda tudja majd vinni bizonságban, és kilásson belőle. Miután elolvastam egy csomó tesztet, végigjártunk jó sok autószalont, tesztvezettünk, kikértünk rengeteg árajánlatot, végül az új Peugeot 3008 mellett döntöttünk. Elsősorban a dizájn miatt, szerintem fényévekkel veri az összes konkurenst kívül-belül (persze ez szubjektív), de árban is sikerült a többiek alá lőni. A CX-5 volt még versenyben, lehet, hogy az új generációhoz még visszatérünk (a 6-os kombiért hiába lobbiztam...)

A 3008 előtt céges autóként Focust, Mondeot, majd 308 SW-t és 508 SW-t (mind dízel) használtunk. A Fordokat nagyon jó volt vezetni, de a belső tértől hányni tudtam volna, a Peugeot-k ellenben unalmas közlekedőedények voltak, de legalább elegánsak. Mivel probléma egyik franciával sem volt soha, bátran vágtunk bele az új projektbe, és azóta sem bántuk meg.

Az új járgányt végül 2017 februárjában vettem át, dízelmotorral érkezett. Akkor csak ezzel lehetett rendelni, a benzinesek később jöttek be. Sztenderd PSA HDI, 120 lóerő, 300nm mindenre elég. az Active felszereltség mellé extraként fehér gyöngyházfényt, sötétített üvegeket, első-hátsó radart, pótkereket, és ülésfűtést kértem, utóbbi most a hideg decemberi napokon bearanyozza a reggeleket (mondjuk még egy kormányfűtést el tudnék viselni, miután pár hete egy bérelt Evoque olyannal is kényeztetett). Év eleje óta 11 000 km-t mentünk, többségét autópályán, Bp-Balaton viszonylatban. Városban inkább csak az asszony használja, mivel a dízelnek nem annyira jók a rövid utak hideg üzemben, én maradok inkább a motornál, bringánál.
Fogyasztása eddig 6,1 liter, Spritmonitoron vezetem, klímával városban a legrosszabb átlag 7 körül volt, klíma nélkül országúton simán eljár 5 literrel. Általában takarékosan vezetek, de néha elkap a lendület, ennyi belefér ;) Ahogy a Totalcar és egyéb tesztek is írták, legnagyobb baja a kocsinak a hátsó futómű: bizonyos típusú úthibákon hajlamos csúnyán elpattogni. A biztonságot nem veszélyezteti, de mondjuk a Fordok után elég fura az úttartása. Tegyük hozzá, a 308 SW-nél is tapasztaltam ilyet.

Ezen kívül viszont csak pozitívan tudok beszélni róla: az 1300 kilót szépen viszi a motor, amellett, hogy takarékos. Nagyon fordulékony, az 508-al való ipszilonozások után meglepődtem, milyen egyszerű a parkolás, városi manőverezés. Jó beülni, ránézni a műszerfalra, végignyomkodni a „zongorabillentyűket”, állítgatni a virtuális sebesség- és fordulatszámmérőt. Imádom a pici kormányt és fölötte a műszereket, a lapított teteje nem takar ki semmit. A 6-os manuális váltó elmegy, több szót nem is érdemes vesztegetni rá. Minden magától értetődően, egyszerűen működik, bár az elektromos kéziféket minden autóban utálom, illetve nekem ergonómiailag 1-2 centivel előrébb vannak az ajtón az első ablakemelők gombjai, mint kényelmes lenne (véletlenül mindig a hátsót húzom le :)), más még nem panaszkodott erre. A multimédia rendszer képernyőjén van kb. 1 mp spét, ennyi még belefér. 10 hónap alatt 1x fagyott le, az újraindítás megoldotta. A hűtés-fűtés hatékony, nem úgy, mint egy új hetes Béemvében :D Jól el lehet férni, a széles-magas középkonzol (benne a hatalmas hűtott tárolóval) speciel nem nyomja a lábamat (183cm vagyok), illetve klausztrofóbiát sem okoz. Hátul szintén kényelmes az utazás, magam mögé beülve bőven marad hely minden irányban. A csomagtartó 520 liter, gyerekes horvát nyaraláson teszteltük a határait: babakocsi, utazóágy, minden szir-szar, amellett, hogy előre is kerültek dolgok, szépen elfértünk. Külön tetszik a két magasságban rögzíthető csomagtérpadló, és hogy alatta azért elfér a mankókerék, nem csak egy defektspray. Illetve az ajtók alján lévő ötletes sárvédő már többször megmentette az öltönynadrágomat a kosztól.

Amikor kiszállok belőle, mindig visszanézek rá és jó érzéssel nyugtázom, hogy a megfelelő döntést hoztuk. Ehhez még hozzátenném, hogy autóbuziként volt már szerencsém vezetni kb. 100 féle autót a Swifttől a 458-as Ferrariig, így van összehasonlítási alapom.

Persze azért csak kellene mellé élményautónak egy Porsche...

Hibalista

- Semmi, de egy új autónál ne is legyen gebasz.

Ide hordtam szervizbe

Peugeot Fábián (11.ker): volt rá egy visszahívás, olajcsere, plusz téli gumikat is ott tetettem rá. Elég elfoglaltak, sok az ügyfél, néha várni kell, de amúgy udvariasak, telefont is felveszik, normális áron dolgoznak.

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2016
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 11000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 308SW, 508SW Következő autója? Macan anyának, 911 apának :D
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Peugeot 3008 2016 (2018)

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)