Szép és ügyes
Szöveges ítélet
6 személyes kocsit kerestünk, amivel (1) el lehet menni nyaralni tetőbox nélkül (2) befér a garázsba. Sharan/Alhambra párosban gondolkodtunk, egy ismerős unszolására néztük meg az Opelt is. Az előbbieknél kisebb, viszont befér a garázsba és 2 felnőtt+4 gyerek -szűkösen- el tud vele menni egy két hetes nyaralásra. Ezt már tapasztalatból mondom, mert rögtön beleszerettünk és miután találtunk egy jól felszerelt (Cosmo) bemutató autót korrekt áron, meg is vettük. Az a típus vagyok, aki Excel táblákat bogarászik és mindenképpen egy Subaru Tribecát akart volna legjobbnak kihozni, de ez az autó egyszerűen mindent tud, nincs benne az az érzésem, hogy a négy gyerek tönkretette az életemet.
A kasztni & beltér
Szép, modern forma, kényelmes többféle módon állítható ülések; az ülés- és kormányfűtés télen nagyon hasznos. A beltér nagyon hosszú, de lehetne pár centivel szélesebb, hiába hajthatók le az ülések, bútorszállításra alkalmatlan. A hajtogatható ülések elég sok helyet foglalnak, kicsit magas a csomagtartó padlószintje. Rengeteg a kisebb-nagyobb tároló; az összeset belakni lehetetlen (pl napszemüveget két helyre is lehet rakni), de mindenki talál magának megfelelő helyet.
Az utcában valakinek napfénytetős van, na azt irigylem tőle.
Műszaki tartalom
A kasztni egy része itt ólomból készült - gondolom - ami miatt a motor induláskor elég gyengus, de hamar magára talál és a rugalmasságával nincs gond. A hivatalos fogyasztási adat vicc, városban 10, országúton tempótól függően 6-9 l megy el 100-on. A kocsi gyenge pontja a váltó, nehezen talál bele a fokozatokba, azt hiszem egy automata amúgy is jobban passzolna egy ilyen kocsihoz. A futómű, fék várakozáson felüli.
Elektronika
A kocsi tele van mindenféle extrával. Amikor megvettem, a nagyját (el. lámpakapcsolás, visszagurulás-gátló, stb.) felesleges marhaságnak találtam, de a jót hamar meg lehet szokni. Nagy részük jól, sőt, hibátlanul működik, egyedül az esőérzékelő nincs a helyzet magaslatán. A navi elég jó, bár voltak apróbb pontatlanságok (hídon forduljak jobbra az alatta menő útra). Nekem kicsit sok a gomb a műszerfalon, a menük nem mindenütt logikusak - pl a mai napig gondot okoz a navigáció leállítása - és mivel az összes gomb írógépszerűen van felhányva a műszerfalra a kezeléshez oda kell figyelni (értsd: nem az útra), ahelyett, hogy csak a kerek, a hosszúkás vagy a homorú gombot keresném meg az ujjammal. Szerintem ez a repülőgép-bonyolultságú műszerfal a vevők lenyűgözésére szolgál, már ha valami fapadosabb kocsiból ülnek át.
Az összélmény nagyon pozitív, nem tudom ezt, ennyiért lehet-e jobban csinálni.
Hibalista
- A koptató rendszeresen lelógott, leesett, végül el is veszett.
Ide hordtam szervizbe
Opel Wallis
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Opel Danubia
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 5000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Octavia | Következő autója? | Prius + |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |
