Pénznyelő kocka
Szöveges ítélet
Megjött a harmadik gyerek, a céges flottában a három gyerek szállítására alkalmas autók a következők voltak Opel Zafira es Opel Zafira, így a Zafirát választottam. Nem vagyok túlzottan rakattanva az autókra, én alapvetően eszközként tekintek rájuk.
Kezdjük azzal, ami jó:
Szerettem, kezdetben nagyon tetszett a formája, mármint ahhoz képest, hogy ez egy egyterű kocka. Ahogy telt az idő, a bumeráng lámpás forma nem öregedett annyira szépen.
Az autó, mint családi autó nem rossz, tényleg tágas, gond nélkül befér a három gyerekülés. Mondjuk látszik, hogy németek tervezték. Hátul nincs 3 isofix rögzítési pont csak kettő. Inkább arra találták ki hogy teljes kényelemben furikázzon 4, fejenként 130 kgos germán harcost, és nem arra hogy hátul 3 gyerek üljön. De ez a német hozzáállás, "minden gyerek egy mercedeszbe kerül", így épeszű embernek, vagy zafiran dolgozó mérnöknek nincs három gyereke, nem értik a kérdést sem.
Nagy a csomagter, mindig befértünk, pedig a csajom úgy pakol minden utazásra, hogy egy föld körüli utazásra is eleg lenne, egy hadosztálynak is.
Egyébként meglepően jól ment az 1400 kobcenti vs bálna testhez képest. Egy cimbinek a 2000 szivo motorja volt, az állítólag olyan mint a csiga. Ennek megfelelően sokat zabált, 9l.
Gondok:
az első pár év gond nélkül telt. Az egyetlen bosszantó dolog a 60000 km körüli kuplungproblema volt (csere, a cég fizette, ha jol rémlik lendkerékkel együtt. 3 gyerekkel viszonylag felelősen vezetek, nem szeretek hányast takarítani, így eléggé meglepődtem, amikor elment a kuplung ennyire korán. Majd mégegyszer elment, 130000 körül. )
A hat éves használat második fele után kezdődtek az igazi problémák.
A hűtőrendszer többször elromlott, elfolyt belőle a víz. A ceges flottánál állítólag mindegyiknek volt ilyen problémája.
Majd jött a vezérlés. Csökkentett teljesítménnyel, a gyerekkel gyök kettővel próbáltunk hazamenni majd végül a hegyre már gyalog tudtunk csak felmenni az autó azzal a teljesítménnyel. Trailer, az autót bevitték és a szerviz szerint hűtési probléma (normal volt a hűtővíz hőmérséklet). Egy nap múlva mondták hogy mehetek érte , 10 kilométert jöttem, amikor újra letiltott a motor és újra ki kellett hívni a trailert. Vezérlés rossz, csere, több százezer forintba került a cégnek.
Ezenkívül volt rajta még turbocsere, összesen a hat év alatt az autóra sikerült eldurrantani körülbelül kétmillió forintot, lehet hogy többet.
A csajom 308 peugeot-ját 3 evesen vettük, most 11 éves. Az 1.6os vti bmw horrormotor van benne. Osszesen nem kellett tobbet költeni rá, mint harmad-fél millió.
Egyébként jó autó, a következőnek is ugyanezt kértem, csak a szervízköltséget ne te fizesd.
Hibalista
- Hűtőrendszer 3x,
- Vezérlés 500 ezer kb
- Turbó 750 ezer
- Kuplung 2x azt hiszem 300ezer/alkalom
Ide hordtam szervizbe
SCHILLER
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 0 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (4) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Octavia 1.6 | Következő autója? | Opel |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
