A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Opel » Zafira Tourer (2011)

Zafira Tourer 1.6 CDTI 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Kényelmes utazóautó

Szöveges ítélet

Vásárlás:

Úgy alakult, hogy a 8 éves Skoda Octaviánkat (1,6 szívó benzines) le tudtuk cserélni egy új autóra. Mivel legalább ugyanakkora csomagterű kocsit szerettünk volna mint az octi, plusz amiben neadjisten 7 ember is elférhet, eléggé lecsökkent a szóba jöhető modellek száma. Toyota Corolla Verso, Peugeot 5008, WV Sharan/Alhambra, Ford Tourneo Connect, Hyundai IX35 voltak többek között, amiket végignéztünk.
Egy ismerős korábbi Zafirájában ülve annyira kicsinek és gagyinak hatott az Opel, hogy eleinte nem is vettük számításba. Az Opel szalonban aztán véletlenül láttuk meg a Zafira Tourert, bézs-csokoládé belsővel, és egyből beleszerettünk. Cosmo felszereltséggel, az erősebbik 1.6-os dízelmotorral (136 LE) vettük meg.


Külső:

Önmagában nagynak hat, de más autó mellé állva egyálalán nem tűnik meláknak. A visszapillantó tükrök elég masszívak, érdemes őket behajtani városi parkolásnál. A külső nekem tetszik, ez nyilván szubjektív kinek milyen forma jön be. Ami számomra érdekes volt, hogy nincs semmilyen díszléc az oldalán, ezért talán jobban ki van téve parkolói ajtónekicsapós sérüléseknek. Városban sem nehéz manőverezni vele, viszont parkradar a szükséges minimum parkolásoz illetve szűk centizéshez. Az igazi királyság a tolatókamera, ennek az extrának a mai napig örülök.


Belső:

Fekete-szürke színben valószínűleg elég temetői az élmény, a bézs-csokoládé borítás viszont vidám és elegáns hangulatot hoz az autóba. Az ülések kényelmesek, jól állíthatók, a középső sorban is kellemes utazni többszáz kilométert is. (A harmadik sorban még nem ült senki ezért arról nem tudok nyilatkozni.)
A műszerek könnyen átláthatók, a fények sötétben is kellemesek. Gombokból valóban sok van, viszont nem okozott gondot annak a pár darabnak a megjegyzése, amit vezetés közben használni szoktam. A hifi jól szól, andoridos telefonokkal könnyen és gyorsan szót ért. Sok a tárolórekesz, bár ezek főleg kisebb dolgoknak megfelelők.
Az anyagminőség oké, de összeszereltségben és minőség-érzetben az Opel még nem érte be a Skoda/WV családot. Az Octaviában sokkal puhábban kattantak, csukódtak a rekeszek, igényesebb volt a műanyagok kialakítása, de még a sluszkulcs is. (Aki erre érzékeny, az mindenképpen üljön bele egy Skaranba is mielőtt Zafira Tourerre adja a fejét.)
Tetőablakot, panoráma szélvédőt nem rendeltem, ezzel is elég világos, és legalább nem megy rá a gatyám ha követ kap a tető vagy a szélvédő.


Motor, vezetési élmény:

Az 1.6-os kis turbódízel nagyon jó választás a kocsihoz. Jól kezelve megfelelően húz és 130-as autópálya tempóban sem eszik többet 6-6.5 liternél. Országúton 5-5.5 literrel elvan, ami azért szép egy majd’ 2 tonnás batártól.
Mivel kicsi a motor, ezért nyomatékból nem megy fel kisebb emelkedőkön alapgázzal és bizony le lehet fulladni másodikban, ha nagyon lelassulunk és nem csúsztatott kuplunggal próbálunk továbbmenni.
A nagy testből fakadóan nem kanyarvadász és nem is sarkall játszadozásra. Ez egy hosszútávfutó, amivel fél Európát be lehet járni úgy, hogy ugyanolyan frissen száll ki belőe az ember, mint amikor elindult.
A váltója manuális 6 sebességes, keményebb, mint az Octaviájé, de meg lehet szokni. (Nem szorul, mint az egyik tesztautóban, könnyen megy bele minden fokozatba.)
A start-stop rendszert ki szoktam kapcsolni, mert a hideg motort is rendre leállítja, úgy viszont a fűtés nem melegszik.


Felszereltség használati érték:

Az elektromos kézifék és a hegymenet asszisztens (elindulásnál pár másodpercig fogja a kereket ha emelkedőn sebességbe téve átlépünk a fékről a gázra) hasznos kiegészítők. Mindenkinek ajánlom az AFL rövidítésű intelligens világítást, ami az autó sebessége, illetve az észlelt fények (előttünk haladó vagy szemből jövő autó lámpája) alapján állítja a fénycsóva nagyságát és irányát. Éjszaka és téli vezetési viszonyok között is szuper.
A parkradar rögtön indítás után élesedik, előre és hátra is, és rögtön jelez akkor is, ha orral állunk ki a parkolóhelyről. (Nem kell előtte külön rükvercbe tenni, mint ahogy azt a tesztben írták.)
A hűtés-fűtés jól működik, gyorsan a megfelelő klímára állítja be az utasteret. Télen azért kell jópár kilométer amíg a motor bemelegszik és a fűtés igazán beindul.


Összességében egy praktikus, jól használható utazóautó, csak ajánlani tudom.

Hibalista

- Eddig semmi szerencsére

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2015
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 12000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Octavia Következő autója?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Opel Zafira Tourer 2011 (2013)

További ítéletek (15 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)