Bármi mást, csak ezt ne....
Szöveges ítélet
Nulla km-el vásároltuk az autót. Nem voltak irreális igényeink, elképzeléseink. A fontos volt a nagy csomagtér, illetve a nagyobb, kényelmes beltér. Kényelmi funkcióknak a tempomat, esőérzékelős ablaktörlő, ülésfűtés, tolatóradar. Ezeket az előző autónkban is szerettük.
Az első problémával egyből az autó átvételekor kellett szembesülnünk. A megérkezett autó nem teljesen olyan lett, mint amit rendeltünk. Félbőr kárpitot kértünk, valamint kényelmi funkcióként sportülést (amiről nem tudtuk, hogy pont kényelmetlen), és mivel abból nincs félbőr, ezért a teljes kárpit a sztenderd lett. A középkonzol dizájnja sem olyan lett, amilyet szerettünk volna, se díszfény, se dísz-fém. Szóval, pont ami a belső megjelenést meghatározta volna, az lett fapad. Ezen valahogy túllendültünk.
A mindennapi használat során három dolog nagyon hasznos volt az autóban:
- nagy csomagtér
- dinamikus motor
- csendes belső tér
Ezzel szemben egy rakás bosszantó tulajdonsága merült fel:
- a csomagtartónál nincs küszöb, ezért ami lehet, minden kigurul belőle, amint felnyitjuk a csomagtartót
- a hátsó ülések hosszútávon (2-3 óra út) iszonyatosan kényelmetlenek (az első is csak a tűrhető kategória)
- a navigáció minden 3-4-edik alkalommal nem érzékeli a memóriakártyát és nem indul el
- a fényszórók fénye nagyon halovány, éjszaka városon kívül szinte balesetveszélyesen gyenge
- az hátsó parkolóradarba állandóan bezavar az első parkolóradar, amire ha egy vízcsepp ráesik, már visít (de csak együtt rendelhető)
- a műszerfal minden fölösleges információt állandóan megjelenít, ami egy idő után nagyon idegesítő
- a start-stop rendszer egy hulladék, nyáron kikapcsol vele a klíma, és lassan indul el az autó
- a visszagurulás gátló lassan reagál, visszafogja kb 2mp-ig az autót
- a zenelejátszó nem minden usb stick-et játszik le
- a fogyasztás (ez talán szubjektív) 9,2-9,3
A használat 80%-a autópálya volt, átlag, családi 130km/h-val. Minden szervíz márkaszervízben történt és a kötelező 30ezres intervallum között is elvittük egy olajcserére.
Sosem volt túlhajtva az autó. ehhez képest 100.000 km után viszonylag költséges problémák merültek fel. A megrendeléskor az autóhoz váltottunk plusz 2 év garanciát (+200ezer Ft-ért), amiről ekkor derült ki, hogy voltaképpen semmire sem érvényes.
Konklúzióként azt javaslom, hogy a típust és az említett márkaszervízt/kereskedőt kerüljétek el nagy ívben.
Hibalista
- Valamilyen olaj nyomást szabályozó szelep 120.000km-nél - 200.000 Ft - Fékből elment a nyomás 148.000km-nél - 140.000 Ft (a nagyszervíz után 2 hónappal)
Ide hordtam szervizbe
Opel Autentik Mosonmagyaróvár
Értékelése: 4
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 150000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | C-Max 1,6 benzin | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (3) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (3.8/10) |